Hlavním zaměřením této práce je příběh nebo samotné vyprávěni a druhy medií jimiž jsou komunikovány. Zpočátku se snažím popsat základní principy a zásady procesu komunikace. Závěrečná část se snaží stanovit vymezující faktory pouziti optimálního média . Vyprávění nebo příběh lze považovat za fundementální jednotku paměti či myšlení. Každá malá jednotka je postavena na kombinacích smyslového podnětu a naší emocionální reakce na tento podnět. Narodíme se a začneme shromažďovat příběhy a vyprávěni, a tyto údaje využíváme jako jednotky řídící naše jednaní, náš přístup k pravdě, nebo k předvídání vysledku. Kolekce těchto nervovych vypalování může byt uspořádána do masivně složitych příběhu a lze ji přenášet z jednoho člověka na druhého. Naše schopnost komunikovat se rychle rozšířila z našeho prvního gesta na pohybu a řeč, z písně do textu, kresby, sochy, az na mechanizovanou reprodukci a tisk, na elektronicka média a dále do globální vesnice digitálního webu, ktery v současné době objímá celou planetu. Každé médium má své silné a slabé stránky, ale mohlo by se říci, že jedno je lepší než jiné?
Anotace v angličtině
The key focus of this work is narrative, and the mediums with which we communicate it. Initially we seek to describe the underlying principles beneath the process of communication.
The concluding part attempts to establish the defining factors of the optimum medium. Narrative or story can be considered the fundamental unit of memory or thought. Each tiny unit is built by combining a sensory input and our emotional response to this stimuli. From before we are born we begin gathering and stockpiling narrative, and we use these data banks to guide our actions, access truth or predict outcomes. Collections of these neural firings can be organised into massively complex stories and transmitted from one human to another. Our ability to communicate has rapidly expanded from our first gestures/movement to speech/song through writing/drawing/sculpture to mechanised reproduction and print, into electric media and beyond to the global village of the digital web that currently embraces the planet. Each media has its strengths and weaknesses, but could it be said that one is superior to another?
Klíčová slova
vyprávění, příběh, zpráva, medium, mediální, transponovat, explicitní/implicitní obsah
Hlavním zaměřením této práce je příběh nebo samotné vyprávěni a druhy medií jimiž jsou komunikovány. Zpočátku se snažím popsat základní principy a zásady procesu komunikace. Závěrečná část se snaží stanovit vymezující faktory pouziti optimálního média . Vyprávění nebo příběh lze považovat za fundementální jednotku paměti či myšlení. Každá malá jednotka je postavena na kombinacích smyslového podnětu a naší emocionální reakce na tento podnět. Narodíme se a začneme shromažďovat příběhy a vyprávěni, a tyto údaje využíváme jako jednotky řídící naše jednaní, náš přístup k pravdě, nebo k předvídání vysledku. Kolekce těchto nervovych vypalování může byt uspořádána do masivně složitych příběhu a lze ji přenášet z jednoho člověka na druhého. Naše schopnost komunikovat se rychle rozšířila z našeho prvního gesta na pohybu a řeč, z písně do textu, kresby, sochy, az na mechanizovanou reprodukci a tisk, na elektronicka média a dále do globální vesnice digitálního webu, ktery v současné době objímá celou planetu. Každé médium má své silné a slabé stránky, ale mohlo by se říci, že jedno je lepší než jiné?
Anotace v angličtině
The key focus of this work is narrative, and the mediums with which we communicate it. Initially we seek to describe the underlying principles beneath the process of communication.
The concluding part attempts to establish the defining factors of the optimum medium. Narrative or story can be considered the fundamental unit of memory or thought. Each tiny unit is built by combining a sensory input and our emotional response to this stimuli. From before we are born we begin gathering and stockpiling narrative, and we use these data banks to guide our actions, access truth or predict outcomes. Collections of these neural firings can be organised into massively complex stories and transmitted from one human to another. Our ability to communicate has rapidly expanded from our first gestures/movement to speech/song through writing/drawing/sculpture to mechanised reproduction and print, into electric media and beyond to the global village of the digital web that currently embraces the planet. Each media has its strengths and weaknesses, but could it be said that one is superior to another?
Klíčová slova
vyprávění, příběh, zpráva, medium, mediální, transponovat, explicitní/implicitní obsah
Začínám s přehledem hlavních prostředků umožňujících sdělení myšlenky a jejich charakteristik jako jsou reč, zvuk, vizuální komunikace atd.
Následně se zabývám zkoumáním jejich prostředků, možnostmi a charakteristikou. Hlavní průzkum bude spočívat v pohledu na současné trendy v transformaci komiksu do filmu, přičemz tyto cesty budu dokumentovány příklady současných filmů, tak abych ilustroval uspěšné a neúspěšné transpozice.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Začínám s přehledem hlavních prostředků umožňujících sdělení myšlenky a jejich charakteristik jako jsou reč, zvuk, vizuální komunikace atd.
Následně se zabývám zkoumáním jejich prostředků, možnostmi a charakteristikou. Hlavní průzkum bude spočívat v pohledu na současné trendy v transformaci komiksu do filmu, přičemz tyto cesty budu dokumentovány příklady současných filmů, tak abych ilustroval uspěšné a neúspěšné transpozice.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
The Translation Studies Reader - Lawrence Venuti ISBN-10: 0415613485
Film Art: An Introduction - David Bordwell and Kristin Thompson ISBN-10: 0072484551
Understanding Comics/Making Comics/Reinventing Comics - Scott McCloud ISBN-10, 006097625X/ISBN-10, 0062045849/ISBN-10, 0060953500
Alan Moore Writing For Comics Volume 1 Paperback - Alan Moore ISBN-10: 1592910122
The Mindscape of Alan Moore (2008) - ASIN: B001BEGB3O
"The Teaching Company" lectures
Various internet sources
Seznam doporučené literatury
The Translation Studies Reader - Lawrence Venuti ISBN-10: 0415613485
Film Art: An Introduction - David Bordwell and Kristin Thompson ISBN-10: 0072484551
Understanding Comics/Making Comics/Reinventing Comics - Scott McCloud ISBN-10, 006097625X/ISBN-10, 0062045849/ISBN-10, 0060953500
Alan Moore Writing For Comics Volume 1 Paperback - Alan Moore ISBN-10: 1592910122
The Mindscape of Alan Moore (2008) - ASIN: B001BEGB3O
"The Teaching Company" lectures
Various internet sources
Přílohy volně vložené
3 page comic
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: C
Hodnocení oponent praktická: D
Student presentoval projekt na hranici grafického designu a ilustračního projektu. Na otázky komise (Houf, Kajnar, Krutil, Šlégr) reagoval s dostatečnou argumentací, ale málo přesvědčivě. Komise práci akceptovala.