Diplomová práce pod názvem "Analýza vzdělávání zaměstnanců na vybraných odbo-rech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy" pojednává o problematice dalšího vzdělávání zaměstnanců v reálně existující organizaci, kde autor diplomové práce působí. Teoretická východiska diplomové práce popisují vzdělávání v systému řízení lidských zdrojů a snaží se poukázat na jeho důležitost. Dále je velká pozornost věnována motivaci ke vzdělávání. Poslední část teoretické části patří strategii řízení operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, která přibližuje využívání projektů z Evropského sociálního fondu pro oblast dalšího vzdělávání. Výzkumným šetřením je zjištěna úroveň motivace ke vzdělávání a hodnocení nabídky dalšího vzdělávání z pohledu zaměstnanců na jednotlivých odborech MŠMT. Výsledkem práce je stanovení závěrů šetření a dopadů na organizaci, ve které je výzkum realizován.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Analysis of work education in particular departments in the Ministry of education, youth and sports" is dealing with the issue of further work education in real existing institution. The author of the thesis is currently working in this institution. The theoretical basis describes education and training from the human resources point of view and it tries to express its importance. Instead of that, it is focused on the issue how to motivate and to encourage employees to further education. The last part of the theoretical basis describes what the management strategy of Operational Program Education for Competitiveness is. It also explains the system of project management and how drawing of European Social Fund supports further education. In empirical part, there is an introduction to provided survey and set hypothesis. The survey brings findings how motivated are the employees in particular departments in the MEYS. It also comes with the evaluation of offered courses and trainings in further education. In conclusion, the results are presented together with recommended suggestions and possible impacts in the future.
Klíčová slova
Řízení lidských zdrojů, další vzdělávání, učení a rozvoj, celoživotní vzdělávání, motivace ke vzdělávání, systém vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Human Resource Management, training, learning and development, lifelong learning, motivation for learning, education system
Rozsah průvodní práce
79 s. (121 348 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pod názvem "Analýza vzdělávání zaměstnanců na vybraných odbo-rech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy" pojednává o problematice dalšího vzdělávání zaměstnanců v reálně existující organizaci, kde autor diplomové práce působí. Teoretická východiska diplomové práce popisují vzdělávání v systému řízení lidských zdrojů a snaží se poukázat na jeho důležitost. Dále je velká pozornost věnována motivaci ke vzdělávání. Poslední část teoretické části patří strategii řízení operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, která přibližuje využívání projektů z Evropského sociálního fondu pro oblast dalšího vzdělávání. Výzkumným šetřením je zjištěna úroveň motivace ke vzdělávání a hodnocení nabídky dalšího vzdělávání z pohledu zaměstnanců na jednotlivých odborech MŠMT. Výsledkem práce je stanovení závěrů šetření a dopadů na organizaci, ve které je výzkum realizován.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Analysis of work education in particular departments in the Ministry of education, youth and sports" is dealing with the issue of further work education in real existing institution. The author of the thesis is currently working in this institution. The theoretical basis describes education and training from the human resources point of view and it tries to express its importance. Instead of that, it is focused on the issue how to motivate and to encourage employees to further education. The last part of the theoretical basis describes what the management strategy of Operational Program Education for Competitiveness is. It also explains the system of project management and how drawing of European Social Fund supports further education. In empirical part, there is an introduction to provided survey and set hypothesis. The survey brings findings how motivated are the employees in particular departments in the MEYS. It also comes with the evaluation of offered courses and trainings in further education. In conclusion, the results are presented together with recommended suggestions and possible impacts in the future.
Klíčová slova
Řízení lidských zdrojů, další vzdělávání, učení a rozvoj, celoživotní vzdělávání, motivace ke vzdělávání, systém vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Human Resource Management, training, learning and development, lifelong learning, motivation for learning, education system
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek vztahujících se k významu a pojetí dalšího odborného a profesního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocování získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení základních pojmů a teoretických východisek vztahujících se k významu a pojetí dalšího odborného a profesního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocování získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 987-80-247-1457-8.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základní moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2006. ISBN 8072610333.
MÜHLEISEN, Stefan a Nadine OBERHUBER. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2662-5.
PROKOPENKO, Joseph a Milan KUBR. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-2506.
VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých. Pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-98-3.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí. Kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-9.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 987-80-247-1457-8.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základní moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2006. ISBN 8072610333.
MÜHLEISEN, Stefan a Nadine OBERHUBER. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2662-5.
PROKOPENKO, Joseph a Milan KUBR. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-2506.
VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých. Pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-98-3.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Vzdělávání a rozvoj podle kompetencí. Kompetence v andragogice, pedagogice a řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-9.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně představila nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Uvedla doporučení pro praxi. Opověděla na dotazy vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuse.
dr. Kitliňská proč dáváte důraz na operační programy? Adekvátně odpověděla.
doc. Knotová upozornila na důležitost odborné opory při formulaci výzkumných hypotéz.