Tato diplomová práce se zabývá pozicí studenta magisterského studia jako možného začína-jícího výzkumníka. Pozornost je soustředěna na studenty magisterských oborů a to sociální pedagogiky a učitelských oborů. Pozice studenta je popsaná v praktické časti této práce. Cílem výzkumné části je porozumět pozici studentů sociální pedagogiky a studentů učitelských oboru při možném profilování k vědecké práci. Sledováno je především porozumění procesu, kterému se magistři mohou stát začínajícími výzkumníky a přiblížení situací, kterými student magisterského studia prochází.
Anotace v angličtině
The thesis is dealing with role of master's degree student as a beginning researcher. The main focus is on students of master's degrees of social education and the teaching professi-on. The role of students is described in practical part. The goal of research section is to comprehend how students of social education and the teaching profession can be profiling to academic work. We are monitoring processes and situations which leads to role of novi-ce academic researcher, as well.
master's degree student, novice researcher, educational research, study, study courses
Rozsah průvodní práce
66 s. (144 303 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá pozicí studenta magisterského studia jako možného začína-jícího výzkumníka. Pozornost je soustředěna na studenty magisterských oborů a to sociální pedagogiky a učitelských oborů. Pozice studenta je popsaná v praktické časti této práce. Cílem výzkumné části je porozumět pozici studentů sociální pedagogiky a studentů učitelských oboru při možném profilování k vědecké práci. Sledováno je především porozumění procesu, kterému se magistři mohou stát začínajícími výzkumníky a přiblížení situací, kterými student magisterského studia prochází.
Anotace v angličtině
The thesis is dealing with role of master's degree student as a beginning researcher. The main focus is on students of master's degrees of social education and the teaching professi-on. The role of students is described in practical part. The goal of research section is to comprehend how students of social education and the teaching profession can be profiling to academic work. We are monitoring processes and situations which leads to role of novi-ce academic researcher, as well.
master's degree student, novice researcher, educational research, study, study courses
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k problematice začínajícího výzkumníka, profesní orientaci začínajícího učitele a evropskému rámci výzkumné kvalifikace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k problematice začínajícího výzkumníka, profesní orientaci začínajícího učitele a evropskému rámci výzkumné kvalifikace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter, 2006. Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu. 1. vyd. Bratislava: Regent. ISBN 80-88904-46-3.
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
WIEGEROVÁ, Adriana, 2012. Young researchers forum: Fórum mladých výskumníkov : zborník medzinárodných štúdií prezentujúcich práce mladých výskumníkov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo. ISBN 978-80-10-02394-3.
PRŮCHA, Jan, 2013. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0456-5.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter, 2006. Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu. 1. vyd. Bratislava: Regent. ISBN 80-88904-46-3.
GAVORA, Peter, 2010. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
WIEGEROVÁ, Adriana, 2012. Young researchers forum: Fórum mladých výskumníkov : zborník medzinárodných štúdií prezentujúcich práce mladých výskumníkov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo. ISBN 978-80-10-02394-3.
PRŮCHA, Jan, 2013. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0456-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v rámci prezentace diplomové práce změnila výzkumné cíle. Tuto změnu zdůvodnila svou nevědomostí, že v rámci kvalitativního výzkumu lze měnit výzkumný design. Na úvod představila výzkumný soubor a techniku sběru dat. Poté přistoupila ke konkrétním výstupům výzkumného šetření. Dr. Hrbáčková poukázala na chybnost znázornění paradigmatického modelu. Jakou analytickou metodu používáte? Triangulaci. Opíráte se o nějakou analýzu, která je uvedena v odborné literatuře? Studentka odpověděla chybně. Proč jste zavrhla zakotvenou teorii? Protože mi nevycházela zajímavá teorie. Zkušební komise vyzvala studentku, aby prezentovala konkrétní přínos výzkumu. Zkušební komise diskutovala nad přínosem a celkovým metodologickým zpracováním diplomové práce.