Tato diplomová práce dokumentuje konceptuální řešení dioptrických brýlí, které jsou při-způsobeny na míru jednotlivým uživatelům. Práce se skládá ze tří částí.
První teoretická část se zabývá historickým vývojem brýlí až po současnost. Zaměřuje se i na konkrétní značky, výrobky a techniky výroby.
Ve druhé praktické části se zaměřuji na materiály a jejich zpracování, morfologii lidského obličeje, barevnou typologii, části a ideální rozměry brýlí.
Třetí projektová část dokumentuje postup vlastního řešení a nastínění konceptuální vize do budoucnosti.
Anotace v angličtině
This thesis documents the conceptual solution of corrective glasses, which are tailored for individual persons. The work consists of three parts.
The first, theoretical, part deals with the historical development of corrective glasses until present day. It focuses at specific brands, products and production techniques.
In the second, practical, part the work focuses on materials and their processing, the mor-phology of the human face, colour typology, and the ideal size of the glasses.
The last part of the project documents the process of my own solution, and outlines a con-ceptual vision for the future.
Tato diplomová práce dokumentuje konceptuální řešení dioptrických brýlí, které jsou při-způsobeny na míru jednotlivým uživatelům. Práce se skládá ze tří částí.
První teoretická část se zabývá historickým vývojem brýlí až po současnost. Zaměřuje se i na konkrétní značky, výrobky a techniky výroby.
Ve druhé praktické části se zaměřuji na materiály a jejich zpracování, morfologii lidského obličeje, barevnou typologii, části a ideální rozměry brýlí.
Třetí projektová část dokumentuje postup vlastního řešení a nastínění konceptuální vize do budoucnosti.
Anotace v angličtině
This thesis documents the conceptual solution of corrective glasses, which are tailored for individual persons. The work consists of three parts.
The first, theoretical, part deals with the historical development of corrective glasses until present day. It focuses at specific brands, products and production techniques.
In the second, practical, part the work focuses on materials and their processing, the mor-phology of the human face, colour typology, and the ideal size of the glasses.
The last part of the project documents the process of my own solution, and outlines a con-ceptual vision for the future.
1. Historický vývoj brýlí
2. Analýza trhu a současné produkce výrobků podobného zaměření
3. Koncepční návrhy v kresebné formě
4. Propracování vybraných návrhů ve 3D
5. Ergonomická studie
6. Modelové řešení vybraného návrhu ve vhodném měřítku
7. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
8. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v
křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Historický vývoj brýlí
2. Analýza trhu a současné produkce výrobků podobného zaměření
3. Koncepční návrhy v kresebné formě
4. Propracování vybraných návrhů ve 3D
5. Ergonomická studie
6. Modelové řešení vybraného návrhu ve vhodném měřítku
7. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
8. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v
křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
LIPOW, Moss. Eyewear. Köln: Taschen, 2011. 392 s. ISBN 978-3836525657
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010.
ISBN 987-80-7363-314-1.
BRAMSTON, David. Design výrobků: hledání inspirace. Computer Press, 2010.
ISBN 978-80-251-2914-2.
PEPIN PRESS. Spectacles & Sunglasses (Pepin Press Design Books), 2005.
ISBN 978-9054961109.
PACHMANOVÁ, Martina. Design: aktualita, nebo věčnost?: antologie textů k teorii
a dějinám designu. Vysoká škola
uměleckoprůmyslová, 2005. ISBN 80-86863-05-0.
Seznam doporučené literatury
LIPOW, Moss. Eyewear. Köln: Taschen, 2011. 392 s. ISBN 978-3836525657
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010.
ISBN 987-80-7363-314-1.
BRAMSTON, David. Design výrobků: hledání inspirace. Computer Press, 2010.
ISBN 978-80-251-2914-2.
PEPIN PRESS. Spectacles & Sunglasses (Pepin Press Design Books), 2005.
ISBN 978-9054961109.
PACHMANOVÁ, Martina. Design: aktualita, nebo věčnost?: antologie textů k teorii
a dějinám designu. Vysoká škola
uměleckoprůmyslová, 2005. ISBN 80-86863-05-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Během obhajoby byly probrány všechny aspekty návrhu od materiálu po esrtetické působení.
Z důvodu malé invence se komise shodla na hodnocení práce jako dobré.