Cílem této práce bylo vytvořit elektronickou pomůcku pokrývající obsah cvičení předmětu "Teorie automatického řízení II". Navrhnout strukturu této pomůcky, naplnit její obsah mimo potřebné teorie zejména dostatečným množstvím ukázkových příkladů s využitím programového prostředí MATLAB.
Dalším cílem bylo ověřit zvolené diskrétní metody syntézy pro zadané přenosy soustavy a to jak pro přenos bez dopravního zpoždění, tak i pro přenos s dopravním zpožděním. Tyto metody následně srovnat podle kvality regulace. Srovnání zvolených metod syntézy bylo provedeno pomocí programu EPLAR, jehož vytvoření bylo také součástí této práce.
Anotace v angličtině
The main object of this bachelor’s work was to create an electronic tool, which is concentrated on the practice of the subject ‘‘Automatic Control Theory II‘‘. Content of this tool would have been the theory and also examples where the program MATLAB was used.
Next object was to verify selected discrete methods of synthesis for ordered transfer function i.e. for system without transport delay and for system with transport delay and to compare these methods according to the quality of the regulation. The compare of these methods was performed with program EPLAR which creation was a part of this work.
Cílem této práce bylo vytvořit elektronickou pomůcku pokrývající obsah cvičení předmětu "Teorie automatického řízení II". Navrhnout strukturu této pomůcky, naplnit její obsah mimo potřebné teorie zejména dostatečným množstvím ukázkových příkladů s využitím programového prostředí MATLAB.
Dalším cílem bylo ověřit zvolené diskrétní metody syntézy pro zadané přenosy soustavy a to jak pro přenos bez dopravního zpoždění, tak i pro přenos s dopravním zpožděním. Tyto metody následně srovnat podle kvality regulace. Srovnání zvolených metod syntézy bylo provedeno pomocí programu EPLAR, jehož vytvoření bylo také součástí této práce.
Anotace v angličtině
The main object of this bachelor’s work was to create an electronic tool, which is concentrated on the practice of the subject ‘‘Automatic Control Theory II‘‘. Content of this tool would have been the theory and also examples where the program MATLAB was used.
Next object was to verify selected discrete methods of synthesis for ordered transfer function i.e. for system without transport delay and for system with transport delay and to compare these methods according to the quality of the regulation. The compare of these methods was performed with program EPLAR which creation was a part of this work.
1. Zpracujte literární rešerši na problematiku týkající se podpory elektronické formy výuky v oblasti automatického řízení. Zaměřte se zejména na oblast analýzy a syntézy diskrétních systémů.
2. Navrhněte formu zpracování elektronické učební pomůcky pokrývající obsah cvičení, tj. seminářů a laboratoří, předmětu "Teorie automatického řízení II".
3. Naplňte obsah této elektronické učební pomůcky mimo potřebné teorie zejména dostatečným množstvím názorných příkladů a dále pak také do ní zařaďte i potřebné podklady k laboratorním úlohám. Vytvořte výpočtový program, který by byl součástí této učební pomůcky, zaměřte se přitom zejména na syntézu diskrétního regulačního obvodu při současném využití programového prostředí MATLABu.
4. Zprovozněte vytvořenou elektronickou učební pomůcku na Internetu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši na problematiku týkající se podpory elektronické formy výuky v oblasti automatického řízení. Zaměřte se zejména na oblast analýzy a syntézy diskrétních systémů.
2. Navrhněte formu zpracování elektronické učební pomůcky pokrývající obsah cvičení, tj. seminářů a laboratoří, předmětu "Teorie automatického řízení II".
3. Naplňte obsah této elektronické učební pomůcky mimo potřebné teorie zejména dostatečným množstvím názorných příkladů a dále pak také do ní zařaďte i potřebné podklady k laboratorním úlohám. Vytvořte výpočtový program, který by byl součástí této učební pomůcky, zaměřte se přitom zejména na syntézu diskrétního regulačního obvodu při současném využití programového prostředí MATLABu.
4. Zprovozněte vytvořenou elektronickou učební pomůcku na Internetu.
Seznam doporučené literatury
[1] BALÁTĚ, J. Automatické řízení. 2. přeprac. vyd. Praha : BEN - technická literatura, Praha, 2004.
[2] BROŽA, P. Programování WWW stránek pro úplné začátečníky. Praha: Computer Press, 2000.
[3] KOSEK, J. Téměř vše o WWW [online]. c1999 , 2005/11/07 [cit. 2006-01-18]. Dostupný z WWW: < http://www.kosek.cz/ > .
[4] KOZÁK, Š. Lineárne číslicové systémy I. Bratislava: STU v Bratislave 1993.
[5] VAŠEK, V. Teorie automatického řízení II. Brno: VUT v Brně, 1990.
Seznam doporučené literatury
[1] BALÁTĚ, J. Automatické řízení. 2. přeprac. vyd. Praha : BEN - technická literatura, Praha, 2004.
[2] BROŽA, P. Programování WWW stránek pro úplné začátečníky. Praha: Computer Press, 2000.
[3] KOSEK, J. Téměř vše o WWW [online]. c1999 , 2005/11/07 [cit. 2006-01-18]. Dostupný z WWW: < http://www.kosek.cz/ > .
[4] KOZÁK, Š. Lineárne číslicové systémy I. Bratislava: STU v Bratislave 1993.
[5] VAŠEK, V. Teorie automatického řízení II. Brno: VUT v Brně, 1990.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své bakalářské práce. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta byly položeny tyto dotazy:
1. Jaká jsou vylepšení vytvořeného simulačního programu oproti podobným programům již vytvořených a využívaných studenty?
2. Je možno v simulačním programu zadat pouze jeden typ soustavy, nebo je zadávání typu soustavy univerzální?
3. Je možno zadat soustavu formou tabulky naměřených hodnot přechodové charakteristiky?
Diplomant zodpověděl všechny položené dotazy.