Cílem této práce je vytvoření marketingového plánu zoologické zahrady Zlín-Lešná pro rok 2014. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány teoretické poznatky z oblasti marketingu cestovního ruchu, marketingového plánování, tvorby marketingového plánu, rolí zoologických zahrad ve společnosti a také analytických metod použitých v práci. Praktická část se zaměřuje na popis a historii zoologické zahrady Zlín-Lešná. Na její současnou ekonomickou situaci, rozbor stávajícího marketingového mixu a další analýzy potřebné pro sestavení marketingového plánu. Součástí praktické části je i projektová část, která se zaměřuje na splnění stanovených marketingových cílů a sestavení projektu. Zde jsou také vyčísleny náklady a posouzena možná rizika, spojená s uvedením projektu do praxe.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create a marketing plan of zoo Zlín-Lešná for the year 2014. Thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part describes the theoretical knowledge in the field of tourism marketing, marketing planning, marketing plan, the role of zoos in society and analytical methods used in the work. The practical part focuses on the description and history of the zoo Zlín-Lešná. On the current economic situ-ation, analysis of current marketing mix and other analyzes needed to develop a marketing plan. Project is also part of the practical part, which focuses on meeting the defined mar-keting objectives and build the project. There are also quantified assessment of the poten-tial costs and risks associated with putting the project into practice.
Cílem této práce je vytvoření marketingového plánu zoologické zahrady Zlín-Lešná pro rok 2014. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány teoretické poznatky z oblasti marketingu cestovního ruchu, marketingového plánování, tvorby marketingového plánu, rolí zoologických zahrad ve společnosti a také analytických metod použitých v práci. Praktická část se zaměřuje na popis a historii zoologické zahrady Zlín-Lešná. Na její současnou ekonomickou situaci, rozbor stávajícího marketingového mixu a další analýzy potřebné pro sestavení marketingového plánu. Součástí praktické části je i projektová část, která se zaměřuje na splnění stanovených marketingových cílů a sestavení projektu. Zde jsou také vyčísleny náklady a posouzena možná rizika, spojená s uvedením projektu do praxe.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create a marketing plan of zoo Zlín-Lešná for the year 2014. Thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part describes the theoretical knowledge in the field of tourism marketing, marketing planning, marketing plan, the role of zoos in society and analytical methods used in the work. The practical part focuses on the description and history of the zoo Zlín-Lešná. On the current economic situ-ation, analysis of current marketing mix and other analyzes needed to develop a marketing plan. Project is also part of the practical part, which focuses on meeting the defined mar-keting objectives and build the project. There are also quantified assessment of the poten-tial costs and risks associated with putting the project into practice.
Zpracujte teoretické poznatky související s marketingem cestovního ruchu a vztahům na zoologické zahrady.
Popiště analytické metody použité v práci.
II. Praktická část
Zhodnoťte současný stav marketingových aktivit ZOO a zámku Zlín-Lešná p.o. a vypracujte závěry pro tvorbu marketingového plánu.
Vytvořte projekt marketingového plánu ZOO a zámek Zlín-Lešná p.o. pro rok 2014.
Navržený projekt podrobte ekonomické a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky související s marketingem cestovního ruchu a vztahům na zoologické zahrady.
Popiště analytické metody použité v práci.
II. Praktická část
Zhodnoťte současný stav marketingových aktivit ZOO a zámku Zlín-Lešná p.o. a vypracujte závěry pro tvorbu marketingového plánu.
Vytvořte projekt marketingového plánu ZOO a zámek Zlín-Lešná p.o. pro rok 2014.
Navržený projekt podrobte ekonomické a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 11th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2005, 651 s. ISBN 0131469185.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
ORIEŠKA, Ján. Služby v cestovním ruchu. Vyd. 1. V Praze: Idea servis, 2010, 405 [7] s. ISBN 978-80-85970-68-5.
SHARP, Byron. Marketing: theory, evidence, practice. 1st pub. South Melbourne: Oxford University Press, 2013, liv, 609 s. ISBN 978-0-19-557355-8.
ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010, 240 s. ISBN 978-80-86723-95-2.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 11th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2005, 651 s. ISBN 0131469185.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
ORIEŠKA, Ján. Služby v cestovním ruchu. Vyd. 1. V Praze: Idea servis, 2010, 405 [7] s. ISBN 978-80-85970-68-5.
SHARP, Byron. Marketing: theory, evidence, practice. 1st pub. South Melbourne: Oxford University Press, 2013, liv, 609 s. ISBN 978-0-19-557355-8.
ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010, 240 s. ISBN 978-80-86723-95-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP 51 b: Mohl byste odhadnout po úspěšném zavedení Vašeho projektu ve zmiňované organizaci, o kolik vzroste návštěvnost v dané cílové skupině? Zodpovězeno zcela. Bude tento projekt v ZOO Zlín skutečně realizován a pokud ano v jaké podobě? Zodpovězeno zcela.
Oponent DP 55 b: Jaký může být dle Vašeho názoru důvod skutečnosti většího procentuálního zastoupení dospělých návštevníků oproti návštěvnické kategorie děti 3-15 let? Zodpovězeno zcela. Členům klubu poskytuje zoo řadu bonusů, např. Klub ZOO Zlín Family. Jak by bylo možné dle Vašeho názoru projekt ještě více zatraktivnit a zvýšit u návštěvníků zájem o jeho zakoupení. Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky: Které zoo ste srovnávali? Zodpovězeno zcela. Bude možno si mobilní telefony i zapůjčit v případe, že návštěvníci nebudou tímto moderním zařízením disponovat? Zodpovězeno zcela.