Diplomová práce se zabývá názory pedagogických pracovníků zaměstnaných u Vězeňské služby České republiky, konkrétně ve Školském vzdělávacím středisku věznice Valdice, na možnosti vzdělávání a vlivy působení vzdělávání na následnou resocializaci odsouzených ve věznici Valdice. Teoretická část se detailně orientuje především na výchovu a vzdělávání odsouzených ve věznici Valdice. Praktická část práce obsahuje analýzu názorů pedagogických pracovníků Školského vzdělávacího střediska věznice Valdice na možnosti vzdělávání a vliv působení vzdělávání na následnou resocializaci odsouzených ve věznici Valdice. Současně věnuje pozornost kvalitativní volbě výzkumné strategie. Na základě nabytých výsledků jsou vyhodnoceny cíle práce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the opinions of the educational staff employed by the Prison Service of the Czech Republic. Specifically we were asking employees in the Education center of Valdice prison about the possibilities of education and its effect on the further resocialization of convicts in Valdice prison. Theoretical part of this thesis is primarily oriented toward the education of convicts in the Valdice prison. Practically oriented part of this thesis includes analysis of educational staff's opinions about educational possibilities and influence of education and the subsequent resocialization of convicts on Valdice prison. At the same time it pays attention to the qualitative research strategy. Based on the acquired results we evaluated targets of this research.
Klíčová slova
program zacházení, resocializace, věznice Valdice, Vězeňská služba České republiky, výchova a vzdělávání odsouzených
Klíčová slova v angličtině
treatment program, resocialization, Valdice prison, Prison Service of the Czech Republic, education of convicts
Rozsah průvodní práce
116 s. (216 469)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá názory pedagogických pracovníků zaměstnaných u Vězeňské služby České republiky, konkrétně ve Školském vzdělávacím středisku věznice Valdice, na možnosti vzdělávání a vlivy působení vzdělávání na následnou resocializaci odsouzených ve věznici Valdice. Teoretická část se detailně orientuje především na výchovu a vzdělávání odsouzených ve věznici Valdice. Praktická část práce obsahuje analýzu názorů pedagogických pracovníků Školského vzdělávacího střediska věznice Valdice na možnosti vzdělávání a vliv působení vzdělávání na následnou resocializaci odsouzených ve věznici Valdice. Současně věnuje pozornost kvalitativní volbě výzkumné strategie. Na základě nabytých výsledků jsou vyhodnoceny cíle práce.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the opinions of the educational staff employed by the Prison Service of the Czech Republic. Specifically we were asking employees in the Education center of Valdice prison about the possibilities of education and its effect on the further resocialization of convicts in Valdice prison. Theoretical part of this thesis is primarily oriented toward the education of convicts in the Valdice prison. Practically oriented part of this thesis includes analysis of educational staff's opinions about educational possibilities and influence of education and the subsequent resocialization of convicts on Valdice prison. At the same time it pays attention to the qualitative research strategy. Based on the acquired results we evaluated targets of this research.
Klíčová slova
program zacházení, resocializace, věznice Valdice, Vězeňská služba České republiky, výchova a vzdělávání odsouzených
Klíčová slova v angličtině
treatment program, resocialization, Valdice prison, Prison Service of the Czech Republic, education of convicts
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti systému vězeňství v České republice, systému vzdělávání odsouzených a výchovy a vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti systému vězeňství v České republice, systému vzdělávání odsouzených a výchovy a vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika, teoretické základy. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: Příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 80-246-0139-7.
FOUCAULT, Michel. Discipline and Punish: the Birth of the Prison. New York: Random House, 1975. ISBN 0-394-49942-5.
MUŽÍK, Jaroslav. Andragogická didaktika. Praha: Codex Bohemia, 1998. ISBN: 80-85963-52-3.
MÜHLPACHR, Pavel. Sociopatologie. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4550-7.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika, teoretické základy. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: Příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 80-246-0139-7.
FOUCAULT, Michel. Discipline and Punish: the Birth of the Prison. New York: Random House, 1975. ISBN 0-394-49942-5.
MUŽÍK, Jaroslav. Andragogická didaktika. Praha: Codex Bohemia, 1998. ISBN: 80-85963-52-3.
MÜHLPACHR, Pavel. Sociopatologie. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4550-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil základní koncepci své diplomové práce. Hlavní pozornost byla věnována především metodologickému aspektu kvalifikační práce a shrnutí praktické části diplomové práce. Jaký je přínos Vaší diplomové práce? (dr. Kočvarová) Komise uvedla připomínky týkající se zpracování získaných údajů. Student reagoval lehce vágně.