Diplomová práce si klade za cíl vytvořit projekt marketingového řízení Hospice na Svatém Kopečku. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První sumarizuje poznatky související s marketingem ve zdravotnictví. Druhá kapitola popisuje teorii marketingu služeb a s tím související specifika. Ve třetí kapitole je uvedena charakteristika neziskové organizace a základní odlišnosti marketingu v neziskových organizacích. Čtvrtá kapitola předkládá teoretické poznatky a vysvětluje základní pojmy z oblasti hospicové péče. Na teoretickou část navazuje část praktická, která je členěna do tří kapitol. První kapitola praktické části představuje Hospic na Svatém Kopečku a služby, které jsou v hospici poskytovány. Následující kapitola analyzuje současnou situaci Hospice na Svatém Kopečku. Mezi použité analýzy patří analýza makroprostředí PESTE, analýza mikroprostředí PORTER, analýza vnitřního prostředí organizace a SWOT analýza. Poslední kapitola reaguje na informace vyplývající z provedené situační analýzy. Na základě výsledků je vytvořen projekt diplomové práce.
Anotace v angličtině
This thesis aims to develop a project of marketing management in Hospic at St. Kopeček. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter summarizes the findings related with marketing in healthcare. The second chapter describes the theory of marketing services and related specifics. In the third chapter there is a characteristics of the non-profit organisation and fundamental differences of marketing in nonprofit organizations. The fourth chapter puts the theoretical knowledge and explains the basic concepts of hos-pice care. Theoretical part is followed by the practical part, which is divided into three chapters. The first chapter of practical part presents Hospice at St. Kopeček and services that are provided in a hospice. The next chapter analyzes the current virtual situation at Hospice at St. Kopeček. The used analysis in this thesis include analysis of macro-environment PEST analysis, micro-environment PORTER analysis, analysis of the internal environment of the organization and SWOT analysis. The last chapter responds to infor-mation from the situation analysis. Based on the results of situation analysis the thesis pro-ject is created.
marketing, marketing management, hospice, hospice care
Rozsah průvodní práce
99 s. (145 679 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce si klade za cíl vytvořit projekt marketingového řízení Hospice na Svatém Kopečku. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První sumarizuje poznatky související s marketingem ve zdravotnictví. Druhá kapitola popisuje teorii marketingu služeb a s tím související specifika. Ve třetí kapitole je uvedena charakteristika neziskové organizace a základní odlišnosti marketingu v neziskových organizacích. Čtvrtá kapitola předkládá teoretické poznatky a vysvětluje základní pojmy z oblasti hospicové péče. Na teoretickou část navazuje část praktická, která je členěna do tří kapitol. První kapitola praktické části představuje Hospic na Svatém Kopečku a služby, které jsou v hospici poskytovány. Následující kapitola analyzuje současnou situaci Hospice na Svatém Kopečku. Mezi použité analýzy patří analýza makroprostředí PESTE, analýza mikroprostředí PORTER, analýza vnitřního prostředí organizace a SWOT analýza. Poslední kapitola reaguje na informace vyplývající z provedené situační analýzy. Na základě výsledků je vytvořen projekt diplomové práce.
Anotace v angličtině
This thesis aims to develop a project of marketing management in Hospic at St. Kopeček. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter summarizes the findings related with marketing in healthcare. The second chapter describes the theory of marketing services and related specifics. In the third chapter there is a characteristics of the non-profit organisation and fundamental differences of marketing in nonprofit organizations. The fourth chapter puts the theoretical knowledge and explains the basic concepts of hos-pice care. Theoretical part is followed by the practical part, which is divided into three chapters. The first chapter of practical part presents Hospice at St. Kopeček and services that are provided in a hospice. The next chapter analyzes the current virtual situation at Hospice at St. Kopeček. The used analysis in this thesis include analysis of macro-environment PEST analysis, micro-environment PORTER analysis, analysis of the internal environment of the organization and SWOT analysis. The last chapter responds to infor-mation from the situation analysis. Based on the results of situation analysis the thesis pro-ject is created.
marketing, marketing management, hospice, hospice care
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
{Zpracujte teoretické poznatky z dostupných pramenů zabývající se marketingem v oblasti zdravotních a sociálních služeb.
Praktická část
Popište a analyzujte současný stav marketingu v Hospici na Svatém Kopečku.
Na základě výsledku analýz vytvořte projekt marketingového řízení Hospice na Svatém Kopečku.
Uveďte přednosti a případná rizika, která mohou být spojena s implementací projektu do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
{Zpracujte teoretické poznatky z dostupných pramenů zabývající se marketingem v oblasti zdravotních a sociálních služeb.
Praktická část
Popište a analyzujte současný stav marketingu v Hospici na Svatém Kopečku.
Na základě výsledku analýz vytvořte projekt marketingového řízení Hospice na Svatém Kopečku.
Uveďte přednosti a případná rizika, která mohou být spojena s implementací projektu do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BUCKLEY, P. T. The complete guide to hospital marketing. 2nd ed. Danvers, MA: HCPro, 2009, 173 s. ISBN 978-1-60146-351-7.
GLADKIJ, I. Management ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
HILLESTAD, S. G. and E. N. BERKOWITZ. Health care market strategy: from planning to action. 3rd ed. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2004, 287 s. ISBN 0-7637-4799-8.
MALÍKOVÁ, E. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada, 2011, 328 s. ISBN 978-80-247-3148-3.
ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Vyd. 5. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7435-230-0.
Seznam doporučené literatury
BUCKLEY, P. T. The complete guide to hospital marketing. 2nd ed. Danvers, MA: HCPro, 2009, 173 s. ISBN 978-1-60146-351-7.
GLADKIJ, I. Management ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
HILLESTAD, S. G. and E. N. BERKOWITZ. Health care market strategy: from planning to action. 3rd ed. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett Publishers, 2004, 287 s. ISBN 0-7637-4799-8.
MALÍKOVÁ, E. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada, 2011, 328 s. ISBN 978-80-247-3148-3.
ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Vyd. 5. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7435-230-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP, doc. Staňková, 22 bodů
V práci uvádíte, že v období od listopadu 2013 do února 2014 byla kritická obložnost hospice. Dle ředitele hospicu byla tato situace způsobena nízkým počtem příchozích pacientů z FN Olomouc z důvodu špatného pochopení a neznalosti poskytovaných služeb. Došlo k tomuto snížení na podzim 2013 náhle? Nebyly důvodem i jiné okolnosti? Zjišťovala jste názory na tuto situaci i z jiných zdrojů? Zodpovězeno zcela
Oponent DP, doc. Kacr, 24 bodů
Klasifikace služeb na str. 31 je jen jedna z více možných a v praxi užívaných v závislosti na volbě kritérií. Běžná je také klasifikace na služby hmotné a služby osobní. Mohla by diplomantka uvést nějaký příklad služeb hmotných a osobních? Do které kategorie by začlenila zdravotnictví, školství a kulturu? Zodpovězeno zcela
Str. 48, ad 7.1.1: "Politické a právní prostředí?vydává normy a zákony." Domnívá se diplomantka, že zákony nejsou normy? Zodpovězeno zcela
Prof. Slaný:
Myslíte si, že celkově zlepšila image hospiců? Zodpovězeno zcela
Mají hospice běžně svého marketingového specialistu? Zodpovězeno zcela
Dr. Dobeš:
Nemyslíte si, že by bylo účelnější využít finance, které by byly vynaloženy na poloviční úvazek marketingové specialisty, na rozvoj marketingového povědomí a myšlení stávajícího vedení hospice? Zodpovězeno zcela
Ing. Vajdák:
Nemyslíte si, že by bylo možné řešit tuto situaci navázáním vzájemné spolupráce s blízkými nemocnicemi? Zodpovězeno zcela
Jak vnímáte nový trend tzv. mobilních hospiců? Zodpovězeno zcela
Dr. Papadaki:
Zaměřila jste se při analýze konkurence i na zjištění jejich obložnosti lůžek? Zodpovězeno zcela