Diplomová práce se zabývá teoretickou připraveností studentů oboru sociální pedagogiky na krizové situace, které mohou nastat v pomáhajících profesích, v pravděpodobném budoucím povolání těchto studentů. Zaměřuje se na připravenost k poskytování psychosociální odborné pomoci klientům, kteří se nacházejí z různých důvodů v krizi. Téma práce se týká krizové intervence, poradenství, kompetencí sociálního pedagoga, krize. Nejprve je dotazníkem zjištěna profesní připravenost studentů z jejich pohledu, a poté jsou podrobeny výroky studentů z dotazníku podrobnější analýze z hlediska teorie krizové intervence a poradenství. Výsledkem této práce je zjištění změny vlastního hodnocení studentů během vyplňování dotazníku a zhodnocení stavu připravenosti studentů na dané situace po komunikační stránce.
Anotace v angličtině
The thesis deals with theoretical readiness of social pedagogy students for crises situations, which could occur in helping professions, as likely future profession of these students. It focuses on readiness to provide professional psychosocial assistance to clients, who are in crisis for various reasons. Topic of this thesis concerns areas of crises intervention, advice, competitions of social pedagogue, crises. At first is found professional readiness of students from their view, then their statements from the questionnaire are detail analyze from view general theory of crises intervention and advice. The result of this thesis is detected shift of students s self-assessment during completing the questionnaire, and assessment of the real readiness of communication aspect on the situations.
competitions of social pedagogue, crisis, crises intervention, advice
Rozsah průvodní práce
89 s.(164 533 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá teoretickou připraveností studentů oboru sociální pedagogiky na krizové situace, které mohou nastat v pomáhajících profesích, v pravděpodobném budoucím povolání těchto studentů. Zaměřuje se na připravenost k poskytování psychosociální odborné pomoci klientům, kteří se nacházejí z různých důvodů v krizi. Téma práce se týká krizové intervence, poradenství, kompetencí sociálního pedagoga, krize. Nejprve je dotazníkem zjištěna profesní připravenost studentů z jejich pohledu, a poté jsou podrobeny výroky studentů z dotazníku podrobnější analýze z hlediska teorie krizové intervence a poradenství. Výsledkem této práce je zjištění změny vlastního hodnocení studentů během vyplňování dotazníku a zhodnocení stavu připravenosti studentů na dané situace po komunikační stránce.
Anotace v angličtině
The thesis deals with theoretical readiness of social pedagogy students for crises situations, which could occur in helping professions, as likely future profession of these students. It focuses on readiness to provide professional psychosocial assistance to clients, who are in crisis for various reasons. Topic of this thesis concerns areas of crises intervention, advice, competitions of social pedagogue, crises. At first is found professional readiness of students from their view, then their statements from the questionnaire are detail analyze from view general theory of crises intervention and advice. The result of this thesis is detected shift of students s self-assessment during completing the questionnaire, and assessment of the real readiness of communication aspect on the situations.
competitions of social pedagogue, crisis, crises intervention, advice
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke kompetencím sociálního pedagoga, krizovým situacím v pomáhajících profesích a jejich zvládání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke kompetencím sociálního pedagoga, krizovým situacím v pomáhajících profesích a jejich zvládání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu formou dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAŠTECKÁ, Bohumila a kol. Psychosociální krizová spolupráce. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4195-6.
HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychosociální intervence. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1626-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kavantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Poradenství pro pozůstalé. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1740-1.
VODÁČKOVÁ, Daniela a kol. Krizová intervence. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-342-0.
Seznam doporučené literatury
BAŠTECKÁ, Bohumila a kol. Psychosociální krizová spolupráce. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4195-6.
HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychosociální intervence. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1626-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kavantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Poradenství pro pozůstalé. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1740-1.
VODÁČKOVÁ, Daniela a kol. Krizová intervence. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-342-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila metodologii výzkumného šetření a poté se zaměřila na prezentaci konkrétních výstupů výzkumného šetření. Studentka chybně zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta. Studentka upokojivě reagovala na otázky zkušební komise. Dr. Hrbáčková poukázala na originalitu zpracování praktické části diplomové práce. Dr. Hladík poukázal na správnost využití statistické metody.