V první kapitole teoretické části mé diplomové práce se věnuji vztahu školy a domova mládeže. Ve druhé kapitole rozebírám problematiku výchovy a adolescence. Kapitola třetí se váže k prostředí a sociálnímu klimatu. V praktické části zjišťuji, jak žáci ubytovaní v domově mládeže Vyšší policejní školy a Střední policejní školy Ministerstva vnitra v Holešově vnímají tamní sociální klima.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my thesis I deal with relationship of school and boarding house. In the second chapter I analyze issues of educational process and adolescence. Third chapter is related to the environment and a social climate. In the practical part of my thesis I research the perception of the boarding house social climate by students of Higher police school and High police school of the Ministry of interior.
Klíčová slova
školská legislativa, sociální klima, volný čas, domov mládeže, vychovatel, žák, prostředí
Klíčová slova v angličtině
school legislation, social climate, leisure, boarding house, educator, student, environment
Rozsah průvodní práce
86 s. (126 204 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V první kapitole teoretické části mé diplomové práce se věnuji vztahu školy a domova mládeže. Ve druhé kapitole rozebírám problematiku výchovy a adolescence. Kapitola třetí se váže k prostředí a sociálnímu klimatu. V praktické části zjišťuji, jak žáci ubytovaní v domově mládeže Vyšší policejní školy a Střední policejní školy Ministerstva vnitra v Holešově vnímají tamní sociální klima.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my thesis I deal with relationship of school and boarding house. In the second chapter I analyze issues of educational process and adolescence. Third chapter is related to the environment and a social climate. In the practical part of my thesis I research the perception of the boarding house social climate by students of Higher police school and High police school of the Ministry of interior.
Klíčová slova
školská legislativa, sociální klima, volný čas, domov mládeže, vychovatel, žák, prostředí
Klíčová slova v angličtině
school legislation, social climate, leisure, boarding house, educator, student, environment
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k oblasti sociálního klimatu, školské legislativy a pedagogiky volného času.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k oblasti sociálního klimatu, školské legislativy a pedagogiky volného času.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN
978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KREJČOVÁ, Lenka. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3474-3.
MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN
978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KREJČOVÁ, Lenka. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3474-3.
MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil koncept teoretické části diplomové práce, poté přistoupil k prezentaci designu výzkumu (výzkumné cíle, hypotézy, výběrový soubor atd.). Student uvedl dílčí výstupy výzkumného šetření. Byl vyzván zkušební komisí pro prezentaci konkrétních závěrů. Student zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce.