Diplomová práce se v teoretické části zabývá charakteristikou Downova syndromu, jeho historií, etiologií, diagnostickými metodami, formami výskytu, fyziognomií a typic-kými zdravotními komplikacemi osob s Downovým syndromem. Popisuje systém kompre-hensivní rehabilitace, její cíle, zásady a složení odborného týmu. V praktické části doku-mentuje prostředí ústavů sociální péče pro osoby s mentálním postižením a pojednává o jejich historii, vývoji a rizikách ústavní péče. Objasňuje význam rodinné výchovy, funk-ce a strukturu rodiny. Seznamuje s kasuistickými studiemi jedinců s Downovým syndro-mem a poukazuje na rozdílnost vývoje při rozdílném edukačním prostředí.
Anotace v angličtině
The thesis in its theoretical part drala with the characteristics of Down syndrome, its history and aetiology, diagnostic methods, forms of occurrence, physiognomy and typi-cal health complications in people with Down syndrome. It describes the system of com-prehensive rehabilitation, its aims, principles and composition of an expert team carrying out the comprehensive rehabilitation. In the practical part documents documenting the en-vironment of welfare institutions taking care of individuals with intellectual disabilities and discusses of history, development and the risks of institutional care. The thesis further ex-plains the importance of family education, family structure and its function. Introduces case studies of adults with Down syndrome, and illustrates the diversity of their develop-ment in different education environments.
Klíčová slova
Downův syndrom, chromozom, nondisjunkce, translokace, mentální retardace, prenatální diagnostika, komprehensivní rehabilitace, rehabilitační tým, animoterapie, sociální rehabi-litace, pracovní rehabilitace, pedagogická rehabilitace, edukace, ústavní péče, struktura rodiny, kasuistika.
Klíčová slova v angličtině
Down syndrome, chromosome, nondisjunction, translocation, mental retardation, prenatal diagnostics, comprehensive rehabilitation, rehabilitation team, animotherapy, social reha-bilitation, occupational rehabilitation, educational rehabilitation, education, residential care, family structure, case history.
Děkuji panu prof. PhDr.
Rozsah průvodní práce
146
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se v teoretické části zabývá charakteristikou Downova syndromu, jeho historií, etiologií, diagnostickými metodami, formami výskytu, fyziognomií a typic-kými zdravotními komplikacemi osob s Downovým syndromem. Popisuje systém kompre-hensivní rehabilitace, její cíle, zásady a složení odborného týmu. V praktické části doku-mentuje prostředí ústavů sociální péče pro osoby s mentálním postižením a pojednává o jejich historii, vývoji a rizikách ústavní péče. Objasňuje význam rodinné výchovy, funk-ce a strukturu rodiny. Seznamuje s kasuistickými studiemi jedinců s Downovým syndro-mem a poukazuje na rozdílnost vývoje při rozdílném edukačním prostředí.
Anotace v angličtině
The thesis in its theoretical part drala with the characteristics of Down syndrome, its history and aetiology, diagnostic methods, forms of occurrence, physiognomy and typi-cal health complications in people with Down syndrome. It describes the system of com-prehensive rehabilitation, its aims, principles and composition of an expert team carrying out the comprehensive rehabilitation. In the practical part documents documenting the en-vironment of welfare institutions taking care of individuals with intellectual disabilities and discusses of history, development and the risks of institutional care. The thesis further ex-plains the importance of family education, family structure and its function. Introduces case studies of adults with Down syndrome, and illustrates the diversity of their develop-ment in different education environments.
Klíčová slova
Downův syndrom, chromozom, nondisjunkce, translokace, mentální retardace, prenatální diagnostika, komprehensivní rehabilitace, rehabilitační tým, animoterapie, sociální rehabi-litace, pracovní rehabilitace, pedagogická rehabilitace, edukace, ústavní péče, struktura rodiny, kasuistika.
Klíčová slova v angličtině
Down syndrome, chromosome, nondisjunction, translocation, mental retardation, prenatal diagnostics, comprehensive rehabilitation, rehabilitation team, animotherapy, social reha-bilitation, occupational rehabilitation, educational rehabilitation, education, residential care, family structure, case history.
Děkuji panu prof. PhDr.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na charakteristiku osob s Downovým syndromem;
- na systém ucelené komprehensivní rehabilitace;
- na specifika rodinné a ústavní péče.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění závislosti kvality sociálního prostředí na vývoj, výchovu a vzdělání jedinců s Downovým syndromem.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na charakteristiku osob s Downovým syndromem;
- na systém ucelené komprehensivní rehabilitace;
- na specifika rodinné a ústavní péče.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění závislosti kvality sociálního prostředí na vývoj, výchovu a vzdělání jedinců s Downovým syndromem.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Karolinum, 1998.
KRAUS, B. Sociální aspekty výchovy. Gaudeamus, 1999.
MERTIN, V. Výchovné maličkost. Portál, 2011
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 3. rozšířené vydání. Praha: Portál, 2001.
PŘADKA, M. Vybrané problémy vztahu výchovy a prostředí. Praha: 1983
VALOVÁ, G. Kapitoly z pedagogické psychologie. Praha: SPN, 1882
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie I. Člověk a sociální instituce. Praha: Portál, 1998.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Karolinum, 1998.
KRAUS, B. Sociální aspekty výchovy. Gaudeamus, 1999.
MERTIN, V. Výchovné maličkost. Portál, 2011
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 3. rozšířené vydání. Praha: Portál, 2001.
PŘADKA, M. Vybrané problémy vztahu výchovy a prostředí. Praha: 1983
VALOVÁ, G. Kapitoly z pedagogické psychologie. Praha: SPN, 1882
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie I. Člověk a sociální instituce. Praha: Portál, 1998.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové (bakalářské) práce - viz posudky }
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem}
3.) Mgr. Tannenbergerová - Stanovené cíle práce se obtížně zjišťují metodou rozhovoru