Ve své diplomové práci se zabýváme spokojeností dětí se sportovními aktivitami ve středisku volného času. Výzkum jsme zaměřili na Středisko pro volný čas dětí a mládeže Šipka v Kroměříži. Chtěli bychom pomocí kvantitativní formy zkoumání zjistit, zda jsou děti spokojeny jak s jednáním pedagogů volného času, tak s náplní kroužků. Primárně se zaměřujeme na porovnání míry této spokojenosti na základě motivace, na základě pohlaví a také zjišťujeme, zda spokojenost se sportovními kroužky ovlivňuje to, zda tento kroužek děti navštěvují opakovaně. Technikou výzkumu je dotazník, zabývající se nejen spokojeností dětí s pedagogy volného času a náplní kroužků, ale také spokojeností s časovou dotací kroužků, cenou kroužků a prostory, které středisko k realizaci těchto aktivit nabízí. Tento výzkum by mohl být přínosem nejen pro Středisko pro volný čas dětí a mládeže Šipka v Kroměříži, ale i pro ostatní volnočasové organizace. Na základě informací s čím jsou děti spokojeny a naopak co se jim nelíbí, by mohly volnočasové organizace zlepšit jak náplň jednotlivých kroužků, tak nabídku sportovních kroužků.
Anotace v angličtině
In my thesis we deal with children's satisfaction with sport activities in the centre for leisure activities for children and youth. We focused our research on the Centre for Leisure Activities for Children and Youth Šipka in Kroměříž. We would like to determine whether children are satisfied both with the behaviour of educators' and the content of activities by using a quantitative method of exploration. Primarily, we focus on comparing the rate of satisfaction on the basis of motivation, gender and also find out whether satisfaction with sports activities affects it and whether children attend this activity repeatedly. Technology of this research is a questionnaire which deals not only with the satisfaction with teachers and the content of these activities, but also the satisfaction with the time allotment, price and facilities which this centre for sport activities uses. This research could be beneficial not only for the Center for Leisure Activities for Children and Youth Šipka, Kroměříž, but also for other leisure organizations. On the basis of the information what the children are satisfied with, and on the centrary what they do not like, leisure organizations could improve both the content of individual activities and the offer of sport activities.
Klíčová slova
spokojenost, volný čas, volnočasové organizace, sportovní aktivity, zájmový útvar, pedagog volného času, vnitřní motivace, vnější motivace
Klíčová slova v angličtině
satisfaction, leisure, leisure organizations, sport activities, club, teacher of free time, intrinsic motivation, extrinsic motivation
Rozsah průvodní práce
78 s. (139 336 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své diplomové práci se zabýváme spokojeností dětí se sportovními aktivitami ve středisku volného času. Výzkum jsme zaměřili na Středisko pro volný čas dětí a mládeže Šipka v Kroměříži. Chtěli bychom pomocí kvantitativní formy zkoumání zjistit, zda jsou děti spokojeny jak s jednáním pedagogů volného času, tak s náplní kroužků. Primárně se zaměřujeme na porovnání míry této spokojenosti na základě motivace, na základě pohlaví a také zjišťujeme, zda spokojenost se sportovními kroužky ovlivňuje to, zda tento kroužek děti navštěvují opakovaně. Technikou výzkumu je dotazník, zabývající se nejen spokojeností dětí s pedagogy volného času a náplní kroužků, ale také spokojeností s časovou dotací kroužků, cenou kroužků a prostory, které středisko k realizaci těchto aktivit nabízí. Tento výzkum by mohl být přínosem nejen pro Středisko pro volný čas dětí a mládeže Šipka v Kroměříži, ale i pro ostatní volnočasové organizace. Na základě informací s čím jsou děti spokojeny a naopak co se jim nelíbí, by mohly volnočasové organizace zlepšit jak náplň jednotlivých kroužků, tak nabídku sportovních kroužků.
Anotace v angličtině
In my thesis we deal with children's satisfaction with sport activities in the centre for leisure activities for children and youth. We focused our research on the Centre for Leisure Activities for Children and Youth Šipka in Kroměříž. We would like to determine whether children are satisfied both with the behaviour of educators' and the content of activities by using a quantitative method of exploration. Primarily, we focus on comparing the rate of satisfaction on the basis of motivation, gender and also find out whether satisfaction with sports activities affects it and whether children attend this activity repeatedly. Technology of this research is a questionnaire which deals not only with the satisfaction with teachers and the content of these activities, but also the satisfaction with the time allotment, price and facilities which this centre for sport activities uses. This research could be beneficial not only for the Center for Leisure Activities for Children and Youth Šipka, Kroměříž, but also for other leisure organizations. On the basis of the information what the children are satisfied with, and on the centrary what they do not like, leisure organizations could improve both the content of individual activities and the offer of sport activities.
Klíčová slova
spokojenost, volný čas, volnočasové organizace, sportovní aktivity, zájmový útvar, pedagog volného času, vnitřní motivace, vnější motivace
Klíčová slova v angličtině
satisfaction, leisure, leisure organizations, sport activities, club, teacher of free time, intrinsic motivation, extrinsic motivation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k volnému času, potřebám dětí ve volném čase, sportovním aktivitám ve volném čase dětí a evaluaci sportovních aktivit z pohledu dětí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k volnému času, potřebám dětí ve volném čase, sportovním aktivitám ve volném čase dětí a evaluaci sportovních aktivit z pohledu dětí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3674-731.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-717-8927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KUČERA, Miroslav, KOLÁŘ a Ivan DYLEVSKÝ. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-807-2627-127.
NĚMEC, Jiří. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2002. ISBN 80-731-5012-3.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3674-731.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-717-8927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KUČERA, Miroslav, KOLÁŘ a Ivan DYLEVSKÝ. Dítě, sport a zdraví. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-807-2627-127.
NĚMEC, Jiří. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2002. ISBN 80-731-5012-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zkušební komisi seznámila s metodologií výzkumu. Konkrétně vymezila pojetí výzkumu, výzkumný soubor, otázky a cíle. Poté prezentovala konkrétní výstupy výzkumu. Zkušební komise poukázala na nevhodnost formulace některých hypotéz a využití metod statistické analýzy dat. Dr. Hrbáčková poukázala na částečnou neodbornost diplomové práce a její plytkost.