Diplomová práce se zabývá podnikatelským plánem pro novou cestovní kancelář specializovanou na oblast zdravotního turismu. Teoretická část obsahuje literární rešerši popisující oblast cestovního ruchu, podnikání a zdravotně orientovaného turismu. Analytická část pak rozpracovává analýzy zaměřené na trh zdravotního turismu v České republice. Podstatná část diplomové práce je tvořena konkrétním podnikatelským plánem pro založení cestovní kanceláře, vypracovaným na základě provedených analýz a průzkumů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a business plan for a new travel agency, specialized in the area of medical tourism. The theoretical part includes a literature review describing the area of tou-rism, business and health-oriented tourism. The analytical part of the thesis develops analyses aiming at the medical tourism market in the Czech Republic. A substantial part of the thesis consists of a concrete business plan for the establishment of a travel agency, written on the basis of analyses and surveys that were carried out.
Klíčová slova
Cestovní ruch, podnikatelský plán, založení podniku, cestovní kancelář, služby, zdravotní turismus, analýza konkurence, analýza zákazníků, analýza dodavatelů.
Klíčová slova v angličtině
Tourism, business plan, start a business, travel agency, services, medical tourism, competitive analysis, customer analysis, supplier analysis.
Rozsah průvodní práce
83 s. (120 369 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá podnikatelským plánem pro novou cestovní kancelář specializovanou na oblast zdravotního turismu. Teoretická část obsahuje literární rešerši popisující oblast cestovního ruchu, podnikání a zdravotně orientovaného turismu. Analytická část pak rozpracovává analýzy zaměřené na trh zdravotního turismu v České republice. Podstatná část diplomové práce je tvořena konkrétním podnikatelským plánem pro založení cestovní kanceláře, vypracovaným na základě provedených analýz a průzkumů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a business plan for a new travel agency, specialized in the area of medical tourism. The theoretical part includes a literature review describing the area of tou-rism, business and health-oriented tourism. The analytical part of the thesis develops analyses aiming at the medical tourism market in the Czech Republic. A substantial part of the thesis consists of a concrete business plan for the establishment of a travel agency, written on the basis of analyses and surveys that were carried out.
Klíčová slova
Cestovní ruch, podnikatelský plán, založení podniku, cestovní kancelář, služby, zdravotní turismus, analýza konkurence, analýza zákazníků, analýza dodavatelů.
Klíčová slova v angličtině
Tourism, business plan, start a business, travel agency, services, medical tourism, competitive analysis, customer analysis, supplier analysis.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte rešerši z oblasti tvorby podnikatelských plánů a založení cestovní kanceláře.
Charakterizujte turismus se zaměřením na zdravotní turismus.
II. Praktická část
Zpracujte důvody zájmu v oblasti zdravotního turismu.
Proveďte průzkum místního trhu v oblasti cestovních kanceláří zaměřených na zdravotní turismus.
Vypracujte podnikatelský plán založení cestovní kanceláře v oblasti zdravotního turismu včetně ekonomické analýzy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury zpracujte rešerši z oblasti tvorby podnikatelských plánů a založení cestovní kanceláře.
Charakterizujte turismus se zaměřením na zdravotní turismus.
II. Praktická část
Zpracujte důvody zájmu v oblasti zdravotního turismu.
Proveďte průzkum místního trhu v oblasti cestovních kanceláří zaměřených na zdravotní turismus.
Vypracujte podnikatelský plán založení cestovní kanceláře v oblasti zdravotního turismu včetně ekonomické analýzy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČERTÍK, Miroslav a kol. Cestovní ruch: vývoj, organizace a řízení. Praha: OFF, 2001, 350 s. ISBN 80-238-6275-8.
GOELDNER, Charles a John Raymont BRENT. Tourism: principles, practices, philosophies. 9th edt. Hoboken, N.J.: John Wiley, 2009, 734 s.ISBN 978-04-7008-459-5.
HOLLOWAY, Christopher, Claire HUMPHREYS and Rob DAVIDSON. The business of tourism. 8th ed. Harlow, England: Financial Times/Prentice Hall, 776 s. ISBN 978-0-273-71710-2.
ORIEŠKA, Ján. Technika služeb cestovního ruchu. Praha: IDEA SERVIS, 2002, 244 s. ISBN 80-85970-27-9.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
Seznam doporučené literatury
ČERTÍK, Miroslav a kol. Cestovní ruch: vývoj, organizace a řízení. Praha: OFF, 2001, 350 s. ISBN 80-238-6275-8.
GOELDNER, Charles a John Raymont BRENT. Tourism: principles, practices, philosophies. 9th edt. Hoboken, N.J.: John Wiley, 2009, 734 s.ISBN 978-04-7008-459-5.
HOLLOWAY, Christopher, Claire HUMPHREYS and Rob DAVIDSON. The business of tourism. 8th ed. Harlow, England: Financial Times/Prentice Hall, 776 s. ISBN 978-0-273-71710-2.
ORIEŠKA, Ján. Technika služeb cestovního ruchu. Praha: IDEA SERVIS, 2002, 244 s. ISBN 80-85970-27-9.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP 43b.: Sestavte, prosím žebříček zemí, které jsou vyhlášeny tímto typem cestovního ruchu. Patří do nich ČR? Proč ano a proč ne? stačí v Evropě. Zodpovězeno zcela.
Oponent DP 30 b.: Na str. 52 uvádíte jako právní normu živnostenské oprávnění. V jaké legislativní normě jste tuto formu našla? Kdybyste provedla širší analýzu právních forem podnikání, o jaké další možné formě byste, vzhledem k velikosti zvažované CK, počátečnímu kapitálu a jiným podmínkám, uvažovala? Zodpovězeno zcela. Na str. 63 se zabýváte výpočtem bodu zvratu, který dle mého názoru není správně. Můžete svůj výpočet opravit? Zodpovězeno zcela. Můžete podložit výpočty údajů v tabulce 4 a v tabulce 5 na str. 61? Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky: Co chápete pod pojmem zdravotní turistika? Zodpovězeno zcela. Co je hlavním produktem? Zodpovězeno částečně. Vytýkaní formální stránky (str. 39, prof. Ondrčka).