Tato diplomová práce pojednává o postojích, které zaujímají pracovníci pomáhajících profesí k dalšímu vzdělávání a o faktorech, které je motivují k tomu, aby se dále vzdělávali. V teoretické části se věnujeme různým druhům motivace, které vedou jedince k tomu, aby si dále rozšiřovali své profesní vzdělání a zdokonalovali se v teoretických znalostech i praktických dovednostech. Také jsou zde popsány různé formy vzdělávání a legislativa, která další vzdělávání dospělých upravuje. V práci jsou vysvětleny i základní pojmy z oblasti postojů, jejich vznik, změna a funkce a závěr teoretické části je věnován pracovníkům pomáhajících profesí, pomáhání a rizikům, které může přinést tato náročná práce.
V praktické části se zabýváme výzkumem, jehož cílem je zjistit, jaké jsou postoje pracovníků pomáhajících profesí k dalšímu vzdělávání, z jakých důvodů si zvyšují svoji kvalifikaci a jaké motivační faktory je vedou k tomu, aby svůj volný nebo pracovní čas věnovali svému profesnímu zdokonalování.
Anotace v angličtině
The diploma work deals with attitudes, which helping profession workers take to next edu-cation and about factors, which motivate them to next education.
The theoretical part is about different type of motivation, which leads individual person to expansion their profession education and improve in theoretical knowledge and practical skills. You can find there different forms of education and legislation, which next educati-on of adult person editing. There are explaining basic ideas from attitudes area, their for-mation, change and function. Theoretical part ending is talking about helping profession workers, helping and risks, which can bring this difficult work.
The practical part deals about research; its target is to find, what are the attitudes of helping profession workers to next education, from which reasons they increase their qualification and what motivation factors lead them to profession improve in their free or working time.
Klíčová slova
motivace, postoje, pomáhající profese, pracovník v pomáhajících profesích, další vzdělávání, sebevzdělávání
Tato diplomová práce pojednává o postojích, které zaujímají pracovníci pomáhajících profesí k dalšímu vzdělávání a o faktorech, které je motivují k tomu, aby se dále vzdělávali. V teoretické části se věnujeme různým druhům motivace, které vedou jedince k tomu, aby si dále rozšiřovali své profesní vzdělání a zdokonalovali se v teoretických znalostech i praktických dovednostech. Také jsou zde popsány různé formy vzdělávání a legislativa, která další vzdělávání dospělých upravuje. V práci jsou vysvětleny i základní pojmy z oblasti postojů, jejich vznik, změna a funkce a závěr teoretické části je věnován pracovníkům pomáhajících profesí, pomáhání a rizikům, které může přinést tato náročná práce.
V praktické části se zabýváme výzkumem, jehož cílem je zjistit, jaké jsou postoje pracovníků pomáhajících profesí k dalšímu vzdělávání, z jakých důvodů si zvyšují svoji kvalifikaci a jaké motivační faktory je vedou k tomu, aby svůj volný nebo pracovní čas věnovali svému profesnímu zdokonalování.
Anotace v angličtině
The diploma work deals with attitudes, which helping profession workers take to next edu-cation and about factors, which motivate them to next education.
The theoretical part is about different type of motivation, which leads individual person to expansion their profession education and improve in theoretical knowledge and practical skills. You can find there different forms of education and legislation, which next educati-on of adult person editing. There are explaining basic ideas from attitudes area, their for-mation, change and function. Theoretical part ending is talking about helping profession workers, helping and risks, which can bring this difficult work.
The practical part deals about research; its target is to find, what are the attitudes of helping profession workers to next education, from which reasons they increase their qualification and what motivation factors lead them to profession improve in their free or working time.
Klíčová slova
motivace, postoje, pomáhající profese, pracovník v pomáhajících profesích, další vzdělávání, sebevzdělávání
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k postojům, motivaci, pracovníkům pomáhajících profesí a k dalšímu vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu zaměřeného na postoje pracovníků pomáhajících profesí a jejich motivaci k dalšímu vzdělávání.
Zpracování a vyhodnocení dat získaných kvantitativním výzkumem formou dotazníkového šetření, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k postojům, motivaci, pracovníkům pomáhajících profesí a k dalšímu vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu zaměřeného na postoje pracovníků pomáhajících profesí a jejich motivaci k dalšímu vzdělávání.
Zpracování a vyhodnocení dat získaných kvantitativním výzkumem formou dotazníkového šetření, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric. Efektivní motivace. Praha: Alfa Publishing, 2004. ISBN 80-86851-00-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 97880-247-1369-4.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno : Paido, 2006. ISBN 80-7315-114-6
MUŽÍK, Jaroslav, Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Codex, 2000. ISBN: 978-80-85963-93-0.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. IBSN 80-247-1770-0.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric. Efektivní motivace. Praha: Alfa Publishing, 2004. ISBN 80-86851-00-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 97880-247-1369-4.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno : Paido, 2006. ISBN 80-7315-114-6
MUŽÍK, Jaroslav, Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Codex, 2000. ISBN: 978-80-85963-93-0.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. IBSN 80-247-1770-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila základní teoretická východiska diplomové práce, její cíle a metodologii výzkumného šetření. Pozornost byla zaměřena na způsob získávání dat a jejich interpretaci. Studentka shrnula základní zjištění výzkumného šetření. Diskutovány byly připomínky vedoucího a oponenta kvalifikační práce uvedené v posudcích. Studentka se pokusila odpovědět na otázku uvedenou v posudku vedoucího práce ("Jakým způsobem můžete prezentovat výsledky výzkumu popisného chrakteru?"). Komise vyjádřila připomínky ke statistickému zpracováná dat.