Tato bakalářská práce se zabývá tématem osobního prodeje a jeho vlivu na nákupní chování seniorů v Moravskoslezském kraji. Celé dílo je rozděleno do dvou částí, první teoretická část popisuje seniora jako zákazníka, segmentaci trhu, nástroje komunikačního mixu, trendy v osobním prodeji a marketingový výzkum. Druhá analytická část prezentuje kvantitativní výzkum prováděný pomocí dotazníkového šetření, zde je písemně a graficky znázorněný vliv osobního prodeje na respondenty. Závěr je věnován vhodným doporučením, jak snížit negativní postoj veřejnosti k osobnímu prodeji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the influence of direct selling on geriatric shopping behaviour in the Moravian-Silesian region. The whole thesis is divided into two parts. The first, theoretical part, describes senior citizens as customers, market segmentation, elements of communication mix, trends in direct selling and marketing research. The second, analytical part, presents the quantitative research using a questionnaire survey. The influence of direct selling on seniors has been depicted in written as well as graphical form. The final part is devoted to recommendations how to reduce seniors´ negatives attitudes to direct selling.
senior, customer, shopping behaviour, market segmentation, communication mix, direct selling, marketing research, respondent
Rozsah průvodní práce
67 s. (68 845 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem osobního prodeje a jeho vlivu na nákupní chování seniorů v Moravskoslezském kraji. Celé dílo je rozděleno do dvou částí, první teoretická část popisuje seniora jako zákazníka, segmentaci trhu, nástroje komunikačního mixu, trendy v osobním prodeji a marketingový výzkum. Druhá analytická část prezentuje kvantitativní výzkum prováděný pomocí dotazníkového šetření, zde je písemně a graficky znázorněný vliv osobního prodeje na respondenty. Závěr je věnován vhodným doporučením, jak snížit negativní postoj veřejnosti k osobnímu prodeji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the influence of direct selling on geriatric shopping behaviour in the Moravian-Silesian region. The whole thesis is divided into two parts. The first, theoretical part, describes senior citizens as customers, market segmentation, elements of communication mix, trends in direct selling and marketing research. The second, analytical part, presents the quantitative research using a questionnaire survey. The influence of direct selling on seniors has been depicted in written as well as graphical form. The final part is devoted to recommendations how to reduce seniors´ negatives attitudes to direct selling.
senior, customer, shopping behaviour, market segmentation, communication mix, direct selling, marketing research, respondent
Zásady pro vypracování
Prostudujte dostupnou literaturu týkající se přímého prodeje a konečného zákazníka seniora.
Na základě rešerše analyzujte nákupní chování seniorů.
Zpracujte kvantitativní dotazník a zjistěte charakteristické vlastnosti cílové skupiny v daném regionu.
Analyzujte graficky i slovně výsledky vyplývající z šetření.
Shrňte analýzu a navrhněte doporučení pro snížení negativních dopadů přímého prodeje na seniory.
Zásady pro vypracování
Prostudujte dostupnou literaturu týkající se přímého prodeje a konečného zákazníka seniora.
Na základě rešerše analyzujte nákupní chování seniorů.
Zpracujte kvantitativní dotazník a zjistěte charakteristické vlastnosti cílové skupiny v daném regionu.
Analyzujte graficky i slovně výsledky vyplývající z šetření.
Shrňte analýzu a navrhněte doporučení pro snížení negativních dopadů přímého prodeje na seniory.
Seznam doporučené literatury
Kalka, Jochen, and Florian Allgayer. 2007. Marketing podle cílových skupin: jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme. Brno: Computer Press.
Kotler, Philip. 2001. Marketing management. Praha: Grada.
Kozel, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada.
Du Plessis, Erik. 2007. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press.
Schiffman, Leon G., and Leslie Lazar Kanuk. 2004. Nákupní chování. Brno: Computer Press.
Seznam doporučené literatury
Kalka, Jochen, and Florian Allgayer. 2007. Marketing podle cílových skupin: jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme. Brno: Computer Press.
Kotler, Philip. 2001. Marketing management. Praha: Grada.
Kozel, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada.
Du Plessis, Erik. 2007. Jak zákazník vnímá reklamu. Brno: Computer Press.
Schiffman, Leon G., and Leslie Lazar Kanuk. 2004. Nákupní chování. Brno: Computer Press.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis. Q: Vaněk: Which concrete recommendations you suggest the marketers should do? A: I think the honest marketers should be polite, not be pushy, they should respect the customers. Q: Vaněk: Do you think that after the questionnaire the respondents will watch the movie Šmejdi? A: I do not think so. I am not sure if they would manage the technical part, to watch it on Internet, etc. Q: Juřičková: What would you recommend to senior in your family to be indifferent to sharps practices of marketers? A: I think they should be prepared, they should inform somebody about their intention, etc. Q: Mikeska: What is the purpose of direct selling. A: You have immediate feedback.