Cílem diplomové práce je vytvoření projektu pro získávání nových zákazníků (pojištěnců) ve Všeobecné zdravotní pojišťovně České Republiky. Teoretická část pojednává o základních charakteristikách marketingu a zároveň je zde tato problematika převedena na specifika marketingu ve zdravotnictví. Další část se zabývá problematikou systému zdravotnictví a systému zdravotního pojištění. Praktická část charakterizuje Všeobecnou zdravotní pojišťovnu ČR a popisuje a analyzuje její současný stav marketingového prostředí. Poslední část projektová, má za cíl navrhnout novou službu či produkt, která zvýší dosavadní konkurenceschopnost při získávání zákazníků.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a project for attracting new customers (insurance members) at the VZP CR. The theoretical part describes characteristics of marketing and at the same time there is this issue transferred to the specifics of marketing in health care. Another part deals about health care system and health insurance system. The practical part describes VZP CR and describes and analyzes the current state of marketing environment. The last part, the project aims to design a new service or product that will help the existing competitiveness.
Klíčová slova
zdravotnictví, zdravotní pojištění, pojišťovna, marketing, konkurenceschopnost, analýza
Klíčová slova v angličtině
health care, health insurance, insurance company, marketing, competitiveness, analysis
Rozsah průvodní práce
98 s. (120 466 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvoření projektu pro získávání nových zákazníků (pojištěnců) ve Všeobecné zdravotní pojišťovně České Republiky. Teoretická část pojednává o základních charakteristikách marketingu a zároveň je zde tato problematika převedena na specifika marketingu ve zdravotnictví. Další část se zabývá problematikou systému zdravotnictví a systému zdravotního pojištění. Praktická část charakterizuje Všeobecnou zdravotní pojišťovnu ČR a popisuje a analyzuje její současný stav marketingového prostředí. Poslední část projektová, má za cíl navrhnout novou službu či produkt, která zvýší dosavadní konkurenceschopnost při získávání zákazníků.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to create a project for attracting new customers (insurance members) at the VZP CR. The theoretical part describes characteristics of marketing and at the same time there is this issue transferred to the specifics of marketing in health care. Another part deals about health care system and health insurance system. The practical part describes VZP CR and describes and analyzes the current state of marketing environment. The last part, the project aims to design a new service or product that will help the existing competitiveness.
Klíčová slova
zdravotnictví, zdravotní pojištění, pojišťovna, marketing, konkurenceschopnost, analýza
Klíčová slova v angličtině
health care, health insurance, insurance company, marketing, competitiveness, analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti získávání zákazníků a konkurenceschopnosti.
Na základě rešerše aplikujte poznatky na oblast zdravotnictví.
Praktická část
Proveďte analýzu současného marketingového řízení ve VZP ČR.
Na základě analýzy navrhněte projekt na získání nových zákazníků VZP ČR.
Projekt zhodnoťte z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti získávání zákazníků a konkurenceschopnosti.
Na základě rešerše aplikujte poznatky na oblast zdravotnictví.
Praktická část
Proveďte analýzu současného marketingového řízení ve VZP ČR.
Na základě analýzy navrhněte projekt na získání nových zákazníků VZP ČR.
Projekt zhodnoťte z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
EXNER, Lubomír, Tomáš RAITER a Dita STEJSKALOVÁ. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 188 s. ISBN 80-86419-73-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOTLER, Philip a Roberta N CLARKE. Marketing for Health Care Organizations. Englewood Clift (USA): Prentice Hall, 1987, 545 s. ISBN 0-13-557562-1.
PICKTON, David a Amanda BRODERICK. Integrated marketing communications. 2nd ed. Harlow: FT Prentice Hall/Financial Times, 2005, 761 s. ISBN 0-273-67645-8.
ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2006, 150 s. ISBN 80-7013-441-0.
Seznam doporučené literatury
EXNER, Lubomír, Tomáš RAITER a Dita STEJSKALOVÁ. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005, 188 s. ISBN 80-86419-73-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOTLER, Philip a Roberta N CLARKE. Marketing for Health Care Organizations. Englewood Clift (USA): Prentice Hall, 1987, 545 s. ISBN 0-13-557562-1.
PICKTON, David a Amanda BRODERICK. Integrated marketing communications. 2nd ed. Harlow: FT Prentice Hall/Financial Times, 2005, 761 s. ISBN 0-273-67645-8.
ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2006, 150 s. ISBN 80-7013-441-0.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: 28 b.
1. Jaká je pravděpodobnost realizace tohoto projektu tak, jak je zpracován? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: 24 b.
1. Dokázala byste navrhnout jinou vhodnou metodu (kromě dotazníkového šetření) pro zajištění potřebných informací? ZODPOVĚZENO ZCELA
2. Jaký je Váš názor na "nekalé" konkurenční metody některých ZP při získávání pojištěnců? ZODPOVĚZENO ZCELA
3. Jak se díváte na otázku "jedné" zdravotní pojišťovny v ČR? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Staňková: Co chápete jako příležitost marketing na sociálních sítích? ZODPOVĚZENO ZCELA
Ing. Vajdák: Jaký je problém ve vztahu ke struktuře pojištěnců? ZODPOVĚZENO ZCELA