Cílem mé diplomové práce je vytvoření projektu inovace reklamačního systému ve společnosti XYZ spol. s r. o. V teoretické části práce nejprve definuji pojmy " podnikatel " a " spotřebitel " a jejich vzájemnou konfrontaci při uzavírání smluv. Dále se zaměřuji na samotný právní vztah mezi spotřebitelem a podnikatelem, konkrétně na oblast uzavírání kupní smlouvy a z toho plynoucí práva a povinnosti, které subjektům takovýchto právních vztahů vznikají. Na uvedenou část dále navazuji klíčovým úsekem této práce řešícím reklamace. V závěrečné části se poté zaobírám úvodem do kvality a především statistickými nástroji sloužícími k zajištění kvality. V praktické části nejprve vybranou společnost charakterizuji, následně pak analyzuji současný stav reklamací, i celého reklamačního systému, který tvoří základ pro vytvoření inovace v projektové části. V poslední části projekt inovace časově i nákladově vyhodnocuji a identifikuji rizika, která mohou při zavedení projektu nastat.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma thesis is the creation of the innovation project for the complaint service in XYZ, limited liability company. In the first theoretic part of my thesis important terms as: businessman and consumer are explained and their mutual confrontation during the contract making is shown. Then I focused on the law relation itself. The relation between the customer and the businessman is meant here. One of the main tasks has become the area of purchase contract creation, rights and duties resulting from the contract. The key part of my thesis is focused on dealing with the complaints. There is quality introduction and the statistic tools that can be used to ensure quality, introduced in the final part. The chosen company is characterized in the practical part and the contemporary complaint status has been analyzed together with the whole complaint system that makes the basis for creating the innovation in the project part. In the final part of the thesis the project has been evaluated from the time and the costs views and the risks that can occur have been identified.
Klíčová slova
reklamace, spotřebitel, prodávající, dobropis, statistické nástroje k zajištění kvality
Cílem mé diplomové práce je vytvoření projektu inovace reklamačního systému ve společnosti XYZ spol. s r. o. V teoretické části práce nejprve definuji pojmy " podnikatel " a " spotřebitel " a jejich vzájemnou konfrontaci při uzavírání smluv. Dále se zaměřuji na samotný právní vztah mezi spotřebitelem a podnikatelem, konkrétně na oblast uzavírání kupní smlouvy a z toho plynoucí práva a povinnosti, které subjektům takovýchto právních vztahů vznikají. Na uvedenou část dále navazuji klíčovým úsekem této práce řešícím reklamace. V závěrečné části se poté zaobírám úvodem do kvality a především statistickými nástroji sloužícími k zajištění kvality. V praktické části nejprve vybranou společnost charakterizuji, následně pak analyzuji současný stav reklamací, i celého reklamačního systému, který tvoří základ pro vytvoření inovace v projektové části. V poslední části projekt inovace časově i nákladově vyhodnocuji a identifikuji rizika, která mohou při zavedení projektu nastat.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma thesis is the creation of the innovation project for the complaint service in XYZ, limited liability company. In the first theoretic part of my thesis important terms as: businessman and consumer are explained and their mutual confrontation during the contract making is shown. Then I focused on the law relation itself. The relation between the customer and the businessman is meant here. One of the main tasks has become the area of purchase contract creation, rights and duties resulting from the contract. The key part of my thesis is focused on dealing with the complaints. There is quality introduction and the statistic tools that can be used to ensure quality, introduced in the final part. The chosen company is characterized in the practical part and the contemporary complaint status has been analyzed together with the whole complaint system that makes the basis for creating the innovation in the project part. In the final part of the thesis the project has been evaluated from the time and the costs views and the risks that can occur have been identified.
Klíčová slova
reklamace, spotřebitel, prodávající, dobropis, statistické nástroje k zajištění kvality
Na základě literární rešerše charakterizujte oblast právního vztahu mezi spotřebitelem a obchodní společností a mezi obchodními společnostmi navzájem.
Zpracujte teoretické poznatky z literatury týkající se problematiky uplatnění odpovědnosti za vady.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav reklamačního systému ve firmě XYZ, spol. s r. o.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt inovace reklamačního systému ve firmě XYZ, spol. s r. o.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě literární rešerše charakterizujte oblast právního vztahu mezi spotřebitelem a obchodní společností a mezi obchodními společnostmi navzájem.
Zpracujte teoretické poznatky z literatury týkající se problematiky uplatnění odpovědnosti za vady.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav reklamačního systému ve firmě XYZ, spol. s r. o.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt inovace reklamačního systému ve firmě XYZ, spol. s r. o.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ELIÁŠ, Karel et al. Nový občanský zákoník s aktualizovanou důvodovou zprávou a rejstříkem. 1. vyd. Ostrava: Sagit, 2012, 1119 s. ISBN 978-80-7208-922-2.
GOETSCH, David L. a Stanley DAVIS. Quality management for organizational excellence: introduction to total quality. 7th ed., new international ed. Harlow: Pearson Education, 2014, 468 s. ISBN 978-1-29202-233-8.
JURAN, Joseph J. a Joseph A. DE FEO. Juran´s quality handbook. 6th ed. New York: McGraw Hill, 2010, 1113 s. ISBN 978-0-07-162973-7.
ŠTENGLOVÁ, Ivana et al. Obchodní zákoník. Komentář. 13. vyd. Praha: C.H.Beck, 2010, 1447 s. ISBN 978-80-7400-354-7.
ŠVESTKA, Jiří et al. Občanský zákoník. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2008, 1085 s. ISBN 978-80-7400-004-1.
Seznam doporučené literatury
ELIÁŠ, Karel et al. Nový občanský zákoník s aktualizovanou důvodovou zprávou a rejstříkem. 1. vyd. Ostrava: Sagit, 2012, 1119 s. ISBN 978-80-7208-922-2.
GOETSCH, David L. a Stanley DAVIS. Quality management for organizational excellence: introduction to total quality. 7th ed., new international ed. Harlow: Pearson Education, 2014, 468 s. ISBN 978-1-29202-233-8.
JURAN, Joseph J. a Joseph A. DE FEO. Juran´s quality handbook. 6th ed. New York: McGraw Hill, 2010, 1113 s. ISBN 978-0-07-162973-7.
ŠTENGLOVÁ, Ivana et al. Obchodní zákoník. Komentář. 13. vyd. Praha: C.H.Beck, 2010, 1447 s. ISBN 978-80-7400-354-7.
ŠVESTKA, Jiří et al. Občanský zákoník. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2008, 1085 s. ISBN 978-80-7400-004-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP 51 bodů: Otázka: Jaká mohou být úskalí získání části nákladů na reklamace od dodavatelů? Jaké podmínky pro reklamaci u dodavatele diplomant navrhuje? Zodpovězeno zcela. Mohou mít smluvní servisy důvody, proč by nechtěly vyměnovat reklamovaný výrobek kus za kus? Zodpovězeno zcela.
Oponent DP 55 bodů: Otázka: Na základě jaké kalkulační metody byla stanovena výše jednotlivých nákladů v tabulkách 2 - 4. Zodpovězeno zcela.
doc. Belás: Co je to nerentabilní výrobek? Zodpovězeno zcela. Jaké vzniknou náklady, když firma vymění vadný výrobek za nový? Jaké jsou reklamační podmínky v ČR? Zodpovězeno zcela.
prof. Ondrčka: Dělal jste korelační nebo regresní analýzu? Zodpovězeno zcela.
doc. Zámečník: Jaký program jste použil na zpracování statistických metod? Zodpovězeno zcela. Jakým způsobem jsou využívány reklamované výrobky? Zodpovězeno zcela.