Teoretická část diplomové práce pojednává o kultivaci veřejného prostoru z pohledu gra-fického designu ve městě Zlín. Popisuje a hodnotí úroveň projevů grafického designu a typografie v kontextu Zlína na následujících tématech: oblast vývěsních štítů, neonová reklama, loga a vizuální styly městských institucí, projevy typografie a grafického designu na pomezí architektury a umění. Praktickou částí této diplomové práce je autorská kniha o městě Zlín s důrazem na netradiční zpracování včetně využití pop-up prvků.
Annotation in English
The theoretical part of the diploma thesis talks about the public space of the town of Zlin in a graphic design view of point. The thesis discribes a rates the levels of graphic design outputs in the context of the town of Zlin in the folowing areas: shop signs, neon signs, logos and visual identities, typography a graphic design on the edge of architecture and art. The practical part of the diploma thesis is the artbook called "Zlin". The artbook is made by an untraditional way of manufacture and includes also the pop-up elements.
Zlin, Bata, pop-up, neon, sign, shop sign, Gottwaldov, public space
Length of the covering note
143
Language
CZ
Annotation
Teoretická část diplomové práce pojednává o kultivaci veřejného prostoru z pohledu gra-fického designu ve městě Zlín. Popisuje a hodnotí úroveň projevů grafického designu a typografie v kontextu Zlína na následujících tématech: oblast vývěsních štítů, neonová reklama, loga a vizuální styly městských institucí, projevy typografie a grafického designu na pomezí architektury a umění. Praktickou částí této diplomové práce je autorská kniha o městě Zlín s důrazem na netradiční zpracování včetně využití pop-up prvků.
Annotation in English
The theoretical part of the diploma thesis talks about the public space of the town of Zlin in a graphic design view of point. The thesis discribes a rates the levels of graphic design outputs in the context of the town of Zlin in the folowing areas: shop signs, neon signs, logos and visual identities, typography a graphic design on the edge of architecture and art. The practical part of the diploma thesis is the artbook called "Zlin". The artbook is made by an untraditional way of manufacture and includes also the pop-up elements.
Zlin, Bata, pop-up, neon, sign, shop sign, Gottwaldov, public space
Research Plan
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 15/2010) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
kultivace veřejného prostoru z pohledu grafického designu. Analýza a komparace zvoleného tématu, kultivace reklamy a grafického designu ve veřejném prostoru města Zlína v minulosti a současnosti.
2. Praktická část:
autorská kniha města Zlín s důrazem na netradiční zpracování včetně použití pop-up prvků.
Dále na samostatném nosiči CD odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 15/2010) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
kultivace veřejného prostoru z pohledu grafického designu. Analýza a komparace zvoleného tématu, kultivace reklamy a grafického designu ve veřejném prostoru města Zlína v minulosti a současnosti.
2. Praktická část:
autorská kniha města Zlín s důrazem na netradiční zpracování včetně použití pop-up prvků.
Dále na samostatném nosiči CD odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
doporučené zdroje: veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Recommended resources
doporučené zdroje: veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student předvedl svůj projekt "Zlín - pop up kniha" profesionálně. 7 cen, které již kniha dostala, svědčí o mimořádné kvalitě. Otázky pánů Kajnara, Houfa, Illíka a Krutila uměl fundovaně a s přesvědčivou argumentací vysvětlit. Komise oceňuje rozsah a kvalitu práce.