Klíčovými institucemi, jež mají hlavní podíl na edukaci a výchově člověka jsou škola a rodina. Každá z nich má svou specifickou funkci a proto je důležitá jejich vzájemná spolupráce. Cílem bakalářské práce je zjištění, jaký význam má, jak funguje a na jaké úrovni je spolupráce a komunikace mezi školou a rodinou. Toto zjištění bude odvozeno na základě výzkumu provedeného mezi žáky a učiteli na jedné konkrétní základní škole. Výzkum by měl ukázat, v jakých oblastech je spolupráce a komunikace mezi školou a rodinou na dobré úrovni a na druhé straně kde je možné tuto spolupráci zlepšit.
Anotace v angličtině
The key institutions that are key contributors to the education and upbringing of man are school and family. Each of them has a specific function and therefore the importance of their mutual cooperation. The aim of this work is to determine the importance of how it works and at what level of cooperation and communication between school and home. This finding will be derived based on research among students and teachers at one particular elementary school. Research should show what areas of cooperation and communication between school and home at a good level and on the other side where it is possible to improve cooperation.
Klíčová slova
rodina, rodiče, funkce rodiny, výchova, škola, funkce školy, spolupráce rodiny a školy, komunikace, edukace.
Klíčová slova v angličtině
family, parents, role of family, education, school, school functions, family cooperation and schools, communication, education.
Rozsah průvodní práce
67 s. (69 536)
Jazyk
CZ
Anotace
Klíčovými institucemi, jež mají hlavní podíl na edukaci a výchově člověka jsou škola a rodina. Každá z nich má svou specifickou funkci a proto je důležitá jejich vzájemná spolupráce. Cílem bakalářské práce je zjištění, jaký význam má, jak funguje a na jaké úrovni je spolupráce a komunikace mezi školou a rodinou. Toto zjištění bude odvozeno na základě výzkumu provedeného mezi žáky a učiteli na jedné konkrétní základní škole. Výzkum by měl ukázat, v jakých oblastech je spolupráce a komunikace mezi školou a rodinou na dobré úrovni a na druhé straně kde je možné tuto spolupráci zlepšit.
Anotace v angličtině
The key institutions that are key contributors to the education and upbringing of man are school and family. Each of them has a specific function and therefore the importance of their mutual cooperation. The aim of this work is to determine the importance of how it works and at what level of cooperation and communication between school and home. This finding will be derived based on research among students and teachers at one particular elementary school. Research should show what areas of cooperation and communication between school and home at a good level and on the other side where it is possible to improve cooperation.
Klíčová slova
rodina, rodiče, funkce rodiny, výchova, škola, funkce školy, spolupráce rodiny a školy, komunikace, edukace.
Klíčová slova v angličtině
family, parents, role of family, education, school, school functions, family cooperation and schools, communication, education.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vzájemné vztahy a komunikaci mezi rodinou a školou
- na postihnutí spojovacích článků a odlišností v edukaci mezi školou a rodinou
Součástí práce bude realizovaný výzkum zaměřený na dosažené výsledky v edukaci dítěte II. stupně základní školy.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vzájemné vztahy a komunikaci mezi rodinou a školou
- na postihnutí spojovacích článků a odlišností v edukaci mezi školou a rodinou
Součástí práce bude realizovaný výzkum zaměřený na dosažené výsledky v edukaci dítěte II. stupně základní školy.
Seznam doporučené literatury
Kraus, B., Poláčková, V., et al. Člověk, prostředí, výchova. Paido, Brno 2001.
Králíková, M., Singerová-Nečesaná, J. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985.
Rabušicová, M., Šeďová, K., Trnková, K., Čiháček, V. Škola a /versus/ rodina. 1.vyd. Brno:MU, 2004.
Střelec, S., (ed). Studie z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Masarykova univerzita v Brně 2004.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. 1.vyd. Praha: Karolinum, 2008.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Kraus, B., Poláčková, V., et al. Člověk, prostředí, výchova. Paido, Brno 2001.
Králíková, M., Singerová-Nečesaná, J. Rodina a škola ve výchovné spolupráci. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985.
Rabušicová, M., Šeďová, K., Trnková, K., Čiháček, V. Škola a /versus/ rodina. 1.vyd. Brno:MU, 2004.
Střelec, S., (ed). Studie z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Masarykova univerzita v Brně 2004.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. 1.vyd. Praha: Karolinum, 2008.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl dobře
3. PhDr. Zuzana Kalivodová: Ve své práci píšete o třech typech vzdělávacích programů - základní škola, obecná škola a národní škola - můžete vysvětlit termíny obecná a národní škola?
- odpověděl dobře