Práce pojednává o projektu uvedení nového druhu piva na trh Pivovarem Jihlava. V teoretické části je na základě informací z odborné literatury popsána problematika nového výrobku, procesu vývoje nového výrobku, životního cyklu výrobku a jednotlivých nástrojů marketingové komunikace, které uvedení nového výrobku doprovází. Praktická část vyhodnocuje situaci Pivovaru Jihlava a situaci na trhu ochucených piv. Tyto dvě situace následně dává do kontextu s výsledkem dotazníkového šetření, který vyhodnocuje možnost uplatnění ochuceného piva v regionu. Získané poznatky z teoretické a dosavadní praktické části vytvářejí následně podklad pro projekt uvedení nového druhu piva na trh. Důraz v projektu je kladen na marketingovou komunikaci a její harmonizaci s ostatními částmi marketingového mixu. V konečné fázi je projekt podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the project of the launch of a new beer kind on the market by "Pivovar Jihlava". In the theoretical part, based on information from the professional literature there is described the issue of a new product, process of new product development, product life cycle and the various tools of marketing communication that accompany the launch of a new product. The practical part assesses the situation of "Pivovar Jihlava" and the situation on the market with flavoured beers. The thesis then puts these two situations in the context with the result of the questionnaire survey, which evaluates the possibility of the flavoured beer to be proven successful in the region. The knowledge gained from the theoretical part and from the up to now practical part creates then the basis for the project of the launch of a new beer kind on the market. In the project there is put an emphasis on marketing communication and its harmonization with other parts of the marketing mix. In the final phase, the project is subjected to the time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
uvedení výrobku, komunikační mix, reklama, public relations, podpora prodeje, komunikační plán
Klíčová slova v angličtině
product launch, communication mix, advertising, public relations, sales promotion, communication plan
Rozsah průvodní práce
112 s., 6 s. (163 898 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o projektu uvedení nového druhu piva na trh Pivovarem Jihlava. V teoretické části je na základě informací z odborné literatury popsána problematika nového výrobku, procesu vývoje nového výrobku, životního cyklu výrobku a jednotlivých nástrojů marketingové komunikace, které uvedení nového výrobku doprovází. Praktická část vyhodnocuje situaci Pivovaru Jihlava a situaci na trhu ochucených piv. Tyto dvě situace následně dává do kontextu s výsledkem dotazníkového šetření, který vyhodnocuje možnost uplatnění ochuceného piva v regionu. Získané poznatky z teoretické a dosavadní praktické části vytvářejí následně podklad pro projekt uvedení nového druhu piva na trh. Důraz v projektu je kladen na marketingovou komunikaci a její harmonizaci s ostatními částmi marketingového mixu. V konečné fázi je projekt podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the project of the launch of a new beer kind on the market by "Pivovar Jihlava". In the theoretical part, based on information from the professional literature there is described the issue of a new product, process of new product development, product life cycle and the various tools of marketing communication that accompany the launch of a new product. The practical part assesses the situation of "Pivovar Jihlava" and the situation on the market with flavoured beers. The thesis then puts these two situations in the context with the result of the questionnaire survey, which evaluates the possibility of the flavoured beer to be proven successful in the region. The knowledge gained from the theoretical part and from the up to now practical part creates then the basis for the project of the launch of a new beer kind on the market. In the project there is put an emphasis on marketing communication and its harmonization with other parts of the marketing mix. In the final phase, the project is subjected to the time, cost and risk analysis.
Klíčová slova
uvedení výrobku, komunikační mix, reklama, public relations, podpora prodeje, komunikační plán
Klíčová slova v angličtině
product launch, communication mix, advertising, public relations, sales promotion, communication plan
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši k uvedení výrobku na trh.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci na trhu ochucených piv a možnosti uplatnění nového produktu.
Na základě výsledku analýzy vytvořte projekt uvedení nového výrobku na trh.
Navržený projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši k uvedení výrobku na trh.
II. Praktická část
Analyzujte současnou situaci na trhu ochucených piv a možnosti uplatnění nového produktu.
Na základě výsledku analýzy vytvořte projekt uvedení nového výrobku na trh.
Navržený projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BEST, Kathryn. The fundamentals of design management. 1st ed. Lausanne: AVA Academia, c2010, 208 s. ISBN 9782940411078.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024735412.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, c2006, 733 s. ISBN 0131457578.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 9788024735283.
Seznam doporučené literatury
BEST, Kathryn. The fundamentals of design management. 1st ed. Lausanne: AVA Academia, c2010, 208 s. ISBN 9782940411078.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 9788024735412.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, c2006, 733 s. ISBN 0131457578.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 9788024735283.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucí 54b:
Jaké jsou nevýhody obalů multipack pro prodejce?- zodpovězeno zcela
Který pivovar v ČR jako první uvedl na trh ovocná piva?- zodpovězeno zcela
Otázky oponent 51b:
Ve SWOT analýze uvádíte určité příležitosti. Které z nich by bylo dle Vašeho mínění nejlépe rozvinout?- zodpovězěno zcela
Nahrává trend spotřeby piva V ČR za posledních několik let nutnosti uvedení jablečného piva na lokálním trhu?- zodpovězeno zcela
Jaké jiné rozvojové strategie by mohl pivovar využít?- zodpovězeno zcela
Otázky komise:
doc. Kubík: Nevidíte konkurenci v tim, že kromě ochuceného piva se prodává i víno? Co udělat proto, abyste se proti konkurenci prosadila?- zodpovězeno zcela
dr. Dobeš: Může být tento pivovar v českém vlastnictví po vstupu na burzu? Má promyšlenou strukturu a aby věděli, kdo bude majoritní vlastník atd.?- zodpovězeno částečně
Ing. Richtr: Jste v kontaktu s pivovarem? Jak jste konstruovala čísla rozpočtu Vašeho projektu?- zodpovězeno zcela