Cílem této diplomové práce je nabídnout nový úhel pohledu na geometrii, vytvořit kolekci dámských a pánských oděvů a doplňků inspirovaných geometrickými tvary a motivy. Zaměřeno je především na Platónská a Archimedovská tělesa, která se objevují jak v textilních motivech, tak i v konstrukci jednotlivých oděvů. Práce se také věnuje brandingu a marketingové komunikaci pro nově založenou oděvní značku SYN.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to offer a new geometrical aspect, and create a collection of women's and men's clothing and accessories inspired by geometric shapes and motifs. The focus is primarily on Platonic and Archimedean solids that appear in both the textile motifs, as well as in the construction of particular garments. The thesis is also devoted to branding and marketing communications for the newly established clothing brand SYN.
Klíčová slova
Oděv, geometrie, Archimedovská a Platónská tělesa, branding, značka, marketingová komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Apparel, geometry, Platonic and Archimedean solids, branding, brand, marketing communications.
Rozsah průvodní práce
78 s. (51 501 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je nabídnout nový úhel pohledu na geometrii, vytvořit kolekci dámských a pánských oděvů a doplňků inspirovaných geometrickými tvary a motivy. Zaměřeno je především na Platónská a Archimedovská tělesa, která se objevují jak v textilních motivech, tak i v konstrukci jednotlivých oděvů. Práce se také věnuje brandingu a marketingové komunikaci pro nově založenou oděvní značku SYN.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to offer a new geometrical aspect, and create a collection of women's and men's clothing and accessories inspired by geometric shapes and motifs. The focus is primarily on Platonic and Archimedean solids that appear in both the textile motifs, as well as in the construction of particular garments. The thesis is also devoted to branding and marketing communications for the newly established clothing brand SYN.
Klíčová slova
Oděv, geometrie, Archimedovská a Platónská tělesa, branding, značka, marketingová komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Apparel, geometry, Platonic and Archimedean solids, branding, brand, marketing communications.
Zásady pro vypracování
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním rozsahu 25 normostran. Zmapování vývoje oděvního designu inspirovaného geometrií, zkoumání forem archimédovských a platónských těles. Studium marketingové komunikace pro oděvní design.
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9 - 12 modelů. Kolekce dámských a pánských oděvů a doplňků inspirovaných platónskými a archimédovskými tělesy. Návrh vizuálů pro marketingovou komunikaci.
Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací, dokumentace realizace dle zadaných parametrů (moodboard, storyboard, skici s naznačením siluety, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy, střihové řešení, postprodukce).
Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo videem.
Rozsah práce: cca 40 stran. formát A4
Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pevné vazbě
Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním rozsahu 25 normostran. Zmapování vývoje oděvního designu inspirovaného geometrií, zkoumání forem archimédovských a platónských těles. Studium marketingové komunikace pro oděvní design.
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 9 - 12 modelů. Kolekce dámských a pánských oděvů a doplňků inspirovaných platónskými a archimédovskými tělesy. Návrh vizuálů pro marketingovou komunikaci.
Teoretická a technická příprava projektu, sběr potřebných informací, dokumentace realizace dle zadaných parametrů (moodboard, storyboard, skici s naznačením siluety, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy, střihové řešení, postprodukce).
Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo videem.
Rozsah práce: cca 40 stran. formát A4
Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pevné vazbě
Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
SUTTON, Daud a [z anglického originálu Platonic & Archimedean solids přeložila Helena NYKLOVÁ]. Platónská a archimedovská tělesa: geometrie prostoru. 1. vyd. v českém jazyce. Praha: Dokořán, 2011. ISBN 978-807-3633-493.
POSNER, Harriet. Marketing fashion. London: Laurence King. ISBN 978-185-6697-231.
DIMANT, Elyssa. Minimalism and fashion: reduction in the postmodern era. New York: Collins Design, Imprint of HarperCollins Publishers, 2010, p. cm. ISBN 978-006-1925-993.
WILCOX, Claire. The golden age of couture: Paris and London, 1947-57. London: V, 2007, 224 p. ISBN 978-185-1775-217.
QUINN, Bradley. The fashion of architecture. 1st ed. Oxford [u.a.]: Berg, 2003. ISBN 978-185-9737-576.
Seznam doporučené literatury
SUTTON, Daud a [z anglického originálu Platonic & Archimedean solids přeložila Helena NYKLOVÁ]. Platónská a archimedovská tělesa: geometrie prostoru. 1. vyd. v českém jazyce. Praha: Dokořán, 2011. ISBN 978-807-3633-493.
POSNER, Harriet. Marketing fashion. London: Laurence King. ISBN 978-185-6697-231.
DIMANT, Elyssa. Minimalism and fashion: reduction in the postmodern era. New York: Collins Design, Imprint of HarperCollins Publishers, 2010, p. cm. ISBN 978-006-1925-993.
WILCOX, Claire. The golden age of couture: Paris and London, 1947-57. London: V, 2007, 224 p. ISBN 978-185-1775-217.
QUINN, Bradley. The fashion of architecture. 1st ed. Oxford [u.a.]: Berg, 2003. ISBN 978-185-9737-576.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji kolekci v počtu 12 modelů (pánská, dámská). Prezentace byla na vysoké úrovni, zhodnotila záměr, plusy, mínusy kolekce a nové značky Syn. Práce byla doplněná o marketingovou strategii prodeje. Kolekci obhájila. Otázky zodpověděla s přehledem.