Předmětem diplomové práce je budování značky Mitas v segmentu motoplášťů pro enduro a motokros. Hlavním cílem práce je zvýšení povědomí a upevnění pozice značky v cílovém segmentu, ale i mimo něj.
Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje literární rešerši pojednávající o značce, jejích prvcích, budování značky, její ekvitě, ocenění, komunikaci se zájmovými skupinami a společenské odpovědnosti firem. V části praktické je představena společnost Mitas, a. s., rozebrán její marketingový a komunikační mix a analyzována konkurence společnosti. Následně jsou shrnuty výsledky kvantitativního výzkumu zabývajícího se ekvitou značky Mitas a výsledky provedených analýz v GE matici, mapě vnímání a SWOT analýze. Poslední kapitola se zabývá projektem, ve kterém jsou uvedeny dva návrhy ke zvýšení povědomí a upevnění pozice značky Mitas.
Anotace v angličtině
The topic of master thesis is brand building Mitas in the segment of enduro and motocross tires. The main goal of this thesis is increase awareness and to stabilize the brand in target segment, but also outside of it.
The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. Theoretical part contains literature review explaining the brand, its equity, pricing, communication with stakeholders and corporate social responsibility. In the practical part, thesis introduces Mitas, a. s., specifies its marketing and communication mix and analyzes competition. Follow results of quantitative research regarding equity of brand Mitas and results other analyses, which are summarized in GE matrix, perception map and SWOT analysis. The last chapter concentrates on project that suggests two ways to increase awareness and stabilize brand Mitas.
brand, brand building, brand equity, corporate social responsibility
Rozsah průvodní práce
104 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je budování značky Mitas v segmentu motoplášťů pro enduro a motokros. Hlavním cílem práce je zvýšení povědomí a upevnění pozice značky v cílovém segmentu, ale i mimo něj.
Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje literární rešerši pojednávající o značce, jejích prvcích, budování značky, její ekvitě, ocenění, komunikaci se zájmovými skupinami a společenské odpovědnosti firem. V části praktické je představena společnost Mitas, a. s., rozebrán její marketingový a komunikační mix a analyzována konkurence společnosti. Následně jsou shrnuty výsledky kvantitativního výzkumu zabývajícího se ekvitou značky Mitas a výsledky provedených analýz v GE matici, mapě vnímání a SWOT analýze. Poslední kapitola se zabývá projektem, ve kterém jsou uvedeny dva návrhy ke zvýšení povědomí a upevnění pozice značky Mitas.
Anotace v angličtině
The topic of master thesis is brand building Mitas in the segment of enduro and motocross tires. The main goal of this thesis is increase awareness and to stabilize the brand in target segment, but also outside of it.
The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. Theoretical part contains literature review explaining the brand, its equity, pricing, communication with stakeholders and corporate social responsibility. In the practical part, thesis introduces Mitas, a. s., specifies its marketing and communication mix and analyzes competition. Follow results of quantitative research regarding equity of brand Mitas and results other analyses, which are summarized in GE matrix, perception map and SWOT analysis. The last chapter concentrates on project that suggests two ways to increase awareness and stabilize brand Mitas.
brand, brand building, brand equity, corporate social responsibility
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši dostupných teoretických zdrojů o budování značky.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav trhu motoplášťů v segmentu enduro a motokros v ČR.
Analyzujte ekvitu značky Mitas v segmentu motoplášťů pro enduro a motokros.
Zpracujte projekt zvýšení povědomí o značce Mitas v segmentu motoplášťů pro enduro a motokros v ČR.
Proveďte časovou, nákladovou a rizikovou analýzu projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši dostupných teoretických zdrojů o budování značky.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav trhu motoplášťů v segmentu enduro a motokros v ČR.
Analyzujte ekvitu značky Mitas v segmentu motoplášťů pro enduro a motokros.
Zpracujte projekt zvýšení povědomí o značce Mitas v segmentu motoplášťů pro enduro a motokros v ČR.
Proveďte časovou, nákladovou a rizikovou analýzu projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HAIGH, David. Oceňování značky a jeho význam. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002, 103 s. ISBN 8072610732.
HEALEY, Matthew. What is branding?. 1st ed. Mies, Switzerland: RotoVision, 2008, 256 s. ISBN 978-2-940361-45-8.
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita, STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
VAID, Helen. Branding: [brand strategy, design, and implementation of corporate and product identity]. 1st ed. New York: Watson-Guptill, 2003, 192 s.
Seznam doporučené literatury
HAIGH, David. Oceňování značky a jeho význam. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2002, 103 s. ISBN 8072610732.
HEALEY, Matthew. What is branding?. 1st ed. Mies, Switzerland: RotoVision, 2008, 256 s. ISBN 978-2-940361-45-8.
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita, STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
VAID, Helen. Branding: [brand strategy, design, and implementation of corporate and product identity]. 1st ed. New York: Watson-Guptill, 2003, 192 s.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí 51b
-Jak hodnotíte současnou situaci, kdy motorkáři ničí životní prostředí a využití tohoto poznatku právě pro propagaci pneumatik Mitas? (argumentujte kladné i záporné stránky).- zodpovězeno zcela
Otázky oponent 42b
-Jaké jsou konkrétní přínosy navrženého projektu?- zodpovězeno zcela
- Měla již diplomantka možnost projednat svůj projekt s managementem společnosti Mitas, a. s., jaké byly případné reakce?- zodpovězeno zcela
Otázky komise
- doc. Lipták: Jak hodnotíte kvalitu pneumatik s ohledem na hodnocení uživatelů- proč by si měli brát právě tyto pneumatiky. Máte např. bezpečnost?- zodpovězeno zcela
-Ing. Schneider: Vypsala jste jednotlivé podíly příjmů z této části prodeje, které činí 2 %. Je smyslem kampaně tyto příjmy zvýšit, aby představovaly ve skladbě zisků vyšší procento?- zodpovězeno zcela