Teoretická část této diplomové práce se týká sociálně patologických jevů a prevence, celoživotního učení, dalšího vzdělávání, dalšího vzdělávání pedagogů, dalšího vzdělávání školních metodiků prevence, a profese školního metodika prevence. V praktické části jsou kvantitativní metodou zjištěny a popsány vybrané otázky z oblasti názorů školních metodiků prevence na jejich další vzdělávání v oblasti sociálně patologických jevů. Výsledkem naší práce je zodpovězení vybraných otázek dalšího vzdělávání metodiků prevence v oblasti sociálně patologických jevů.
Annotation in English
The theoretical part of this diploma thesis deals with socially pathological phenomena and prevention, lifelong learning, further education, further education of teachers, further education of school methods of prevention and profession of school methods of prevention. In the practical part selected issues are detected and described from the field of socially pathological phenomena by the quantitative method. The result of this thesis is answer of the selected issues in the field of further education of school methods of prevention in the field of socially pathological phenomena.
Keywords
Sociálně patologické jevy dětí a mládeže, rizikové chování, prevence, primární prevence, další vzdělávání učitelů, školní metodik prevence, další vzdělávání školních metodiků prevence.
Keywords in English
Socially pathological phenomena of children and youth, risk behaviour, prevention, primary prevention, further education of teachers, school methods of prevention, further education of school methods of prevention.
Length of the covering note
93
Language
CZ
Annotation
Teoretická část této diplomové práce se týká sociálně patologických jevů a prevence, celoživotního učení, dalšího vzdělávání, dalšího vzdělávání pedagogů, dalšího vzdělávání školních metodiků prevence, a profese školního metodika prevence. V praktické části jsou kvantitativní metodou zjištěny a popsány vybrané otázky z oblasti názorů školních metodiků prevence na jejich další vzdělávání v oblasti sociálně patologických jevů. Výsledkem naší práce je zodpovězení vybraných otázek dalšího vzdělávání metodiků prevence v oblasti sociálně patologických jevů.
Annotation in English
The theoretical part of this diploma thesis deals with socially pathological phenomena and prevention, lifelong learning, further education, further education of teachers, further education of school methods of prevention and profession of school methods of prevention. In the practical part selected issues are detected and described from the field of socially pathological phenomena by the quantitative method. The result of this thesis is answer of the selected issues in the field of further education of school methods of prevention in the field of socially pathological phenomena.
Keywords
Sociálně patologické jevy dětí a mládeže, rizikové chování, prevence, primární prevence, další vzdělávání učitelů, školní metodik prevence, další vzdělávání školních metodiků prevence.
Keywords in English
Socially pathological phenomena of children and youth, risk behaviour, prevention, primary prevention, further education of teachers, school methods of prevention, further education of school methods of prevention.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k roli a kompetencím metodiků prevence, k dalšímu vzdělávání metodiků prevence a k sociálně patologickým jevům.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k roli a kompetencím metodiků prevence, k dalšímu vzdělávání metodiků prevence a k sociálně patologickým jevům.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-8593179-6.
HUDDLESTON, Prue a Lorna UNWIN. Teaching and learning in further education: diversity and change. 2nd ed. London: RoutledgeFalmer, 2002, ix, ISBN 0415271460.
KHONOVÁ Jana a Ivana MACHÁČKOVÁ ed. Další profesní vzdělávání učitelů a jeho perspektivy. Sborník z konference k 60. výročí založení Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, 2007. ISBN 978-80-7290-303-0.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-114-6.
LUKÁŠOVÁ-KANTORKOVÁ, Hana ed. Profesionalizace vzdělávání učitelů a vychovatelů. Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7042-218-1.
STARÝ, Karel. Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. V Praze: Karolinum, 2012.
ISBN 978-80-246-2087-9.
Recommended resources
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-8593179-6.
HUDDLESTON, Prue a Lorna UNWIN. Teaching and learning in further education: diversity and change. 2nd ed. London: RoutledgeFalmer, 2002, ix, ISBN 0415271460.
KHONOVÁ Jana a Ivana MACHÁČKOVÁ ed. Další profesní vzdělávání učitelů a jeho perspektivy. Sborník z konference k 60. výročí založení Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, 2007. ISBN 978-80-7290-303-0.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-114-6.
LUKÁŠOVÁ-KANTORKOVÁ, Hana ed. Profesionalizace vzdělávání učitelů a vychovatelů. Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7042-218-1.
STARÝ, Karel. Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. V Praze: Karolinum, 2012.
ISBN 978-80-246-2087-9.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka prezentovala design výzkumného šetření (výzkumné cíle, otázky, výzkumný soubor a celkové pojetí výzkumu). Byla vyznávana zkušební komisí k představení konkrétních výstupů. Dr. Hrbáčková: Definujte pojem výběrový soubor. Studentka odpověděla chybně. Následně uvedla návrhy plynoucí z výzkumu a zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Dr. Hrbáčková poukázala na obecnost odpovědí studentky.