V teoretické části diplomové práce jsou ve třech kapitolách popsány pojmy jako šikana, kyberšikana, kyberprostor a další pojmy spojené s tématikou kybešikany.
Praktická část obsahuje výzkum výskytu kyberšikany na sídlištních základních školách ve městech Hodonín a Zlín. V obou městech byly vybrány 4 základní školy na sídlištích, ve kterých bylo u žáků 8. tříd provedeno dotazníkové šetření. Výsledky budou zpracovány do tabulek a grafů a budou díky nim verifikovány nebo falzifikovány hypotézy a zodpovězeny výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of the thesis is in three chapters describe concepts such as bullying, cyberbullying, cyberspace and other terms related to the theme cyberbullying.
The practical part includes research on the incidence of cyberbullying housing elementary schools in towns Hodonín and Zlín. In both cities were selected four elementary schools in the neighborhoods in which the pupils were eighth classes conducted a questionnaire sur-vey. Results will be processed into tables and graphs through them and they verified or falsified hypotheses and answer the research questions.
Klíčová slova
Šikana, Kyberšikana, Prostředí, Internet, Kyberprostor
V teoretické části diplomové práce jsou ve třech kapitolách popsány pojmy jako šikana, kyberšikana, kyberprostor a další pojmy spojené s tématikou kybešikany.
Praktická část obsahuje výzkum výskytu kyberšikany na sídlištních základních školách ve městech Hodonín a Zlín. V obou městech byly vybrány 4 základní školy na sídlištích, ve kterých bylo u žáků 8. tříd provedeno dotazníkové šetření. Výsledky budou zpracovány do tabulek a grafů a budou díky nim verifikovány nebo falzifikovány hypotézy a zodpovězeny výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of the thesis is in three chapters describe concepts such as bullying, cyberbullying, cyberspace and other terms related to the theme cyberbullying.
The practical part includes research on the incidence of cyberbullying housing elementary schools in towns Hodonín and Zlín. In both cities were selected four elementary schools in the neighborhoods in which the pupils were eighth classes conducted a questionnaire sur-vey. Results will be processed into tables and graphs through them and they verified or falsified hypotheses and answer the research questions.
Klíčová slova
Šikana, Kyberšikana, Prostředí, Internet, Kyberprostor
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k problematice šikany, kyberšikany a lokálního prostředí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k problematice šikany, kyberšikany a lokálního prostředí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JIROVSKÝ, Václav. Kybernetická kriminalita: nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koních bez tajemství. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1561-2.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JIROVSKÝ, Václav. Kybernetická kriminalita: nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koních bez tajemství. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1561-2.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil design výzkumného šetření. Poté prezentoval konkrétní výstupy výzkumného šetření. Dr. Hrbáčková: vzhledem k tématu diplomové práce by očekávala uvedení výskytu kyberšikany v prezentaci diplomové práce. Student zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Dr. Hrbáčková: O jaké teorie se opíráte při formulaci hypotéz? Student neodpověděl. Dr. Hrbáčková: Váš záměr byl cenný, ale ve výsledcích není zřejmý. Upozornila na plytkou interpetaci dat.