Tématem mé bakalářské práce je reklama na volná pracovní místa v České republice po roce 1993. Teoretická část popisuje a vysvětluje fakta a informace potřebná k analýze korpusu headhuntingových reklam. Praktická část vychází z teoretického základu pro analýzu a popis korpusu. Cílem této práce je zjištění, jakých jazykových prostředků headhuntingová reklama využívá a zda se tato reklama mění v rámci času.
Anotace v angličtině
The theme of my bachelor thesis is headhunting advertising in the Czech Republic after 1993. Theoretical part describes and explains the facts and information necessary to analyze the corpus of headhunting advertising. The practical part is based on the theoretical basis for the analysis and description of the corpus. The aim of my bachelor thesis is to determine which language aspects are used in headhunting advertising and whether this advertising is changing within the time.
Klíčová slova
reklama, slogan, jazykové prostředky
Klíčová slova v angličtině
advertising, slogan, linguistic devices
Rozsah průvodní práce
46 s. (11 612 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Tématem mé bakalářské práce je reklama na volná pracovní místa v České republice po roce 1993. Teoretická část popisuje a vysvětluje fakta a informace potřebná k analýze korpusu headhuntingových reklam. Praktická část vychází z teoretického základu pro analýzu a popis korpusu. Cílem této práce je zjištění, jakých jazykových prostředků headhuntingová reklama využívá a zda se tato reklama mění v rámci času.
Anotace v angličtině
The theme of my bachelor thesis is headhunting advertising in the Czech Republic after 1993. Theoretical part describes and explains the facts and information necessary to analyze the corpus of headhunting advertising. The practical part is based on the theoretical basis for the analysis and description of the corpus. The aim of my bachelor thesis is to determine which language aspects are used in headhunting advertising and whether this advertising is changing within the time.
Klíčová slova
reklama, slogan, jazykové prostředky
Klíčová slova v angličtině
advertising, slogan, linguistic devices
Zásady pro vypracování
Studium zdrojů odborné literatury
Formulace hypotézy
Popis korpusu reklamních sloganů
Analýza korpusu reklamních sloganů
Potvrzení nebo vyvrácení hypotézy
Zásady pro vypracování
Studium zdrojů odborné literatury
Formulace hypotézy
Popis korpusu reklamních sloganů
Analýza korpusu reklamních sloganů
Potvrzení nebo vyvrácení hypotézy
Seznam doporučené literatury
Cook, Guy. 2001. The Discourse of Advertising. 2nd ed. London: Routledge.
Čmejrková, Světla. 2000. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha: Leda.
De Pelsmacker, Patrick, Maggie Geuens, and Joeri Van den Bergh. 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing.
Křížek, Zdeněk, and Ivan Crha. 2003. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing.
Miššíková, Gabriela. 2003. Linguistic Stylistics. Nitra: FF UKF.
Seznam doporučené literatury
Cook, Guy. 2001. The Discourse of Advertising. 2nd ed. London: Routledge.
Čmejrková, Světla. 2000. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha: Leda.
De Pelsmacker, Patrick, Maggie Geuens, and Joeri Van den Bergh. 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing.
Křížek, Zdeněk, and Ivan Crha. 2003. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing.
Miššíková, Gabriela. 2003. Linguistic Stylistics. Nitra: FF UKF.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: Nemčoková: Is evoking fear used as a strategy in headhunting ads?
A: No, this strategy is connected with advertisements of health care; it is connected with fear of being ill.
Q: Nemčoková: How do you think has headhunting in the Czech Republic as such changed since 1994?
A: From linguistic point of view the changes are not so dramatic, the number of companies has grown and Internet is available for everybody. Authors of advertisements can still use the same words.
Q: Blažková: Can you be specific about the corpus you worked with?
A: The corpus consists of slogans of Czech or international companies. The corpus has 400 slogans.
Q: Blažková: Do the slogans also make use of rhetorical questions? If yes, what is their aim?
A: Yes, the aim is to highlight the information of the advertisements and to push the receivers to think about it.