Veřejnoprávní média jsou z principu opěrným sloupem v systému šíření informací. Místem, odkud by měly proudit informace, jejichž objektivnost a relevantnost k probíhajícím procesům by měla být absolutní. V podmínkách rychle se měnícího mediálního trhu, nebývalé dynamice společenských změn a především díky nelítostné konkurenci jsou veřejnoprávní média vystavena nárokům, které tuto roli prověřují především z hlediska etických přístupů.
Práce obsahuje tyto okruhy: etika a etické systémy, historie etiky, média a mediální trhy, konvergence médií a východiska aplikované etiky médií.
Anotace v angličtině
The public media are in principle supporting pillar in the dissemination of information. The place where information should flow, whose objectivity and relevance to the ongoing processes should be absolute. In the context of rapidly changing media market, unprecedented dynamics of social change and especially the fierce competition are the public media exposed to demands that examine the role primarily in terms of ethical approaches.
The work includes the following topics: ethics and ethical systems, history, ethics, media, and media markets, media convergence and the applied ethics of the media.
Klíčová slova
Etika veřejnoprávních médií, nová ekologie médií, mediální obsah, etické systémy a kodexy
Klíčová slova v angličtině
Ethics of public media, new media ecology, media content, codes of ethics
Rozsah průvodní práce
42 s, (69000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Veřejnoprávní média jsou z principu opěrným sloupem v systému šíření informací. Místem, odkud by měly proudit informace, jejichž objektivnost a relevantnost k probíhajícím procesům by měla být absolutní. V podmínkách rychle se měnícího mediálního trhu, nebývalé dynamice společenských změn a především díky nelítostné konkurenci jsou veřejnoprávní média vystavena nárokům, které tuto roli prověřují především z hlediska etických přístupů.
Práce obsahuje tyto okruhy: etika a etické systémy, historie etiky, média a mediální trhy, konvergence médií a východiska aplikované etiky médií.
Anotace v angličtině
The public media are in principle supporting pillar in the dissemination of information. The place where information should flow, whose objectivity and relevance to the ongoing processes should be absolute. In the context of rapidly changing media market, unprecedented dynamics of social change and especially the fierce competition are the public media exposed to demands that examine the role primarily in terms of ethical approaches.
The work includes the following topics: ethics and ethical systems, history, ethics, media, and media markets, media convergence and the applied ethics of the media.
Klíčová slova
Etika veřejnoprávních médií, nová ekologie médií, mediální obsah, etické systémy a kodexy
Klíčová slova v angličtině
Ethics of public media, new media ecology, media content, codes of ethics
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem, 1 ks MiniDV SD/HD,
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách),
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě a jeden výtisk dialogové listiny.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy UAAU pro odevzdávání AV prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení...). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem, 1 ks MiniDV SD/HD,
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách),
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě a jeden výtisk dialogové listiny.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy UAAU pro odevzdávání AV prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení...). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Moravec, Ondřej: Mediální právo v informační společnosti, ISBN 978-80-87576-52-6
Hvížďala, Karel: Moc a nemoc médií. Praha: Máj, Dokořán, 2003. ISBN 80-86643-07-7,
80-86569-70-5.
Chlumská, Eva: Úvod do mediálních studií, ISBN 978-80-244-3610-4
Huk, Jaroslav: Výzkum veřejného mínění a mediální publikum, ISBN 978-80-7452-031-0
McQuail, Denis: Úvod do teorie masové komunikace, ISBN, 978-80-7367-574-5
Bauman, Zygmunt: Tekutý dohled, 978-80-905309-1-1
Seznam doporučené literatury
Moravec, Ondřej: Mediální právo v informační společnosti, ISBN 978-80-87576-52-6
Hvížďala, Karel: Moc a nemoc médií. Praha: Máj, Dokořán, 2003. ISBN 80-86643-07-7,
80-86569-70-5.
Chlumská, Eva: Úvod do mediálních studií, ISBN 978-80-244-3610-4
Huk, Jaroslav: Výzkum veřejného mínění a mediální publikum, ISBN 978-80-7452-031-0
McQuail, Denis: Úvod do teorie masové komunikace, ISBN, 978-80-7367-574-5
Bauman, Zygmunt: Tekutý dohled, 978-80-905309-1-1
Přílohy volně vložené
DVD, Filmový plakát
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: C
Hodnocení oponent praktická: A
Zodpověděl všechny otázky uvedené v posudku ved. práce i oponenta. V problematice se výborně orientuje.