V této práci se zabývám sociálně patologickým jevem kriminalita mládeže, výchovou, rodinným prostředím a jejich vlivem na mládež, a také zastoupením dětí s trestní anamnézou na celkové kriminalitě mládeže a jejím vlivu na jejich strukturu trestné činnosti. Důležitým tématem je také trestní řízení u mládeže, možnosti aplikace odklonů trestního řízení, uložení alternativních trestů a prevence.
Anotace v angličtině
In this thesis I concerned with social pathological phenomeneon of juvenile crime, education, family environment and their influence on youth and children's proportion of the total criminal case of juvenile crime and their effect on the structure of their crime. Most important topic is also the youth criminal proceedings, possibilities of diversion of criminal proceedings, the placement of alternative punishments and preventiv.
juvenile crime, underage offender, child, juvenile, upbringing, family environment, diversion of criminal proceeedings, alternative punishment, preventiv
Rozsah průvodní práce
98 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V této práci se zabývám sociálně patologickým jevem kriminalita mládeže, výchovou, rodinným prostředím a jejich vlivem na mládež, a také zastoupením dětí s trestní anamnézou na celkové kriminalitě mládeže a jejím vlivu na jejich strukturu trestné činnosti. Důležitým tématem je také trestní řízení u mládeže, možnosti aplikace odklonů trestního řízení, uložení alternativních trestů a prevence.
Anotace v angličtině
In this thesis I concerned with social pathological phenomeneon of juvenile crime, education, family environment and their influence on youth and children's proportion of the total criminal case of juvenile crime and their effect on the structure of their crime. Most important topic is also the youth criminal proceedings, possibilities of diversion of criminal proceedings, the placement of alternative punishments and preventiv.
juvenile crime, underage offender, child, juvenile, upbringing, family environment, diversion of criminal proceeedings, alternative punishment, preventiv
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaného odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na pojem sociální patologie kriminalita mládeže,
- na trestní řízení u mládeže,
- na rodinné prostředí a vliv kriminality rodičů na kriminalitu jejich dětí, a možnosti sociální pedagogiky.
Součástí práce bude výzkum, zaměřený na zjištění vlivu kriminality rodičů na kriminalitu jejich dětí, využití odklonu trestního řízení a uložení alternativních trestů u mladistvých a strukturu jejich kriminality a recidiva. Téma bude analyzováno z hlediska sociální pedagogiky.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaného odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na pojem sociální patologie kriminalita mládeže,
- na trestní řízení u mládeže,
- na rodinné prostředí a vliv kriminality rodičů na kriminalitu jejich dětí, a možnosti sociální pedagogiky.
Součástí práce bude výzkum, zaměřený na zjištění vlivu kriminality rodičů na kriminalitu jejich dětí, využití odklonu trestního řízení a uložení alternativních trestů u mladistvých a strukturu jejich kriminality a recidiva. Téma bude analyzováno z hlediska sociální pedagogiky.
Seznam doporučené literatury
Trestní řád - úplné znění, Anag, 2009. ISBN 978-80-7263-561-0
Trestní zákoník - úplné znění, Anag, 2009. ISBN 978-80-7263-561-0
Jedlička, R., Klíma, P., Koťa, J., Němec, J., Pilař, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0
Radvan, E., Vavřík M. Metodika psaní odborného textu a vyzkum v sociálních vědách. Brno: IMS, 2012. ISBN 978-80-87187-25-3
Šámal, P. a kol. Zákon o soudnictví ve věcech mládeže, komentář. C.H. Beck, 2011. ISBN 978-80-7400-350-9
Škvaříček, R., Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0
Večerka, K.; Holas, J.; Tomášek, J.; Diblíková, S.; Blatníková, Š. Mládež v kriminologické perspektivě. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci, 2009. ISBN 978-80-7338-079-3
Seznam doporučené literatury
Trestní řád - úplné znění, Anag, 2009. ISBN 978-80-7263-561-0
Trestní zákoník - úplné znění, Anag, 2009. ISBN 978-80-7263-561-0
Jedlička, R., Klíma, P., Koťa, J., Němec, J., Pilař, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0
Radvan, E., Vavřík M. Metodika psaní odborného textu a vyzkum v sociálních vědách. Brno: IMS, 2012. ISBN 978-80-87187-25-3
Šámal, P. a kol. Zákon o soudnictví ve věcech mládeže, komentář. C.H. Beck, 2011. ISBN 978-80-7400-350-9
Škvaříček, R., Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0
Večerka, K.; Holas, J.; Tomášek, J.; Diblíková, S.; Blatníková, Š. Mládež v kriminologické perspektivě. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci, 2009. ISBN 978-80-7338-079-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové (bakalářské) práce viz posudky
- odpověděl dobře
3. Mgr. Tannenbergerová - Co vás vedlo ke zvolení této formy výzkumu? - odpověděl částečně
Mgr. Dalajka - Vysvětlete způsob prezentace výsledků výzkumu. - odpověděl částečně
Mgr. Vavřík - Jaké trendy lze vysledovat z výsledků výzkumu? - odpověděl částečně