Diplomová práce se zabývá supervizí a jejím přínosem pro pracovníky Probační a mediační služby ČR. Teoretická část je zaměřena na seznámení se se supervizí obecně, se supervizí u Probační a mediační služby ČR a s pracovní náplní probačního pracovníka.
Praktická část se zabývá zjištěním názorů probačních pracovníků na konané supervize a zda je pro ně supervize přínosná. Tyto cíle byly zjišťovány metodou kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with supervision and its benefits for employees of Probation and Mediation Service in the Czech Republic.
The theoretical part focuses on introduction of supervision in general, then on supervision conducted by Probation and Mediation Service in the Czech Republic, and on daily work activities of Probation and Mediation Services´ officers in the Czech Republic.
The practical part examines opinions of probation workers on their supervisions and if they find them beneficial. These results were conducted in the form of quantitative research.
Klíčová slova
Supervize, supervizor, supervidovaný, prevence syndromu vyhoření, Probační a mediační služba ČR, probační pracovník, agendy probační a mediační služby, restorativní justice.
Klíčová slova v angličtině
Supervision, supervisor, supervisee, prevention of burnout, Probation and Mediation Service in the Czech Republic, probation officer, agenda Probation and Mediation Service, restorative justice.
Rozsah průvodní práce
107 s. (23 567 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá supervizí a jejím přínosem pro pracovníky Probační a mediační služby ČR. Teoretická část je zaměřena na seznámení se se supervizí obecně, se supervizí u Probační a mediační služby ČR a s pracovní náplní probačního pracovníka.
Praktická část se zabývá zjištěním názorů probačních pracovníků na konané supervize a zda je pro ně supervize přínosná. Tyto cíle byly zjišťovány metodou kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with supervision and its benefits for employees of Probation and Mediation Service in the Czech Republic.
The theoretical part focuses on introduction of supervision in general, then on supervision conducted by Probation and Mediation Service in the Czech Republic, and on daily work activities of Probation and Mediation Services´ officers in the Czech Republic.
The practical part examines opinions of probation workers on their supervisions and if they find them beneficial. These results were conducted in the form of quantitative research.
Klíčová slova
Supervize, supervizor, supervidovaný, prevence syndromu vyhoření, Probační a mediační služba ČR, probační pracovník, agendy probační a mediační služby, restorativní justice.
Klíčová slova v angličtině
Supervision, supervisor, supervisee, prevention of burnout, Probation and Mediation Service in the Czech Republic, probation officer, agenda Probation and Mediation Service, restorative justice.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na supervizi v pomáhajících profesích;
- na seznámení s prací probačního pracovníka, jakožto pomáhajícího pracovníka v trestní justici;
- na uplatnění supervize v rámci Probační a mediační služby ČR (dále jen PMS ČR);
- na přínos supervize na práci pracovníků PMS ČR.
Součástí práce bude empirické šetření zaměřené na hodnocení přínosu supervize pro pracovníky Probační a mediační služby ČR.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na supervizi v pomáhajících profesích;
- na seznámení s prací probačního pracovníka, jakožto pomáhajícího pracovníka v trestní justici;
- na uplatnění supervize v rámci Probační a mediační služby ČR (dále jen PMS ČR);
- na přínos supervize na práci pracovníků PMS ČR.
Součástí práce bude empirické šetření zaměřené na hodnocení přínosu supervize pro pracovníky Probační a mediační služby ČR.
Seznam doporučené literatury
Bärtlová, E. Supervize v sociální práci. Ústí nad Labem: Fakulta sociálně ekonomická UJEP, 2007.
Havrdová, Z., Hajný, M. a kol. Praktická supervize: Průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008.
Hawkins, P., Shohet, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004.
Jeklová, M., Reitmayerová, E. Interní supervize. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007.
Michková, A. Supervize. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2008.
Úlehla, I. Umění pomáhat, učebnice metod sociální praxe. Praha: SLON, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bärtlová, E. Supervize v sociální práci. Ústí nad Labem: Fakulta sociálně ekonomická UJEP, 2007.
Havrdová, Z., Hajný, M. a kol. Praktická supervize: Průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008.
Hawkins, P., Shohet, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004.
Jeklová, M., Reitmayerová, E. Interní supervize. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007.
Michková, A. Supervize. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, 2008.
Úlehla, I. Umění pomáhat, učebnice metod sociální praxe. Praha: SLON, 2005.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.