Diplomová práce je zaměřená na problematiku informovanosti středoškolských studentů o záměrném sebepoškozování v adolescenci v rámci daného teritoria.
V teoretické části je reflektován současný stav poznání v oblasti záměrného sebepoškozování. Tento fenomén je zde klasifikován, popsány jsou specifické metody a rizikové faktory záměrného sebepoškozování. Teoretická část se zabývá záměrným sebepoškozováním ve vztahu k adolescentní populaci, prevencí, profesionální pomocí a léčbou záměrného sebepoškozování.
Hlavním cílem praktické části diplomové práce je zmapování informovanosti
a zkušenosti středoškolských studentů se záměrným sebepoškozováním v adolescenci v rámci dané lokality a komparace praktických poznatků s teoretickými východisky.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the issue of awareness of high school students of deliberate self-harm during adolescence within a given territory. The theoretical part reflects the current state of knowledge in the field of deliberate self-harm. This phenomenon is here categorized, described are specific methods and risk factors for deliberate self-harm. The theoretical part deals with deliberate self-harm in relation to the adolescent population, prevention, professional help and treatment of deliberate self-harm.
The main objective of the practical part of the thesis is to explore the awareness and experiences of high school students with deliberate self-harm during adolescence within a location and to compare the practical conclusions with theoretical knowledge.
Diplomová práce je zaměřená na problematiku informovanosti středoškolských studentů o záměrném sebepoškozování v adolescenci v rámci daného teritoria.
V teoretické části je reflektován současný stav poznání v oblasti záměrného sebepoškozování. Tento fenomén je zde klasifikován, popsány jsou specifické metody a rizikové faktory záměrného sebepoškozování. Teoretická část se zabývá záměrným sebepoškozováním ve vztahu k adolescentní populaci, prevencí, profesionální pomocí a léčbou záměrného sebepoškozování.
Hlavním cílem praktické části diplomové práce je zmapování informovanosti
a zkušenosti středoškolských studentů se záměrným sebepoškozováním v adolescenci v rámci dané lokality a komparace praktických poznatků s teoretickými východisky.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the issue of awareness of high school students of deliberate self-harm during adolescence within a given territory. The theoretical part reflects the current state of knowledge in the field of deliberate self-harm. This phenomenon is here categorized, described are specific methods and risk factors for deliberate self-harm. The theoretical part deals with deliberate self-harm in relation to the adolescent population, prevention, professional help and treatment of deliberate self-harm.
The main objective of the practical part of the thesis is to explore the awareness and experiences of high school students with deliberate self-harm during adolescence within a location and to compare the practical conclusions with theoretical knowledge.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti problematiky záměrného sebepoškozování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu za využití techniky dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti problematiky záměrného sebepoškozování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu za využití techniky dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PLATZNEROVÁ, Andrea. Sebepoškozování. Aktuální přehled diagnostiky, prevence a léčby. Praha: Galén, 2009.
ISBN 978-80-7262-606-9.
KRIEGELOVÁ, Marie. Záměrné sebepoškozování v dětství a adolescenci. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2333-4.
VANÍČKOVÁ, Eva, HYNČICA, Viktor a VOTAVOVÁ, Jana. Násilí namířené proti sobě samému u teenagerské populace. Praha: UK - 3. LF, 2010. ISBN 978-80-254-9075-4.
CARR-GREGG, Michael. Psychické problémy v dospívání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0062-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007.
ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
PLATZNEROVÁ, Andrea. Sebepoškozování. Aktuální přehled diagnostiky, prevence a léčby. Praha: Galén, 2009.
ISBN 978-80-7262-606-9.
KRIEGELOVÁ, Marie. Záměrné sebepoškozování v dětství a adolescenci. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2333-4.
VANÍČKOVÁ, Eva, HYNČICA, Viktor a VOTAVOVÁ, Jana. Násilí namířené proti sobě samému u teenagerské populace. Praha: UK - 3. LF, 2010. ISBN 978-80-254-9075-4.
CARR-GREGG, Michael. Psychické problémy v dospívání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0062-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007.
ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala design výzkumného šetření a poté se zaměřila na konkrétní výstupy výzkumu. Byla vyzvána k popisu výzkumného souboru. Komisi uvedla pojetí výzkumu. Dr. Hladík: Proč pracujete s proměnnou pohlaví? Vycházím z odborné literatury.
Zkušební komise poukázala na výbornou kvalitu diplomové práce a na způsob její obhajoby, kdy studentka velmi dobře reagovala na otázky zkušební komise.