Předkládána diplomová práce nazvaná Využití volného času dětí na základní škole, je zaměřena na volný čas dětí na základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se blíže zabývá pojmem volného času, jeho funkcemi a účastníky volného času. Blíže je také specifikována výchova ve volném čase, osobnost dítěte mladšího a staršího školního věku. Teoretická část je ukončena kapitolou zabývající se školní družinou a školním klubem na základní škole. V praktické části je za pomocí metod pedagogického výzkumu proveden kvantitativní výzkum. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zdali všechny děti na základní škole Horka-Domky, Třebíč mohou dostatečně využívat volnoča-sové aktivity, které jim škola nabízí.
Anotace v angličtině
The presented thesis called Utilization of leisure time of elementary school pupils is focu-sed on leisure activities of elementary school pupils. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical parts deals with concept of free time, its functions and participants of free time. Closer is also specified education in leisure time, personality of school age child. The theoretical part ends with chapter which is dealing with school clubs and school club on primary school. In the practical part using the methods of educational research is carried out quantitative research. The main objective of the research was to de-termine whether all children in primary school Horka-Domky, Třebíč can sufficiently make use of the leisure activities that the school offers them.
Klíčová slova
Volný čas, výchova ve volném čase, osobnost dítěte, základní škola, školní družina, školní klub, zájmová činnost
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, education in leisure time, the child´s personality, primary school, school clubs, school club, leisure activities
Rozsah průvodní práce
75 s. (111 143 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládána diplomová práce nazvaná Využití volného času dětí na základní škole, je zaměřena na volný čas dětí na základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se blíže zabývá pojmem volného času, jeho funkcemi a účastníky volného času. Blíže je také specifikována výchova ve volném čase, osobnost dítěte mladšího a staršího školního věku. Teoretická část je ukončena kapitolou zabývající se školní družinou a školním klubem na základní škole. V praktické části je za pomocí metod pedagogického výzkumu proveden kvantitativní výzkum. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zdali všechny děti na základní škole Horka-Domky, Třebíč mohou dostatečně využívat volnoča-sové aktivity, které jim škola nabízí.
Anotace v angličtině
The presented thesis called Utilization of leisure time of elementary school pupils is focu-sed on leisure activities of elementary school pupils. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical parts deals with concept of free time, its functions and participants of free time. Closer is also specified education in leisure time, personality of school age child. The theoretical part ends with chapter which is dealing with school clubs and school club on primary school. In the practical part using the methods of educational research is carried out quantitative research. The main objective of the research was to de-termine whether all children in primary school Horka-Domky, Třebíč can sufficiently make use of the leisure activities that the school offers them.
Klíčová slova
Volný čas, výchova ve volném čase, osobnost dítěte, základní škola, školní družina, školní klub, zájmová činnost
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, education in leisure time, the child´s personality, primary school, school clubs, school club, leisure activities
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerže a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z oblasti volného času, výchovy ve volném čase, osobnosti dítěte a zájmové činnosti.
Vymezení teoretických východisek vztahujících se k volnému času dětí na základní škole.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerže a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z oblasti volného času, výchovy ve volném čase, osobnosti dítěte a zájmové činnosti.
Vymezení teoretických východisek vztahujících se k volnému času dětí na základní škole.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BULL, Chris, Jane HOOSE a Mike WEED. An introduction to Leisure Studies. Harlow: Prentise Hall, 2003. ISBN 0-582-32503-X
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3.vyd. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0139-7.
HÁJEK, Bedřich,Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-262-0030-7.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4
PÁVKOVÁ, Jiřina et al. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
SPOUSTA, Vladimír et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova Univerzita, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. 1.vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Seznam doporučené literatury
BULL, Chris, Jane HOOSE a Mike WEED. An introduction to Leisure Studies. Harlow: Prentise Hall, 2003. ISBN 0-582-32503-X
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3.vyd. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0139-7.
HÁJEK, Bedřich,Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-262-0030-7.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4
PÁVKOVÁ, Jiřina et al. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
SPOUSTA, Vladimír et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova Univerzita, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. 1.vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Opověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.