Bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci multikina Golden Apple Cinema a jejím cílem je návrh inovace marketingové komunikace. Teoretická část se zabývá základními termíny a definuje podstatu dané problematiky. Na tuto část následně navazuje analýza konkrétního subjektu a to multikina Golden Apple Cinema ve Zlíně. Analýza je tvořena také SWOT analýzou, dotazníkovým šetřením a hloubkovým interview s manažerem společnosti. Takto zde bylo dosáhnuto objektivních výsledků napříč všemi zájmovými skupinami. Závěrečná část této práce doporučuje konkrétní nápady k inovaci marketingové komunikace, jež byly zjištěny z šetření.
Anotace v angličtině
A bachelor thesis deals with marketing communication of multiplex Golden Apple Cinema; its aim is to design an innovation of marketing communication. The theoretical part concern the basic terms and defines a core of the issue. Then, this part is followed by the analysis of a particular subject, namely multiplex Golden Apple Cinema in Zlín. The analysis is comprised of SWOT analysis, questionnaire survey and in-depth interview with a manager of the company. Hereby, there were achieved objective results across all interest groups. The final section of this thesis recommends concrete ideas for innovation of marketing communication that have identified from researches.
Bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci multikina Golden Apple Cinema a jejím cílem je návrh inovace marketingové komunikace. Teoretická část se zabývá základními termíny a definuje podstatu dané problematiky. Na tuto část následně navazuje analýza konkrétního subjektu a to multikina Golden Apple Cinema ve Zlíně. Analýza je tvořena také SWOT analýzou, dotazníkovým šetřením a hloubkovým interview s manažerem společnosti. Takto zde bylo dosáhnuto objektivních výsledků napříč všemi zájmovými skupinami. Závěrečná část této práce doporučuje konkrétní nápady k inovaci marketingové komunikace, jež byly zjištěny z šetření.
Anotace v angličtině
A bachelor thesis deals with marketing communication of multiplex Golden Apple Cinema; its aim is to design an innovation of marketing communication. The theoretical part concern the basic terms and defines a core of the issue. Then, this part is followed by the analysis of a particular subject, namely multiplex Golden Apple Cinema in Zlín. The analysis is comprised of SWOT analysis, questionnaire survey and in-depth interview with a manager of the company. Hereby, there were achieved objective results across all interest groups. The final section of this thesis recommends concrete ideas for innovation of marketing communication that have identified from researches.
Zpracujte kritickou literární rešerši na téma marketingová strategie.
Charakterizujte aktivity multikina Golden Apple.
Analyzujte současnou marketingovou komunikaci multikina Golden Apple.
Navrhněte inovaci marketingové komunikační strategie multikina Golden Apple.
Zásady pro vypracování
Zpracujte kritickou literární rešerši na téma marketingová strategie.
Charakterizujte aktivity multikina Golden Apple.
Analyzujte současnou marketingovou komunikaci multikina Golden Apple.
Navrhněte inovaci marketingové komunikační strategie multikina Golden Apple.
Seznam doporučené literatury
Hesková, Marie. Štarchoň, Peter. 2009. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica.
Fill, Chris. 2006. Marketing communications: Engagements, strategies and practice. Harlow: FT Prentice Hall/Financial Times.
Foret, Miroslav. 2011. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press.
Kotler, Philip. 2007. Moderní marketing. Praha: Grada.
Mooij, Marieke de. 2004. Consumer behaviour and culture: Consequences for global marketing and advertising. Thousand Oaks: Sage.
Seznam doporučené literatury
Hesková, Marie. Štarchoň, Peter. 2009. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica.
Fill, Chris. 2006. Marketing communications: Engagements, strategies and practice. Harlow: FT Prentice Hall/Financial Times.
Foret, Miroslav. 2011. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press.
Kotler, Philip. 2007. Moderní marketing. Praha: Grada.
Mooij, Marieke de. 2004. Consumer behaviour and culture: Consequences for global marketing and advertising. Thousand Oaks: Sage.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: Chovancová: Payment by cards - is one of your innovative suggestions. Could you, please, explain - in deeper detail - pros and cons of that way of payment?
A: Answered in her presentation.
Q: Blažková: Do you assume that the number of GAC visitors will increase or decrease in 2015? Why?
A: It is very hard, we do not have a list of premiers for next year, probably we can await stagnation. The forthcoming film Avatar 2 may be attractive for visitors.
Q: Blažková: Is there any age group GAC should primarily devote its attention to? If yes, to whom and why?
A: Yes, they focus on many segments, mainly families with children, but also on students, teenagers and young adults, they have more money to spend than those who have children.
Q: Did you discuss the high price of tickets with the managers?
A: Yes, but they will not change it as half of the price goes to GAC, the second half is for paying the rent and to pay employees.