Tato předkládaná diplomová práce popisuje vznik, vývoj a formování sociální pedagogiky.
Sleduje její historický vývoj ve vybraných zemích, z nichž největší důraz je zde kladen na Českou republiku. Dále se zabývá sociální pedagogikou na Slovensku, v Polsku, v Němec-ku a v Rakousku. Velká část práce je zaměřena na vybrané české pedagogy, v jejichž tvorbě se vyskytují témata sociální pedagogiky, v menší míře na sociální pedagogy ve výše zmíně-ných zemích. Cílem této práce je stručně vypsat autory vybraných zemí, kteří se ve svých dílech zabývali sociální pedagogikou. V praktické části se tato práce zabývá srovnáním vý-voje sociální pedagogiky ve výše zmíněných zemích.
Annotation in English
This diploma thesis describes beginnings and formation process of social pedagogy. Thesis is following its historical development in selected countries, specifically the Czech Republic. It also deals with social pedagogy in the Slovak Republic, Poland, Germany and Austria. Most part of the thesis is focused on Czech educators in whose work the themes of social pedagogy are occurring, in lesser extent on social educators from other mentioned countries. The aim of the thesis is to briefly list the authors of the selected countries who in his work deals with social pedagogy. The practical part compares the development of social pedagogy in the countries mentioned above.
Keywords
Sociální pedagogika, pedagogika, Německo, Česká republika, Rakousko, Polsko, Sloven-sko, sociální pedagog, sociální pedagog, studium sociální pedagogiky, osobnosti sociální pedagogiky, uplatnění sociální pedagogiky, srovnávací studie.
Keywords in English
Social pedagogy, pedagogy, Germany, Czech republic, Austria, Poland, Slovakia, social pedagogue, social pedagogue studies of social pedagogy, personality of social pedagogy, the application of social pedagogy.
Length of the covering note
75
Language
CZ
Annotation
Tato předkládaná diplomová práce popisuje vznik, vývoj a formování sociální pedagogiky.
Sleduje její historický vývoj ve vybraných zemích, z nichž největší důraz je zde kladen na Českou republiku. Dále se zabývá sociální pedagogikou na Slovensku, v Polsku, v Němec-ku a v Rakousku. Velká část práce je zaměřena na vybrané české pedagogy, v jejichž tvorbě se vyskytují témata sociální pedagogiky, v menší míře na sociální pedagogy ve výše zmíně-ných zemích. Cílem této práce je stručně vypsat autory vybraných zemí, kteří se ve svých dílech zabývali sociální pedagogikou. V praktické části se tato práce zabývá srovnáním vý-voje sociální pedagogiky ve výše zmíněných zemích.
Annotation in English
This diploma thesis describes beginnings and formation process of social pedagogy. Thesis is following its historical development in selected countries, specifically the Czech Republic. It also deals with social pedagogy in the Slovak Republic, Poland, Germany and Austria. Most part of the thesis is focused on Czech educators in whose work the themes of social pedagogy are occurring, in lesser extent on social educators from other mentioned countries. The aim of the thesis is to briefly list the authors of the selected countries who in his work deals with social pedagogy. The practical part compares the development of social pedagogy in the countries mentioned above.
Keywords
Sociální pedagogika, pedagogika, Německo, Česká republika, Rakousko, Polsko, Sloven-sko, sociální pedagog, sociální pedagog, studium sociální pedagogiky, osobnosti sociální pedagogiky, uplatnění sociální pedagogiky, srovnávací studie.
Keywords in English
Social pedagogy, pedagogy, Germany, Czech republic, Austria, Poland, Slovakia, social pedagogue, social pedagogue studies of social pedagogy, personality of social pedagogy, the application of social pedagogy.
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno dle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na historii sociální pedagogiky v českých zemích
- na významné české pedagogy zabývající se sociální pedagogikou
- na díla se zaměřením na sociální pedagogiku
- na srovnání sociálně - pedagogických děl v českých zemí a v zahraničí
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno dle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na historii sociální pedagogiky v českých zemích
- na významné české pedagogy zabývající se sociální pedagogikou
- na díla se zaměřením na sociální pedagogiku
- na srovnání sociálně - pedagogických děl v českých zemí a v zahraničí
Recommended resources
Cach, Josef. Počátky nových škol v českých zemích. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1999. ISBN 80-7194-219-7.
Cach, Josef; Dvořák, Karel. G. A. Lindner a jeho odkaz dnešku. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970.
Kraus, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
Přadka, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 1999. ISBN 80-210-2033-4.
Velinský, Stanislav. Individuální základy sociální pedagogiky. Brno: Společnost nových škol, 1927.
Recommended resources
Cach, Josef. Počátky nových škol v českých zemích. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1999. ISBN 80-7194-219-7.
Cach, Josef; Dvořák, Karel. G. A. Lindner a jeho odkaz dnešku. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1970.
Kraus, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
Přadka, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: MU, 1999. ISBN 80-210-2033-4.
Velinský, Stanislav. Individuální základy sociální pedagogiky. Brno: Společnost nových škol, 1927.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Otázky členů komise:
doc. Jůzl - rozvoj sociální pedagogiky po roce 2 000?
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Neslušanová - srovnání české pedagogiky se zahraničím