Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda má značka vliv na kupní chování spotřebitele. Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na informace týkající se brandingu, značkové politiky a kupního chování spotřebitele. V praktické části jsem provedla dotazníkový výzkum. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, zda je kupní chování ovlivněno faktory, jako je věrnost značce, společenské postavení, vysoká cena a vnímaná kvalita produktů luxusních značek.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to determine whether the brand has impact on consumer purchase behaviour. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is focused on information concerning branding, brand policy and consumer purchase behaviour. In the practical part, I made questionnaire research. The purpose of this research was to find out if consumer behaviour is influenced by factors such as brand loyalty, social status, premium price and perceived quality of luxury branded products.
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda má značka vliv na kupní chování spotřebitele. Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na informace týkající se brandingu, značkové politiky a kupního chování spotřebitele. V praktické části jsem provedla dotazníkový výzkum. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, zda je kupní chování ovlivněno faktory, jako je věrnost značce, společenské postavení, vysoká cena a vnímaná kvalita produktů luxusních značek.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to determine whether the brand has impact on consumer purchase behaviour. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part is focused on information concerning branding, brand policy and consumer purchase behaviour. In the practical part, I made questionnaire research. The purpose of this research was to find out if consumer behaviour is influenced by factors such as brand loyalty, social status, premium price and perceived quality of luxury branded products.
Literární rešerše odborných zdrojů
Stanovení cíle a formulace hypotézy
Sběr dat pomocí dotazníkového šetření
Vypracování teoretické části na základě získaných informací z literatury
Vypracování analytické části na základě shromážděných dat
Vyvození závěrů, potvrzení nebo vyvrácení hypotézy
Zásady pro vypracování
Literární rešerše odborných zdrojů
Stanovení cíle a formulace hypotézy
Sběr dat pomocí dotazníkového šetření
Vypracování teoretické části na základě získaných informací z literatury
Vypracování analytické části na základě shromážděných dat
Vyvození závěrů, potvrzení nebo vyvrácení hypotézy
Seznam doporučené literatury
Graves, Philip. 2010. Consumer.ology: The market research myth, the truth about consumers and the psychology of shopping. Boston: Nicholas Brealey.
Heding, Tilde, Charlotte F. Knudtzen, and Mogens Bjerre. 2009. Brand management: Research, theory and practice. 1st ed. London: Routledge.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2013. Marketing management. 4th ed. Praha: Grada.
Vysekalová, Jitka. 2004. Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. 1st ed. Praha: Grada.
Wheeler, Alina. 2009. Designing brand identity: An essential guide for the entire branding team. 3rd ed. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.
Seznam doporučené literatury
Graves, Philip. 2010. Consumer.ology: The market research myth, the truth about consumers and the psychology of shopping. Boston: Nicholas Brealey.
Heding, Tilde, Charlotte F. Knudtzen, and Mogens Bjerre. 2009. Brand management: Research, theory and practice. 1st ed. London: Routledge.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2013. Marketing management. 4th ed. Praha: Grada.
Vysekalová, Jitka. 2004. Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. 1st ed. Praha: Grada.
Wheeler, Alina. 2009. Designing brand identity: An essential guide for the entire branding team. 3rd ed. Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: Fialová: What characteristics must brand have in order to be considered as a luxury brand? A: Higher price, superior quality, rarity, symbolism. Q: Kašpárková: Do you agree that luxury products create personal image that cannot be duplicated? A: Yes, they are unique. Q: Jason: How do you know the respondents are from CZ when you used the online questionnaire? A: I cannot be sure, I am sorry.