Diplomová práce se zabývá organizovanou formou dobrovolnictví ve prospěch zrakově postižených občanů.
V teoretické části autorka vymezuje základní pojmy související s dobrovolnictvím, před-stavuje Sjednocenou organizaci nevidomých a slabozrakých ČR, věnuje se také specifikům marketingového procesu v neziskovém sektoru se zaměřením na získávání dobrovolníků.
V empirické části pak autorka prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření zkoumá motivaci studentů pedagogických škol k zapojení do dobrovolnického programu v SONS Kroměříž.
Anotace v angličtině
Organization for the Blind and Visually Impaired Kroměříž Abstrakt ve světovém jazyce
This diploma thesis deals with an organized form of volunteering to the benefit of visually impaired citizens.
In the theoretical part the author defines basic terms related to volunteering, represents Or-ganization the blind and visually impaired ČR, devotes to specifics of the marketing pro-cess in non-profit sector with orientation on gaining the volunteers.
In the empirical part the author researches by the quantitative research motivation of stu-dents´ pedagogical school to take part in voluntary program in SONS Kroměříž.
Diplomová práce se zabývá organizovanou formou dobrovolnictví ve prospěch zrakově postižených občanů.
V teoretické části autorka vymezuje základní pojmy související s dobrovolnictvím, před-stavuje Sjednocenou organizaci nevidomých a slabozrakých ČR, věnuje se také specifikům marketingového procesu v neziskovém sektoru se zaměřením na získávání dobrovolníků.
V empirické části pak autorka prostřednictvím kvantitativního výzkumného šetření zkoumá motivaci studentů pedagogických škol k zapojení do dobrovolnického programu v SONS Kroměříž.
Anotace v angličtině
Organization for the Blind and Visually Impaired Kroměříž Abstrakt ve světovém jazyce
This diploma thesis deals with an organized form of volunteering to the benefit of visually impaired citizens.
In the theoretical part the author defines basic terms related to volunteering, represents Or-ganization the blind and visually impaired ČR, devotes to specifics of the marketing pro-cess in non-profit sector with orientation on gaining the volunteers.
In the empirical part the author researches by the quantitative research motivation of stu-dents´ pedagogical school to take part in voluntary program in SONS Kroměříž.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k dobrovolnictví, vztahům neziskové organizace s dobrovolníky, motivaci a bariérám při práci dobrovolníků se zrakově postiženými.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k dobrovolnictví, vztahům neziskové organizace s dobrovolníky, motivaci a bariérám při práci dobrovolníků se zrakově postiženými.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOLEKTIV, Autorů, et al. Dobrovolníci v neziskových organizacích. Praha: Informační centrum neziskových organizací, o.p.s., 2001. ISBN 80-86423-05-0.
OCHMAN, Malgorzata a Pawel JORDAN. Volunteers: a valuable source of help. USA: The Johns Hopkins University Institut for Policy Studies, 1997. ISBN 1-886333-29-7.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-4041-6.
TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7367-178-6.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOLEKTIV, Autorů, et al. Dobrovolníci v neziskových organizacích. Praha: Informační centrum neziskových organizací, o.p.s., 2001. ISBN 80-86423-05-0.
OCHMAN, Malgorzata a Pawel JORDAN. Volunteers: a valuable source of help. USA: The Johns Hopkins University Institut for Policy Studies, 1997. ISBN 1-886333-29-7.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-4041-6.
TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7367-178-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření a odpověděla na dotazy oponenta i vedoucího práce. Proběhla diskuse.
dr. Kitliňská upozornila na nevhodně formulované hypotézy při samotné obhajobě práce (nikoliv v diplomové práci).
doc. Knotová požádala o objasnění formulovaných výzkumných otázek i hypotéz. O jaký výzkumný problém se jednalo? Deskriptivní? Ano. Jak jste testovala hypotéhy? Odpověděla adekvátně.