Táto práca sa zameriava na tému spoločenských hier. Tú som rozdelila do dvoch väčších celkov a jedného menšieho. V prvom popisujem hry zo všeobecného hľadiska. Potrebu človeka hrať sa, hru ako kultúrny jav, rozdelenie hier, pojmy v hrách. Druhý celok je najväčší a tvorí ho náhľad do spoločenských hier. Tie som rozdelila na tri menšie časti: doskové hry, kartové hry, vrátane pexesa a hry, ktoré mali vplyv na moju osobu počas môjho hráčskeho života. Tu popisujem históriu hier, rozdelenia hier, pravidlá hrania, hracie plány, hracie figúrky, či karty i prierez najrozšírenejším hrami súčasnosti. V tretej časti sa venujem okrajovo počítačovým hrám.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the topic of board games. I have divided it into three parts. The first, bigger part describes games from the general point of view: human beings and their need to play, game as a cultural phenomenon, classification of games, and terms used in games. The second part, also the biggest one takes a deeper look at board games. I have divided these games into three small groups: Board Games, Card Games (pexeso included), and games that somehow influenced my personal life. In this part I also describe the history and classification of games, rules for playing, game plans, board game figures, cards, and some facts about the most popular games. I have mentioned computer games in the third part.
Klíčová slova
hra, doskové hry, kartové hry, pexeso, počítačové hry
Klíčová slova v angličtině
Game, Board Games, Card Games, Pexeso, Computer Games
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
SK
Anotace
Táto práca sa zameriava na tému spoločenských hier. Tú som rozdelila do dvoch väčších celkov a jedného menšieho. V prvom popisujem hry zo všeobecného hľadiska. Potrebu človeka hrať sa, hru ako kultúrny jav, rozdelenie hier, pojmy v hrách. Druhý celok je najväčší a tvorí ho náhľad do spoločenských hier. Tie som rozdelila na tri menšie časti: doskové hry, kartové hry, vrátane pexesa a hry, ktoré mali vplyv na moju osobu počas môjho hráčskeho života. Tu popisujem históriu hier, rozdelenia hier, pravidlá hrania, hracie plány, hracie figúrky, či karty i prierez najrozšírenejším hrami súčasnosti. V tretej časti sa venujem okrajovo počítačovým hrám.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the topic of board games. I have divided it into three parts. The first, bigger part describes games from the general point of view: human beings and their need to play, game as a cultural phenomenon, classification of games, and terms used in games. The second part, also the biggest one takes a deeper look at board games. I have divided these games into three small groups: Board Games, Card Games (pexeso included), and games that somehow influenced my personal life. In this part I also describe the history and classification of games, rules for playing, game plans, board game figures, cards, and some facts about the most popular games. I have mentioned computer games in the third part.
Klíčová slova
hra, doskové hry, kartové hry, pexeso, počítačové hry
Klíčová slova v angličtině
Game, Board Games, Card Games, Pexeso, Computer Games
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 15/2010) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
historie společenských her, jejich vývoj, budoucnost, srovnání s hrami počítačovými.
2. Praktická část:
set společenských her.
Dále na samostatném nosiči CD odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 15/2010) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
historie společenských her, jejich vývoj, budoucnost, srovnání s hrami počítačovými.
2. Praktická část:
set společenských her.
Dále na samostatném nosiči CD odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje: veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje: veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Koncept a téma studentka obhájila. Osobní zaujetí pro téma se odráží v dobře strukturované práci. Na otázky pánů Krutila, Houfa a Kajnara odpověděla s dobrou úrovní jazykovou i obsahovou.