Hlavní osou předkládané diplomové práce bylo nalezení vhodného prostředku pro sledo-vání efektivity využívaných internetových rezervačních systémů v konkrétním brněnském hotelu. Teoretická část přiblížila problematiku toku informací v cestovním ruchu. Dále popisuje rozdíly mezi předními globálními distribučními systémy a internetovými rezervačními systémy cestovního ruchu. Analytická část zkoumala aktuální postavení Hotelu XY na svých partnerských internetových rezervačních systémech a pomocí dotazníkového šetření těchto systémů ukazuje oblíbenost této varianty, při hledání a rezervování vhodného ubytovacího zařízení. Projektová část, pomocí fuzzy logiky, sledovala efektivitu využití internetových rezervačních systémů. Výsledkem bylo zhodnocení situace a návrh na alokaci neefektivně vynaložených nákladů. Možná rizika, vztahující se k návrhu, byla doplněna o časový har-monogram provedení této změny
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to find an ideal way to measure performance and efficiency of online booking systems used in a hotel located in Brno, Czech Republic. The theoretical part introduces the issue of data flow in tourist industry with an emphasis on the possible employment of this kind of data by the distribution channels. Furthermore, the theoretical part goes on to explain the differences between major global distribution systems and onli-ne booking systems in the travel industry. Finally, the theoretical part explains methods used in the analytical and project part of the thesis. The analytical part explores the current position of Hotel XY as far as its online booking partners are concerned and then through a questionnaire research shows the popularity of this booking option for consumers. Then, using the "Fuzzy Logic approach", the project part of this thesis measures efficiency of the aforementioned online booking systems. The result consists of a situation summary and suggestions to relocate funds that are being spent ineffectively. An implementation timeline is also provided.
Klíčová slova
hotelnictví, informační tok v cestovním ruchu, globální distribuční systémy, internetové rezervační systémy, dotazníkové šetření, SWOT analýza, fuzzy logika
Klíčová slova v angličtině
hospitality, information flow in tourism, global distribution systems, online boxing systems, questionnaire surfy, SWOT analysis, fuzzy logic
Rozsah průvodní práce
120 (124 659 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavní osou předkládané diplomové práce bylo nalezení vhodného prostředku pro sledo-vání efektivity využívaných internetových rezervačních systémů v konkrétním brněnském hotelu. Teoretická část přiblížila problematiku toku informací v cestovním ruchu. Dále popisuje rozdíly mezi předními globálními distribučními systémy a internetovými rezervačními systémy cestovního ruchu. Analytická část zkoumala aktuální postavení Hotelu XY na svých partnerských internetových rezervačních systémech a pomocí dotazníkového šetření těchto systémů ukazuje oblíbenost této varianty, při hledání a rezervování vhodného ubytovacího zařízení. Projektová část, pomocí fuzzy logiky, sledovala efektivitu využití internetových rezervačních systémů. Výsledkem bylo zhodnocení situace a návrh na alokaci neefektivně vynaložených nákladů. Možná rizika, vztahující se k návrhu, byla doplněna o časový har-monogram provedení této změny
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to find an ideal way to measure performance and efficiency of online booking systems used in a hotel located in Brno, Czech Republic. The theoretical part introduces the issue of data flow in tourist industry with an emphasis on the possible employment of this kind of data by the distribution channels. Furthermore, the theoretical part goes on to explain the differences between major global distribution systems and onli-ne booking systems in the travel industry. Finally, the theoretical part explains methods used in the analytical and project part of the thesis. The analytical part explores the current position of Hotel XY as far as its online booking partners are concerned and then through a questionnaire research shows the popularity of this booking option for consumers. Then, using the "Fuzzy Logic approach", the project part of this thesis measures efficiency of the aforementioned online booking systems. The result consists of a situation summary and suggestions to relocate funds that are being spent ineffectively. An implementation timeline is also provided.
Klíčová slova
hotelnictví, informační tok v cestovním ruchu, globální distribuční systémy, internetové rezervační systémy, dotazníkové šetření, SWOT analýza, fuzzy logika
Klíčová slova v angličtině
hospitality, information flow in tourism, global distribution systems, online boxing systems, questionnaire surfy, SWOT analysis, fuzzy logic
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a vyhodnocení teoretických podkladů o internetu a jeho využití při poptávce ubytovacích kapacit hotelů.
Popište analytické metody použité v práci.
Praktická část
Charakterizujte hotel, její nabídku a lokalitu, zhodnoťte ekonomické ukazatele.
Analyzujte současně využívané internetové rezervační systémy hotelu.
Vytvořte projekt efektivního využití internetových rezervačních systémů a navrhněte nové cílové skupiny.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a vyhodnocení teoretických podkladů o internetu a jeho využití při poptávce ubytovacích kapacit hotelů.
Popište analytické metody použité v práci.
Praktická část
Charakterizujte hotel, její nabídku a lokalitu, zhodnoťte ekonomické ukazatele.
Analyzujte současně využívané internetové rezervační systémy hotelu.
Vytvořte projekt efektivního využití internetových rezervačních systémů a navrhněte nové cílové skupiny.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír a Pavel KOTEK. Řízení hotelového provozu. 4., přeprac. vyd. Praha: MAG Consulting, 2007, 240 s. ISBN 978-80-86724-30-0.
GOELDNER, Charles R. a RITCHIE, J. R. Brent. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014. 545 s. ISBN 978-80-265-0298-2.
TYLL, Ladislav. Podniková strategie. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2014, 275 s. ISBN 978-80-7400-507-7.
ZELENKA, Josef. Cestovní ruch: informační a komunikační technologie. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, 239 s. ISBN 978-80-7041-514-6.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír a Pavel KOTEK. Řízení hotelového provozu. 4., přeprac. vyd. Praha: MAG Consulting, 2007, 240 s. ISBN 978-80-86724-30-0.
GOELDNER, Charles R. a RITCHIE, J. R. Brent. Cestovní ruch: principy, příklady, trendy. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014. 545 s. ISBN 978-80-265-0298-2.
TYLL, Ladislav. Podniková strategie. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2014, 275 s. ISBN 978-80-7400-507-7.
ZELENKA, Josef. Cestovní ruch: informační a komunikační technologie. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, 239 s. ISBN 978-80-7041-514-6.
Přílohy volně vložené
2 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VP: (20b) doc. Tučková:
Na str. 51 uvádíte roční procentuální využitelnost lůžek, kde zmiňovaný hotel má hodnotu okolo 47% v roce 2014. Je tato hodnota dostačující? Zodpovězeno zcela. Jaká je doporučená hodnota využitelnosti lůžek pro zachování kvality služeb nebo rentability? Jakým způsobem je tedy ve Vaší práci možné spočítat efektivitu daného doporučení? Zodpovězeno zcela.
OP: (16b) Ing. Virglerová, Ph.D.:
Na str. 95 uvádíte podíly jednotlivých rezervačních systémů na celkových tržbách za ubytování. Tyto podíly jsou v řádech jednotek procent. Z jakých zdrojů je tvořen zbytek tržeb? Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky:
doc. Tučková: Když bude využitelnost hotelu 100%, jaká bude kvalita služeb? Zodpovězeno zcela.
prof. Ondrčka: Proč není literatura doplněna zahraniční mi zdroji? Zodpovězeno zcela. Ing. Krůžela: Kolik kapacity je smluvně rezervováno pro cestovní kanceláře? Zodpovězeno zcela.