Ve své magisterské práci se zabývám procesem vnitřního napětí, které může divák pozorovat. Projekt se zabývá zkoumáním hranic mezi jednotlivými materiály, jako je křehké sklo a pružná pryžová duše.
Teoretická část práce je rozdělena na dvě kapitoly. První kapitola obsahuje průřez uměním, kdy se začaly využívat netradiční materiály i výstavní prostory mimo galerii. Druhá kapitola se zaměřuje na inspirační zdroje - rešerši umělců. Vyhledala jsem si autory pracující s podobnými materiály jako já, které využívají ve své tvorbě. Zvolila jsem jak současné české, tak i zahraniční umělce pracující s instalací. Jako hlavní výrazový prostředek používají duši, fólii nebo ploché sklo.
Anotace v angličtině
In my master´s I deal with the process of internal tension that the viewer can observe. The project examines the boundaries between different materials such as fragile glass and flexible rubber soul.
The theoretical part is divided into two chapters. The first chapter contains a cross-section of art when they started to use unusual materials and exhibition spaces outside the gallery. The second chapter focuses on sources of inspiration - researching of artists. I looked up authors working with materials similar to mine I chose from contemporary Czech and foreign artists working with installation. The main means of expression they used is the soul, foil or sheet glass.
In the practical part of the work itself, the concept and process of implementation and installation is discussed.
Klíčová slova
duše, instalace, netradiční materiály, sklo, napětí
Ve své magisterské práci se zabývám procesem vnitřního napětí, které může divák pozorovat. Projekt se zabývá zkoumáním hranic mezi jednotlivými materiály, jako je křehké sklo a pružná pryžová duše.
Teoretická část práce je rozdělena na dvě kapitoly. První kapitola obsahuje průřez uměním, kdy se začaly využívat netradiční materiály i výstavní prostory mimo galerii. Druhá kapitola se zaměřuje na inspirační zdroje - rešerši umělců. Vyhledala jsem si autory pracující s podobnými materiály jako já, které využívají ve své tvorbě. Zvolila jsem jak současné české, tak i zahraniční umělce pracující s instalací. Jako hlavní výrazový prostředek používají duši, fólii nebo ploché sklo.
Anotace v angličtině
In my master´s I deal with the process of internal tension that the viewer can observe. The project examines the boundaries between different materials such as fragile glass and flexible rubber soul.
The theoretical part is divided into two chapters. The first chapter contains a cross-section of art when they started to use unusual materials and exhibition spaces outside the gallery. The second chapter focuses on sources of inspiration - researching of artists. I looked up authors working with materials similar to mine I chose from contemporary Czech and foreign artists working with installation. The main means of expression they used is the soul, foil or sheet glass.
In the practical part of the work itself, the concept and process of implementation and installation is discussed.
Klíčová slova
duše, instalace, netradiční materiály, sklo, napětí
Konzultace s vedoucím bakalářské práce
Zpracování návrhů, grafické a prostorové studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s technologií
Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucím bakalářské práce
Zpracování návrhů, grafické a prostorové studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s technologií
Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení
Seznam doporučené literatury
CUTLER, Vanessa. New technologies in glass. London: A&C Black, 2012, 128 s.
ISBN 978-1-4081-3954-7.
CABEJŠEK, M. Zušlechťování skla. Praha: L+P, 2004. ISBN 80-239-4265-4.
CLAIR, Jean. Úvahy o stavu výtvarného umění: kritika modernity ; Odpovědnost
umělce : avantgardy mezi strachem a rozumem.
1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006, 226 s. ISBN 80-7364-038-4.
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce
moderním uměním. 2. vyd. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-731-8.
KARSTEN, Harries. Smysl moderního umění: filozofická interpretace.
Vyd. 1. Brno: Host, 2010, 159 s. ISBN 978-80-7294-371-5.
LUCIE-SMITH, Edward. Art today: současné světové umění.
1. české vyd. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
MANGUEL, Alberto. Čtení obrazů: o čem přemýšlíme, když se dívame na umění?
1. vyd. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9.
MILLER, J., LEIBE F., HILL, M. Sklo 20.století. 1. vyd. Bratislava Noxi, 2005.
ISBN 80-89179-21-5.
RUHRBERG, K. SCHNECKENBURGER M., FRICKE, Ch., HONNEF K.Umění 20. století:
malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie. Praha: Slovart, 2004.
ISBN 80-7209-521-8
Seznam doporučené literatury
CUTLER, Vanessa. New technologies in glass. London: A&C Black, 2012, 128 s.
ISBN 978-1-4081-3954-7.
CABEJŠEK, M. Zušlechťování skla. Praha: L+P, 2004. ISBN 80-239-4265-4.
CLAIR, Jean. Úvahy o stavu výtvarného umění: kritika modernity ; Odpovědnost
umělce : avantgardy mezi strachem a rozumem.
1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006, 226 s. ISBN 80-7364-038-4.
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce
moderním uměním. 2. vyd. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-731-8.
KARSTEN, Harries. Smysl moderního umění: filozofická interpretace.
Vyd. 1. Brno: Host, 2010, 159 s. ISBN 978-80-7294-371-5.
LUCIE-SMITH, Edward. Art today: současné světové umění.
1. české vyd. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
MANGUEL, Alberto. Čtení obrazů: o čem přemýšlíme, když se dívame na umění?
1. vyd. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9.
MILLER, J., LEIBE F., HILL, M. Sklo 20.století. 1. vyd. Bratislava Noxi, 2005.
ISBN 80-89179-21-5.
RUHRBERG, K. SCHNECKENBURGER M., FRICKE, Ch., HONNEF K.Umění 20. století:
malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie. Praha: Slovart, 2004.
ISBN 80-7209-521-8
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka velice důsledným způsobem vypacovala teoretickou část práce, kterou komise velice kladně hodnotila. Celá obhajoba probíhala bez připomínek a dotazů.