Bakalářská práce na téma Rozvoj individuálního a sociálního v rodinné a školní edukaci se zabývá popisem vlivů rodiny a školy na vzdělávání a výchovu mládeže, individuálních a sociálních výchovných cílů, kterých by měli studenti během studia dosáhnout, sebepoznávání a sebevýchovy mládeže, které jsou důležité pro správnou socializaci a celkovou přípravou studentů pro budoucí společenský život. Praktická část se zabývá srovnáním vytyčených cílů, kterých by měli absolventi středních odborných škol dosáhnout se skutečnými znalostmi a dovednostmi studentů třetích a čtvrtých ročníků Městské střední odborné školy v Kloboukách u Brna. Studie se zúčastnilo 104 studentů a byly zjištěny převážně kladné výsledky v položených otázkách, studenti tedy vytyčené cíle naplnili.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis on the development of individual and social in family and school education deals with the description of the influence of family and school education and youth education, personal and social educational goals which students should achieve during the study, selfknowledge and selfyouth that are important for proper socialization and overall training students for future social life. The practical part deals with the comparison of the objectives, which should be graduates of secondary vocational schools achieved with real knowledge and skills of third and fourth year of professional urban middle school in Klobouky u Brna. The study surveyed 104 students and mostly positive results were found on asked issues that means the students fulfill set goals.
Bakalářská práce na téma Rozvoj individuálního a sociálního v rodinné a školní edukaci se zabývá popisem vlivů rodiny a školy na vzdělávání a výchovu mládeže, individuálních a sociálních výchovných cílů, kterých by měli studenti během studia dosáhnout, sebepoznávání a sebevýchovy mládeže, které jsou důležité pro správnou socializaci a celkovou přípravou studentů pro budoucí společenský život. Praktická část se zabývá srovnáním vytyčených cílů, kterých by měli absolventi středních odborných škol dosáhnout se skutečnými znalostmi a dovednostmi studentů třetích a čtvrtých ročníků Městské střední odborné školy v Kloboukách u Brna. Studie se zúčastnilo 104 studentů a byly zjištěny převážně kladné výsledky v položených otázkách, studenti tedy vytyčené cíle naplnili.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis on the development of individual and social in family and school education deals with the description of the influence of family and school education and youth education, personal and social educational goals which students should achieve during the study, selfknowledge and selfyouth that are important for proper socialization and overall training students for future social life. The practical part deals with the comparison of the objectives, which should be graduates of secondary vocational schools achieved with real knowledge and skills of third and fourth year of professional urban middle school in Klobouky u Brna. The study surveyed 104 students and mostly positive results were found on asked issues that means the students fulfill set goals.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- výchovné cíle individuální a sociální
- rodina a škola, jejich vliv na vzdělávání a výchovu
- sebepoznávání a sebevýchovu
Součástí práce bude kvantitativní výzkum, který bude zaměřen na úroveň připravenosti studentů střední školy pro společenské úkoly a individuální život.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- výchovné cíle individuální a sociální
- rodina a škola, jejich vliv na vzdělávání a výchovu
- sebepoznávání a sebevýchovu
Součástí práce bude kvantitativní výzkum, který bude zaměřen na úroveň připravenosti studentů střední školy pro společenské úkoly a individuální život.
Seznam doporučené literatury
Jůva, V. Úvod do Pedagogiky. Brno: Paido, 1999.
Kraus, B. Člověk - prostředí - výchova k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001.
Plaňava, I. Manželství a rodiny struktura, dynamika, komunikace. Brno: Doplněk, 2000.
Procházka, M. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012.
Střelec, S. Studie z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Katedra pedagogiky pedagogické fakulty MU, 2004.
Seznam doporučené literatury
Jůva, V. Úvod do Pedagogiky. Brno: Paido, 1999.
Kraus, B. Člověk - prostředí - výchova k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001.
Plaňava, I. Manželství a rodiny struktura, dynamika, komunikace. Brno: Doplněk, 2000.
Procházka, M. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012.
Střelec, S. Studie z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Katedra pedagogiky pedagogické fakulty MU, 2004.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem