Tato práce je zaměřena na význam aktivního využití volného času v prevenci kriminality mládeže. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy kriminality dětí a mládeže, popsána charakteristika prevence kriminality mládeže a sociální faktory, které ji ovlivňují vliv rodiny, školy, vrstevníků. Dále se zaměřuje na aktivní využití volného času a sportovní aktivity se zdůrazněním smyslu bojových umění konkrétně karate. V praktické části je proveden výzkum volnočasových aktivit žáků základních škol.
Anotace v angličtině
This thesis presents the importance of active lifestyle in the prevention of youth crime. In the theoretical part there are basic concepts and key words in the area of youth crime defined, the characteristics of youth crime prevention are described together with various social factors that influence the level of youth crime - the influence of family, school and peers. Next, it focuses on active spending of free time and sports activities with the stress on martial arts , particularly karate. In the practical part there is a research of free time activities among pupils at lower-secondary school.
Tato práce je zaměřena na význam aktivního využití volného času v prevenci kriminality mládeže. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy kriminality dětí a mládeže, popsána charakteristika prevence kriminality mládeže a sociální faktory, které ji ovlivňují vliv rodiny, školy, vrstevníků. Dále se zaměřuje na aktivní využití volného času a sportovní aktivity se zdůrazněním smyslu bojových umění konkrétně karate. V praktické části je proveden výzkum volnočasových aktivit žáků základních škol.
Anotace v angličtině
This thesis presents the importance of active lifestyle in the prevention of youth crime. In the theoretical part there are basic concepts and key words in the area of youth crime defined, the characteristics of youth crime prevention are described together with various social factors that influence the level of youth crime - the influence of family, school and peers. Next, it focuses on active spending of free time and sports activities with the stress on martial arts , particularly karate. In the practical part there is a research of free time activities among pupils at lower-secondary school.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na problematiku trávení volného času mimo rodinné prostředí;
- na význam sportovních aktivit při výchově, vliv úpolových sportů na chování mládeže;
- na možnosti sociální pedagogiky na úseku prevence kriminality mládeže.
Součástí práce bude realizovaný výzkum zaměřený na zjištění vztahu volnočasových aktivit mládeže a výskytu sociálně patologických jevů.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na problematiku trávení volného času mimo rodinné prostředí;
- na význam sportovních aktivit při výchově, vliv úpolových sportů na chování mládeže;
- na možnosti sociální pedagogiky na úseku prevence kriminality mládeže.
Součástí práce bude realizovaný výzkum zaměřený na zjištění vztahu volnočasových aktivit mládeže a výskytu sociálně patologických jevů.
Seznam doporučené literatury
Kraus, B. Poláčková V., et all. Člověk - prostředí - výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: PAIDO, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2
Matoušek, O., Kroftová A., Mládež a delikvence. 1. vyd.Praha: Portál, 2003, 283 s. ISBN 80-7178-771-X
Přadka, M., Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002. 93 s. ISBN 80-210-2033-4
Sekot, A., Sport a společnost, Brno: Paido, 2003, 191s. ISBN 80-7315-047-6
Slepičková, I., Sport a volný čas adolescentů 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2001, 43 s., ISBN 80-86317-13-7
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Kraus, B. Poláčková V., et all. Člověk - prostředí - výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: PAIDO, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2
Matoušek, O., Kroftová A., Mládež a delikvence. 1. vyd.Praha: Portál, 2003, 283 s. ISBN 80-7178-771-X
Přadka, M., Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002. 93 s. ISBN 80-210-2033-4
Sekot, A., Sport a společnost, Brno: Paido, 2003, 191s. ISBN 80-7315-047-6
Slepičková, I., Sport a volný čas adolescentů 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2001, 43 s., ISBN 80-86317-13-7
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové (bakalářské) práce ? viz posudky
- odpověděl částečně
doc. Laca - Jaký přínos pro preventivní působení na mlládež má vaše práce - odpověděl částečně
Mgr. Tannenbergerová - Z jaké metodologické literatury jste čerpal při zpracování vaší práce? - odpověděl částečně
Mgr. Vavřík - Z jakého důvodu jste zvolil 50% respondentů ve stanovených hypotézách? - odpověděl částečně
Diplomová práce neodpovídá základním principům výzkumu v sociálních a pedagogických vědách. Není založena na teoretické analýze. Zejména hypotézy svědčí o minimálních znalostech v této oblasti
Teoretická i praktická část neodpovídá metodologii závěrečné práce na II. stupni VŠ UTB Zlín a IMS Brno. Komise práci doporučuje přepracovat nebo možnost zvolení nového tématu, které bude korespondovat se studovaným oborem