Diplomová práce je zaměřena na projekt zvýšení konkurenceschopnosti Lázní Hodonín. Teoretická část práce je rozdělena do dvou kapitol a jsou v ní zpracovány stěžejní pojmy dané problematiky na základě dostupné literatury. První kapitola teoretické části se zabývá problematikou marketingového řízení, analýzou makroprostředí, analýzou vnitřního mikroprostředí, Porterovým modelem pěti konkurenčních sil, SWOT analýzou. Dále se teoretická část zabývá vysvětlením pojmů marketing služeb a marketingový mix v lázeňství. Druhá kapitola v teoretické části je věnována tématu konkurence a konkurenceschopnost. Praktická část je rozdělena na dvě části, a to na část analytickou a část projektovou. V analytické části je nejdříve popsáno lázeňství, vzápětí jsou představeny samotné Lázně Hodonín včetně jejich historie a nabídky služeb, dále je provedena analýza makroprostředí, analýza vnitřního mikroprostředí, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, jejichž součástí je i vícekriteriální hodnocení konkurence a dotazníkové šetření. Všechny tyto analýzy jsou shrnuty ve SWOT analýze. Na základě zjištěných informací z analýz jsou navrženy strategické cíle a doporučeny prostředky k jejich dosažení ve formě návrhu projektů.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the project to increase competitiveness Spa Hodonin. The theoretical part is divided into two chapters and it worked out the basic terms of the issue on the basis of the available literature. The first chapter of this part deals with problems of marketing management, analysis of micro and macro analysis of internal microenvironment, Porter's five forces model, SWOT analysis. Furthermore, the theoretical part explaining the term marketing services and marketing mix in the spa. The second chapter of the theoretical part is devoted to the topic of competition and competitiveness. The practical part is divided into two parts, namely the analytical part and a part of the project. The analytical part of the spa is first described, then presents itself Spa Hodonín including their history and service offerings, further analysis of micro and macro analysis of internal microenvironment, Porter's five forces analysis, which includes the multi-criteria evaluation and competition survey. All these Analyzes are summarized in the SWOT analysis. Based on the information from the Analyzes are proposed strategic objectives and recommended means to achieve them in the form of proposals.
Klíčová slova
marketingové řízení, marketingová analýza, marketingový mix v lázeňství, konkurence a konkurenceschopnost, lázeňství, Lázně Hodonín
Klíčová slova v angličtině
marketing management, marketing analysis, marketing mix in the spa industry, competition and competitiveness, spa, Spa Hodonín
Rozsah průvodní práce
125s. (190 851 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na projekt zvýšení konkurenceschopnosti Lázní Hodonín. Teoretická část práce je rozdělena do dvou kapitol a jsou v ní zpracovány stěžejní pojmy dané problematiky na základě dostupné literatury. První kapitola teoretické části se zabývá problematikou marketingového řízení, analýzou makroprostředí, analýzou vnitřního mikroprostředí, Porterovým modelem pěti konkurenčních sil, SWOT analýzou. Dále se teoretická část zabývá vysvětlením pojmů marketing služeb a marketingový mix v lázeňství. Druhá kapitola v teoretické části je věnována tématu konkurence a konkurenceschopnost. Praktická část je rozdělena na dvě části, a to na část analytickou a část projektovou. V analytické části je nejdříve popsáno lázeňství, vzápětí jsou představeny samotné Lázně Hodonín včetně jejich historie a nabídky služeb, dále je provedena analýza makroprostředí, analýza vnitřního mikroprostředí, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, jejichž součástí je i vícekriteriální hodnocení konkurence a dotazníkové šetření. Všechny tyto analýzy jsou shrnuty ve SWOT analýze. Na základě zjištěných informací z analýz jsou navrženy strategické cíle a doporučeny prostředky k jejich dosažení ve formě návrhu projektů.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the project to increase competitiveness Spa Hodonin. The theoretical part is divided into two chapters and it worked out the basic terms of the issue on the basis of the available literature. The first chapter of this part deals with problems of marketing management, analysis of micro and macro analysis of internal microenvironment, Porter's five forces model, SWOT analysis. Furthermore, the theoretical part explaining the term marketing services and marketing mix in the spa. The second chapter of the theoretical part is devoted to the topic of competition and competitiveness. The practical part is divided into two parts, namely the analytical part and a part of the project. The analytical part of the spa is first described, then presents itself Spa Hodonín including their history and service offerings, further analysis of micro and macro analysis of internal microenvironment, Porter's five forces analysis, which includes the multi-criteria evaluation and competition survey. All these Analyzes are summarized in the SWOT analysis. Based on the information from the Analyzes are proposed strategic objectives and recommended means to achieve them in the form of proposals.
Klíčová slova
marketingové řízení, marketingová analýza, marketingový mix v lázeňství, konkurence a konkurenceschopnost, lázeňství, Lázně Hodonín
Klíčová slova v angličtině
marketing management, marketing analysis, marketing mix in the spa industry, competition and competitiveness, spa, Spa Hodonín
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury proveďte teoretický rozbor poznatků vztahujících se ke konkunceschopnosti a marketingovému řízení v lázeňství.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné úrovně marketingového řízení v Lázních Hodonín.
Zpracujte projekt zvýšení konkurenceschopnosti Lázní Hodonín.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury proveďte teoretický rozbor poznatků vztahujících se ke konkunceschopnosti a marketingovému řízení v lázeňství.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současné úrovně marketingového řízení v Lázních Hodonín.
Zpracujte projekt zvýšení konkurenceschopnosti Lázní Hodonín.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: RADIX, 2002, 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 175 s. ISBN 978-80-251-3243-0.
FOX, Vanessa. Marketing in the Age of Google. 1st ed. Hoboken: N.J.: John Wiley, 2010, 242 s. ISBN 978-047-0537-190.
THOMAS, Richard K. Health services marketing. 2nd ed. New York: Sprinter science+Bussines Media, 2008, 157 s. ISBN 978-0-387-73604-4.
SEIFERTOVÁ, Věra. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: VŠ cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, 2003, 120 s. ISBN 80-86592-00-6.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: RADIX, 2002, 272 s. ISBN 80-86031-35-7.
FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 175 s. ISBN 978-80-251-3243-0.
FOX, Vanessa. Marketing in the Age of Google. 1st ed. Hoboken: N.J.: John Wiley, 2010, 242 s. ISBN 978-047-0537-190.
THOMAS, Richard K. Health services marketing. 2nd ed. New York: Sprinter science+Bussines Media, 2008, 157 s. ISBN 978-0-387-73604-4.
SEIFERTOVÁ, Věra. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: VŠ cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, 2003, 120 s. ISBN 80-86592-00-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka souhlasí s dřívějším zahájením obhajoby.
Vedoucí práce: 48 bodů.
Na str. 77 prezentujete názor, že reklama prostřednictvím rozhlasu na regionálních stanicích je účinná. Jakým způsobem měřila organizace účinnost této reklamy a jaký byl výsledek? - zodpovězeno zcela
Má organizace odlišnou marketingovou komunikační strategii pro samoplátce a pro klienty s finanční spoluúčastí zdravotní pojišťovny? - zodpovězeno zcela
Oponent práce: 58 bodů.
Vysvětlete pojem konkurenční výhoda. - zodpovězeno zcela
Myslíte si, že konkurence je přirozená rivalita nebo jde spíše o soutěžení o moc a úspěch? - zodpovězeno zcela
Prof. Slaný: Máte pracovní vztah k lázním? Jak nadějně vypadá realizace navrženého projektu? - zodpovězeno zcela
MUDr. Gröschlová: Otázka k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci s klienty. - zodpovězeno zcela
Jak drahá by byla televizní reklama v regionální televizi? - zodpovězeno zcela