Diplomová práce se věnuje systému vzdělávání zaměstnanců. V teoretické části je defino-váno vzdělávání, popsány vlivy na vzdělávání, trendy, funkce, oblasti vzdělávání a jednot-livé fáze cyklu vzdělávání. V praktické části je provedena analýza vzdělávání v podniku a na základě toho je navrhnuta identifikace potřeby vzdělávání, plánování a vyhodnocení vzdělávání a možnosti využití projektů na podporu vzdělávání od EU a pracovního úřadu ČR. Celý projekt byl analyzován z hlediska času, rizika a nákladů.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to the training of employees. In the theoretical part is defined edu-cation, the implications for education, trends, function, area of education and individual phases of the cycle of education. In the practical part is an analysis of corporate education and on the basis that it is designed identification of education needs, planning and eva-luation of education, educational projects and possibilities of education support from EU and Labour Office of the Czech Republic. The project was analyzed in terms of time, cost and risk.
Klíčová slova
vzdělávání, zaměstnanec, metody vzdělávání, identifikace, plánování a vy-hodnocování vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
employee, methods of education, identification, planning and evluation of education
Rozsah průvodní práce
103
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje systému vzdělávání zaměstnanců. V teoretické části je defino-váno vzdělávání, popsány vlivy na vzdělávání, trendy, funkce, oblasti vzdělávání a jednot-livé fáze cyklu vzdělávání. V praktické části je provedena analýza vzdělávání v podniku a na základě toho je navrhnuta identifikace potřeby vzdělávání, plánování a vyhodnocení vzdělávání a možnosti využití projektů na podporu vzdělávání od EU a pracovního úřadu ČR. Celý projekt byl analyzován z hlediska času, rizika a nákladů.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to the training of employees. In the theoretical part is defined edu-cation, the implications for education, trends, function, area of education and individual phases of the cycle of education. In the practical part is an analysis of corporate education and on the basis that it is designed identification of education needs, planning and eva-luation of education, educational projects and possibilities of education support from EU and Labour Office of the Czech Republic. The project was analyzed in terms of time, cost and risk.
Klíčová slova
vzdělávání, zaměstnanec, metody vzdělávání, identifikace, plánování a vy-hodnocování vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
employee, methods of education, identification, planning and evluation of education
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretická východiska práce týkající se systému vzdělávání zaměstnanců.
II. Praktická část
Analyzujte současný systém vzdělávání zaměstnanců ve společnosti SPUR, a. s.
Na základě výsledku analýzy navrhněte projekt zlepšení systému vzdělávání zaměstnanců.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretická východiska práce týkající se systému vzdělávání zaměstnanců.
II. Praktická část
Analyzujte současný systém vzdělávání zaměstnanců ve společnosti SPUR, a. s.
Na základě výsledku analýzy navrhněte projekt zlepšení systému vzdělávání zaměstnanců.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
KOPACH, J. and A. BLACKBURN-EVANS. Employee benefits = education + communication. Canadian HR Reporter [online]. vol. 11, iss. 19, s. 9-10 [cit. 2013-10-15]. Dostupné z: http://search.proquest.com/docview/220814420.
PETERS, S. Employers invest in employee education. Personnel Journal [online]. vol. 73, iss. 6, s. 16 [cit. 2013-10-15]. Dostupné z: http://search.proquest.com/docview/219769349.
VODÁK, J. a A. KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 237 s. ISBN 978-80-247-3651-8.
VRONSKÝ, J. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 197 s. ISBN 978-80-7357-747-6.
Seznam doporučené literatury
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 233 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
KOPACH, J. and A. BLACKBURN-EVANS. Employee benefits = education + communication. Canadian HR Reporter [online]. vol. 11, iss. 19, s. 9-10 [cit. 2013-10-15]. Dostupné z: http://search.proquest.com/docview/220814420.
PETERS, S. Employers invest in employee education. Personnel Journal [online]. vol. 73, iss. 6, s. 16 [cit. 2013-10-15]. Dostupné z: http://search.proquest.com/docview/219769349.
VODÁK, J. a A. KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 237 s. ISBN 978-80-247-3651-8.
VRONSKÝ, J. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 197 s. ISBN 978-80-7357-747-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí 43b
Myslíte si, že by měla společnost využít pro snížení nákladů některé z uvedených dotačních možností? Které konkrétně?- zodpovězeno zcela
Plánuje společnost realizovat Vaše návrhy?- zodpovězeno zcela
Otázky oponent 46b
Měla by firma také nějak sledovat přínos školení ve vztahu k vynaloženým nákladům (ceně školení)?- zodpovězeno zcela
Jakým způsobem má firma stanovovat roční rozpočet na vzdělávání?- zodpovězeno zcela
Kdo by měl sestavovat všechny ty testy (po absolvování školící aktivity)? Nebude to pro pracovníky jen formalita?- zodpovězeno zcela
V práci píšete: "měkké kompetence ? např. flexibilita, jedná se o kompetence, které jsou přenositelné" Opravdu se domníváte, že měkké kompetence jsou přenositelné? Co myslíte slovem přenositelné? Co třeba komunikační schopnosti, jsou přenositelné?- zodpovězeno zcela
Otázky komise
doc. Lipták: Organizační schéma na str. 43, která je provedená velmi neprofesionálně. Jak byste vybral instituci, která to školení bude realizovat? Co Vám říká asociace institucí vzdělávání dospělých- zodpovězeno částečně
Ing. Schneider: Neplánoval jste obsadit další pozici novým zaměstnancem, který by doplnil HR manažera?- zodpovězeno částečně