Diplomová práce se zabývá problematikou trávení volného času dětí a mládeže. Zabývá se historií voloného času, styly výchovy, organizacemi, které se věnují trávením volného času dětí a mládeže a dále nežádoucím trávením volného času. Cílem praktické části bylo zjistit, jak v dnešní době tráví děti a mládež svůj volný čas a jaké má možnosti. Jakou nabídku volnočasových aktivit přináší jejich okolí a zda se rodiče zajímají, jak jejich děti tráví svůj volný čas.
Anotace v angličtině
The diploma´s work is focused to spending of leisure time children and young peoples. My work is entering on history of leisure time, styles of education, organizations for speding of leisure time and undesirable spending of leisure time. The point of operative part in my diploma´s work was found, how young people are spending their leisure time in present, their possibilities and their opinion for leisure time. This part of my work wanted to show offer of leisure time activities, which is in their environs and if their parents are interested in fact how and where their own children are spending of leisure time.
Klíčová slova
volný čas, vzdělání, styly výchovy, školská vzdělávací soustava, zdravý životní styl, drogy, trávení volného času, sociální patologie
Klíčová slova v angličtině
leisure time, education, styles of education, schol education systemm healthy lifestyle, drugs, speding of leisure, social pathology
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou trávení volného času dětí a mládeže. Zabývá se historií voloného času, styly výchovy, organizacemi, které se věnují trávením volného času dětí a mládeže a dále nežádoucím trávením volného času. Cílem praktické části bylo zjistit, jak v dnešní době tráví děti a mládež svůj volný čas a jaké má možnosti. Jakou nabídku volnočasových aktivit přináší jejich okolí a zda se rodiče zajímají, jak jejich děti tráví svůj volný čas.
Anotace v angličtině
The diploma´s work is focused to spending of leisure time children and young peoples. My work is entering on history of leisure time, styles of education, organizations for speding of leisure time and undesirable spending of leisure time. The point of operative part in my diploma´s work was found, how young people are spending their leisure time in present, their possibilities and their opinion for leisure time. This part of my work wanted to show offer of leisure time activities, which is in their environs and if their parents are interested in fact how and where their own children are spending of leisure time.
Klíčová slova
volný čas, vzdělání, styly výchovy, školská vzdělávací soustava, zdravý životní styl, drogy, trávení volného času, sociální patologie
Klíčová slova v angličtině
leisure time, education, styles of education, schol education systemm healthy lifestyle, drugs, speding of leisure, social pathology
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře přípojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenského výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na analýzu volnočasových aktivit dětí a mládeže, historii volného času a vlivu výchovy na volný čas
-na styly výchovy v rodinném prostředí a problematiku trávení volného času mimo rodinné prostředí
-na nežádoucí trávení volného času u dětí a mládeže zejména v souvislosti s trestnou činností a drogovou problematikou
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění volnočasových aktivit dnešní mládeže jako prevence kriminality a možnosti, které nabízejí konkrétní organizace v rámci menších měst a obcí v mém okolí.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře přípojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenského výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na analýzu volnočasových aktivit dětí a mládeže, historii volného času a vlivu výchovy na volný čas
-na styly výchovy v rodinném prostředí a problematiku trávení volného času mimo rodinné prostředí
-na nežádoucí trávení volného času u dětí a mládeže zejména v souvislosti s trestnou činností a drogovou problematikou
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění volnočasových aktivit dnešní mládeže jako prevence kriminality a možnosti, které nabízejí konkrétní organizace v rámci menších měst a obcí v mém okolí.
Seznam doporučené literatury
KOHOUTEK, R. Základy pedagogické psychologie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1996. 184 s. ISBN 80-85867-94
KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. 4.vyd., aktual. Praha: Portál, 2002. 392 s. ISBN 80-7178-657-8.
KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. aj. Člověk, prostředí, výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
LANGMEIER, J.; LANGMEIER, M. aj. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: H&H Vyšehradská, 2002. 132 s. ISBN 80-7319-016-8.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. s. 97. ISBN 80-85850-24-9.
NĚMEC, J. aj. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido, 2002. 119 s. ISBN 80-7315-012-3.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
KOHOUTEK, R. Základy pedagogické psychologie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 1996. 184 s. ISBN 80-85867-94
KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. 4.vyd., aktual. Praha: Portál, 2002. 392 s. ISBN 80-7178-657-8.
KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. aj. Člověk, prostředí, výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
LANGMEIER, J.; LANGMEIER, M. aj. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: H&H Vyšehradská, 2002. 132 s. ISBN 80-7319-016-8.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. 2. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. s. 97. ISBN 80-85850-24-9.
NĚMEC, J. aj. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času pro doplňující pedagogické studium. Brno: Paido, 2002. 119 s. ISBN 80-7315-012-3.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové (bakalářské) práce ? viz posudky
- odpověděl dobře
3. doc. Laca - Znáte nějaké organizace, které se věnují volnočasovým aktivitám pro děti a mládež? - odpověděl dobře
Mgr. Dalajka - Co znamená, když se hypotéza potvrdí částečně? - odpověděl částečně
Mgr. Vavřík - Důvody rozlišování volného a organizovaného času. - odpověděl částečně