Diplomová práce se zabývá působením sociálního pedagoga v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Teoretická část práce pojednává o nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež a soustředí se na sociálně-pedagogické působení ve vztahu k těmto zařízením. Pozornost je věnována také práci s neorganizovanou mládeží v nízkoprahovém kontextu. Praktická část se zabývá otázkou, jak sociální pedagogové specifikují své sociálně-pedagogické působení v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Cílem je tedy zjistit, jaká jsou specifika působení sociálního pedagoga v takovém zařízení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis engages in the work of social pedagogue in the low-threshold facility for children and minors. The theoretical part deals with low-threshold facilities for children and minors and socio-pedagogical work in these facilities. The work pays attention to working with non-organized youth in the context of low-threshold facility, as well as too. The empiric part is concerned with the question how social pedagogues specify their socio-pedagogical work in the low-threshold facility. The aim of this work is to specify work of social pedagogues in these facilities.
Klíčová slova
Sociálně-pedagogické působení, sociální pedagog, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, práce s neorganizovanou mládeží, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Socio-pedagogical work, social pedagogue, low-threshold facility for children and minors, working with non-organized youth, qualitative research
Rozsah průvodní práce
101 s. (173 795 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá působením sociálního pedagoga v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Teoretická část práce pojednává o nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež a soustředí se na sociálně-pedagogické působení ve vztahu k těmto zařízením. Pozornost je věnována také práci s neorganizovanou mládeží v nízkoprahovém kontextu. Praktická část se zabývá otázkou, jak sociální pedagogové specifikují své sociálně-pedagogické působení v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Cílem je tedy zjistit, jaká jsou specifika působení sociálního pedagoga v takovém zařízení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis engages in the work of social pedagogue in the low-threshold facility for children and minors. The theoretical part deals with low-threshold facilities for children and minors and socio-pedagogical work in these facilities. The work pays attention to working with non-organized youth in the context of low-threshold facility, as well as too. The empiric part is concerned with the question how social pedagogues specify their socio-pedagogical work in the low-threshold facility. The aim of this work is to specify work of social pedagogues in these facilities.
Klíčová slova
Sociálně-pedagogické působení, sociální pedagog, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, práce s neorganizovanou mládeží, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Socio-pedagogical work, social pedagogue, low-threshold facility for children and minors, working with non-organized youth, qualitative research
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke kompetencím sociálního pedagoga z oblasti rizikového chování mládeže.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu pomocí výzkumné metody hloubkového rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke kompetencím sociálního pedagoga z oblasti rizikového chování mládeže.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu pomocí výzkumné metody hloubkového rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BOBEK Milan a Petr PENIŠKA, 2008. Práce s lidmi. Brno: NC Publishing, a.s. ISBN 978-80-903858-2-5.
HOFBAUER Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
LABÁTH Vladimír et al., 2001. Riziková mládež. Praha: SLON. ISBN 80-85850-66-4.
MATOUŠEK Oldřich, 2008. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-502-8.
ŠVAŘÍČEK Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
BOBEK Milan a Petr PENIŠKA, 2008. Práce s lidmi. Brno: NC Publishing, a.s. ISBN 978-80-903858-2-5.
HOFBAUER Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
LABÁTH Vladimír et al., 2001. Riziková mládež. Praha: SLON. ISBN 80-85850-66-4.
MATOUŠEK Oldřich, 2008. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-502-8.
ŠVAŘÍČEK Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2007. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zkušební komisi seznámila s designem výzkumného šetření (výzkumné otázky, cíle). Podrobněji uvedla specifikaci výzkumného souboru. Poté představila konkrétní výstupy výzkumného šetření. Dr. Hrbáčková upozornila studentku na uvedení konkrétních závěrů. Dr. Hladík: Jakou podobu má Vámi uvedená interakce s klientem? Studentka zodpověděla otázku obecně z praktického hlediska. Dr. Hladík poukázal na absenci popisu strategií jednání sociálního pedagoga v diplomové práci. Doc. Balvín: Co je to nízkoprahové zařízení? Studentka odpověděla. Na závěr zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta.