V diplomové práci se věnuji stravovacím návykům dětí předškolního věku a jejich postojům a názorům ke zdravému životnímu stylu. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje teoretická východiska zkoumané problematiky a definuje základní pojmy z oblasti zdravého životního stylu, výchovy dětí ke stravování v rodině a mateřské škole, vývoji dítěte předškolního věku. Praktická část se zaměřuje na stravovací návyky a na názory a rozdíly v postojích dětí předškolního věku ve Zlínském kraji ke zdravému životnímu stylu.
Anotace v angličtině
In my thesis I deal with eating habits of preschool children and their attitudes and opinions towards a healthy lifestyle. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the theoretical basis of the issues examined and defines the basic concepts of healthy living, raising children to the proper nutrition in the family and kindergarten, preschool child development. The practical part focuses on dietary habits and differences in opinions and attitudes of preschool children in the Zlín region to a healthy lifestyle.
Klíčová slova
zdravý životní styl, předškolní věk, výživa, výchova, stravovací návyky
V diplomové práci se věnuji stravovacím návykům dětí předškolního věku a jejich postojům a názorům ke zdravému životnímu stylu. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje teoretická východiska zkoumané problematiky a definuje základní pojmy z oblasti zdravého životního stylu, výchovy dětí ke stravování v rodině a mateřské škole, vývoji dítěte předškolního věku. Praktická část se zaměřuje na stravovací návyky a na názory a rozdíly v postojích dětí předškolního věku ve Zlínském kraji ke zdravému životnímu stylu.
Anotace v angličtině
In my thesis I deal with eating habits of preschool children and their attitudes and opinions towards a healthy lifestyle. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the theoretical basis of the issues examined and defines the basic concepts of healthy living, raising children to the proper nutrition in the family and kindergarten, preschool child development. The practical part focuses on dietary habits and differences in opinions and attitudes of preschool children in the Zlín region to a healthy lifestyle.
Klíčová slova
zdravý životní styl, předškolní věk, výživa, výchova, stravovací návyky
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti stravování a obezity dětí, prevence nevhodných stravovacích návyků a výchovy k zdravému životnímu stylu.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření o vhodných stravovacích návycích.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti stravování a obezity dětí, prevence nevhodných stravovacích návyků a výchovy k zdravému životnímu stylu.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření o vhodných stravovacích návycích.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BACUS-LINDROTH, Anne. Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-563-9.
ILLKOVÁ, Olga, Lucie NEČASOVÁ a Zdeňka DAŇKOVÁ. Zdravá výživa malých dětí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, obr. příl. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-736-7030-5.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa, Lucie NEČASOVÁ a Zdeňka DAŇKOVÁ. Dítě a mateřská škola. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4715-681.
KUNOVÁ, Václava. Zdravá výživa. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0736-5.
ROGGE, Jan-Uwe. Výchova dětí krok za krokem. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Praha: Portál, 2007, Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-807-3672-492.
Seznam doporučené literatury
BACUS-LINDROTH, Anne. Vaše dítě ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-563-9.
ILLKOVÁ, Olga, Lucie NEČASOVÁ a Zdeňka DAŇKOVÁ. Zdravá výživa malých dětí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, obr. příl. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-736-7030-5.
KOŤÁTKOVÁ, Soňa, Lucie NEČASOVÁ a Zdeňka DAŇKOVÁ. Dítě a mateřská škola. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4715-681.
KUNOVÁ, Václava. Zdravá výživa. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0736-5.
ROGGE, Jan-Uwe. Výchova dětí krok za krokem. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Praha: Portál, 2007, Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-807-3672-492.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila základní teoretická a metodologická východiska diplomové práce. Představila základní zjištění a především jejich možná využití. Diskutovány byly posudky oponenta a vedoucího diplomové práce. Studentka reagovala na dotazy uvedené v posudcích, uvedla možnosti volby jiných metodologických východisek a s tím souvisejících metod. Komise vyjádřila připomínky k metodologii a především ke zpracování dat, což hodnotila jako neuspokojivé.