Tato bakalářská práce zjišťuje postoje managementu k přínosu Assessment Center. Výzkum byl proveden v 15 firmách Zlínského kraje. V teoretické části se autor zabývá charakteristikou Assessment Centra (AC), jeho historií a vývojem. Součástí je také srovnání AC s jinými podobnými metodami a ukázka možné struktury AC. V analytické části autor pracuje s výsledky výzkumu založeného na dotazníkovém šetření a poskytuje tak reálnou představu o tom, jak výběr zaměstnanců probíhá v praxi. Výstupem je analýza míry využití metody AC, zjištění, co firmy považují za výhody a nevýhody této metody a jak k této metodě přistupují v porovnání s ostatními možnými způsoby výběru zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis identifies the attitudes of management to the contribution of Assessment Centres. The research has been made within 15 companies in the Zlín region. In theoretical part, the author looks into characteristics of Assessment Centre (AC), its history and development. Comparison of AC with other similar methods and demonstration of possible structure of AC is given as well. In analytical part, the results of the research based on the questionnaire are provided. As far as the analysis is concerned, it offers the real picture of selection process of employees used in business practice. The output of the analysis is a finding of the usage of AC, advantages and disadvantages of AC considered by the managers, and comparison of their attitudes to AC and to other methods for selecting the employees.
Assessment Centre (AC), selection process, method, assessor, assessee, moderator, taskmaster, model situation, simulation, feedback
Rozsah průvodní práce
79 s. (94 852 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce zjišťuje postoje managementu k přínosu Assessment Center. Výzkum byl proveden v 15 firmách Zlínského kraje. V teoretické části se autor zabývá charakteristikou Assessment Centra (AC), jeho historií a vývojem. Součástí je také srovnání AC s jinými podobnými metodami a ukázka možné struktury AC. V analytické části autor pracuje s výsledky výzkumu založeného na dotazníkovém šetření a poskytuje tak reálnou představu o tom, jak výběr zaměstnanců probíhá v praxi. Výstupem je analýza míry využití metody AC, zjištění, co firmy považují za výhody a nevýhody této metody a jak k této metodě přistupují v porovnání s ostatními možnými způsoby výběru zaměstnanců.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis identifies the attitudes of management to the contribution of Assessment Centres. The research has been made within 15 companies in the Zlín region. In theoretical part, the author looks into characteristics of Assessment Centre (AC), its history and development. Comparison of AC with other similar methods and demonstration of possible structure of AC is given as well. In analytical part, the results of the research based on the questionnaire are provided. As far as the analysis is concerned, it offers the real picture of selection process of employees used in business practice. The output of the analysis is a finding of the usage of AC, advantages and disadvantages of AC considered by the managers, and comparison of their attitudes to AC and to other methods for selecting the employees.
Assessment Centre (AC), selection process, method, assessor, assessee, moderator, taskmaster, model situation, simulation, feedback
Zásady pro vypracování
Provedení rešerše relevantních zdrojů a popis zásadních fakt o metodě Assessment center
Stanovení metody výzkumu a vytvoření výzkumných materiálů
Výběr a představení společností, ve kterých bude prováděn výzkum
Zjištění pomocí výzkumných materiálů, jak k metodě Assessment center přistupuje management vybraných společností
Vyhodnocení získaných informací a vyvození závěru
Zásady pro vypracování
Provedení rešerše relevantních zdrojů a popis zásadních fakt o metodě Assessment center
Stanovení metody výzkumu a vytvoření výzkumných materiálů
Výběr a představení společností, ve kterých bude prováděn výzkum
Zjištění pomocí výzkumných materiálů, jak k metodě Assessment center přistupuje management vybraných společností
Vyhodnocení získaných informací a vyvození závěru
Seznam doporučené literatury
Hroník, František. 2005. Poznejte své zaměstnance, vše o Assessment Centre. Brno: Computer Press.
Kyrianová, Hana. 2003. Assessment centrum v současné personální praxi. Praha: Testcentrum.
Sponton, John, and Stewart Wright. 2009. Managing Assessment Centres. Alresford: Management Pocketbooks.
Vaculík, Martin. 2010. Assessment centrum: Psychologie ve výběru a rozvoji lidí. Praha: NC Publishing.
Woodruffe, Charles. 2007. Development and Assessment Centres: Identifying and Developing Competence. London: Human Assets.
Seznam doporučené literatury
Hroník, František. 2005. Poznejte své zaměstnance, vše o Assessment Centre. Brno: Computer Press.
Kyrianová, Hana. 2003. Assessment centrum v současné personální praxi. Praha: Testcentrum.
Sponton, John, and Stewart Wright. 2009. Managing Assessment Centres. Alresford: Management Pocketbooks.
Vaculík, Martin. 2010. Assessment centrum: Psychologie ve výběru a rozvoji lidí. Praha: NC Publishing.
Woodruffe, Charles. 2007. Development and Assessment Centres: Identifying and Developing Competence. London: Human Assets.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: Mikuláštík: Jak bude Vaše práce využitelná v praxi?
A: Grafton thinks it is useful, some of the companies want to expand their work into the sphere of industry. Other companies were very interested in my research and want to cooperate.
Q: Vaněk: Do you think that the sample could be better (for example companies hiring people which will be in interaction with customers like financial institutions)?
A: I did not choose the banks and financial institutions on purpose, majority of the companies do use this method.
Q: Nemčoková: Do you consider your research being more quantitative or qualitative?
A: It is more qualitative research as it is more contributive.