Bc. Jana Opletalová, Vzdělávání pedagogů v oblasti poruch příjmu potravy (diplomová práce) Brno 2014, s 108.
Diplomová práce je zaměřena na seznámení populace se staršími formami poruch příjmu potravy (mentální anorexie, mentální bulimie), ale také s novými formy tohoto onemocně-ní, které nejsou až tak známé, jako jsou bigorexie, ortorexie, drunkorexie atd. Diplomová práce dále přibližuje možnosti vzdělávání pedagogů a pedagogických pracovníků, se zamě-řením na rozbor kvality poskytovaných kurzů (časové dotace, obsah kurzů atd.). V neposlední řadě je zde věnována kapitola i projektu Zdraví 21, který se snaží o zlepšení zdraví a životního stylu celé populace žijící nejen na území ČR, ale také v celém evrop-ském společenství. V praktické části byla použita metoda dotazníkového šetření, ze kte-ré je logicky vyvozen závěr, a jsou ověřeny hypotézy.
Annotation in English
Bc. Jana Opletalová , Teacher education in the field of eating disorders (thesis) Brno 2014 , p. 92.
The thesis is focused on informing the population on older forms of eating disorders (anorexia, bulimia), but also on new forms of the diseases that are not so well known, such as bigorexia, orthorexia, drunkorexia etc. The thesis also shows in detail the possibilities of teachers and workers education, focusing on the quality analysis of the provided courses (time allocation, course content, etc.). Last but not least, there is a chapter concerning the Health Project 21, which seeks to improve the health and lifestyle of the entire population living not only in the Czech Republic, but also throughout the European Community. The questionnaire survey is used as a method in the practical part and consequently the logical conclusions as well as the hypotheses verification are made.
Keywords
Poruchy příjmu potravy, vzdělávání, pedagog, sociální pedagog, zdraví, projekt Zdraví 21
Keywords in English
Eating disorders, education, educator, social educator, health, project Healthy 21
Length of the covering note
92 s.
Language
CZ
Annotation
Bc. Jana Opletalová, Vzdělávání pedagogů v oblasti poruch příjmu potravy (diplomová práce) Brno 2014, s 108.
Diplomová práce je zaměřena na seznámení populace se staršími formami poruch příjmu potravy (mentální anorexie, mentální bulimie), ale také s novými formy tohoto onemocně-ní, které nejsou až tak známé, jako jsou bigorexie, ortorexie, drunkorexie atd. Diplomová práce dále přibližuje možnosti vzdělávání pedagogů a pedagogických pracovníků, se zamě-řením na rozbor kvality poskytovaných kurzů (časové dotace, obsah kurzů atd.). V neposlední řadě je zde věnována kapitola i projektu Zdraví 21, který se snaží o zlepšení zdraví a životního stylu celé populace žijící nejen na území ČR, ale také v celém evrop-ském společenství. V praktické části byla použita metoda dotazníkového šetření, ze kte-ré je logicky vyvozen závěr, a jsou ověřeny hypotézy.
Annotation in English
Bc. Jana Opletalová , Teacher education in the field of eating disorders (thesis) Brno 2014 , p. 92.
The thesis is focused on informing the population on older forms of eating disorders (anorexia, bulimia), but also on new forms of the diseases that are not so well known, such as bigorexia, orthorexia, drunkorexia etc. The thesis also shows in detail the possibilities of teachers and workers education, focusing on the quality analysis of the provided courses (time allocation, course content, etc.). Last but not least, there is a chapter concerning the Health Project 21, which seeks to improve the health and lifestyle of the entire population living not only in the Czech Republic, but also throughout the European Community. The questionnaire survey is used as a method in the practical part and consequently the logical conclusions as well as the hypotheses verification are made.
Keywords
Poruchy příjmu potravy, vzdělávání, pedagog, sociální pedagog, zdraví, projekt Zdraví 21
Keywords in English
Eating disorders, education, educator, social educator, health, project Healthy 21
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na přiblížení poruch příjmu potravy, včetně nově vyskytujících se onemocnění;
- na vzdělávání pedagogů v oblasti poruch příjmu potravy;
- na program Zdraví 21;
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (smíšený) zaměřený na znalosti dívek ve věku 14. - 15. let v oblasti poruch příjmu potravy, na jejich stravovací návyky, ale také na znalost této problenatiky jejich pedagogů.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na přiblížení poruch příjmu potravy, včetně nově vyskytujících se onemocnění;
- na vzdělávání pedagogů v oblasti poruch příjmu potravy;
- na program Zdraví 21;
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (smíšený) zaměřený na znalosti dívek ve věku 14. - 15. let v oblasti poruch příjmu potravy, na jejich stravovací návyky, ale také na znalost této problenatiky jejich pedagogů.
Recommended resources
Kocourková, J., et. al. Mentální anorexie a mentální bulimie v dětství a dospívání. Praha: Galén 1997.
Kraus, B., Poláčková, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido 2001.
Krch, F. D. Mentální anorexie. Praha: Portál 2002.
Krch, F. D. Bulimie - jak bojovat s přejídáním. Praha: Grada 2007.
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál 2001.
Machová, J., Kubátová, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada 2009.
Papežová, H., et. al. Spektrum poruch příjmu potravy. Praha: Grada 2010.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Recommended resources
Kocourková, J., et. al. Mentální anorexie a mentální bulimie v dětství a dospívání. Praha: Galén 1997.
Kraus, B., Poláčková, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido 2001.
Krch, F. D. Mentální anorexie. Praha: Portál 2002.
Krch, F. D. Bulimie - jak bojovat s přejídáním. Praha: Grada 2007.
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál 2001.
Machová, J., Kubátová, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha: Grada 2009.
Papežová, H., et. al. Spektrum poruch příjmu potravy. Praha: Grada 2010.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové (bakalářské) práce ? viz posudky }
- odpověděla dobře}
3. doc. Laca - Patří porucha příjmu potravin do sociálních patologií? - odpověděla dobře
Mgr.Tannenbergerová - V jakém předmětu by se měla věnovat pozornost tématu poruch příjmu potravin? - odpověděla dobře