Cieľom tejto práce je definovanie, rozbor a použitie času ako konštrukčnej veličiny filmu, jeho úloha a vplyv na strihovú skladbu a následne účinok na diváka. Zadefinovanie jednotlivých pojmov a prvkov štruktúry filmového diela spojených s časom, ich výskyt a použitie pri konštrukcii strihovej skladby.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to define, analyze and use time as a design parameter of the film, its task and impact on the editing composition and subsequently its effect on the viewer. It is definition of individual concepts and structural elements of film work associated with the time of their occurrence and use in the construction of editing composition.
Klíčová slova
strihová skladba, dramaturgia strihu, filmový čas, tempo a rytmus, časová elipsa
Klíčová slova v angličtině
editing, dramaturgy editing, movie time, pace and rhythm, the time ellipse
Rozsah průvodní práce
37
Jazyk
SK
Anotace
Cieľom tejto práce je definovanie, rozbor a použitie času ako konštrukčnej veličiny filmu, jeho úloha a vplyv na strihovú skladbu a následne účinok na diváka. Zadefinovanie jednotlivých pojmov a prvkov štruktúry filmového diela spojených s časom, ich výskyt a použitie pri konštrukcii strihovej skladby.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to define, analyze and use time as a design parameter of the film, its task and impact on the editing composition and subsequently its effect on the viewer. It is definition of individual concepts and structural elements of film work associated with the time of their occurrence and use in the construction of editing composition.
Klíčová slova
strihová skladba, dramaturgia strihu, filmový čas, tempo a rytmus, časová elipsa
Klíčová slova v angličtině
editing, dramaturgy editing, movie time, pace and rhythm, the time ellipse
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
TARKOVSKY, Andrey a Translated from the Russian by Kitty HUNTER-BLAIR. Sculpting in time: reflections on the cinema. 1st University of Texas Press ed. Austin, TX: University of Texas Press, 1989, 735 s. Albatros Plus. ISBN 978-029-2776-241.
EVANS, Russell. Practical DV filmmaking. 2nd ed. London: Elsevier Focal Press, c2006, xiv, 408 p. ISBN 02-408-0738-3.
SMITH, Greg M. Film structure and the emotion system. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2003, v, 221 p. ISBN 05-218-1758-7.
MCELHANEY, Joe. The death of classical cinema: Hitchcock, Lang, Minnelli. 2nd ed. Albany: State University of New York Press, c2006, xiv, 255 p. ISBN 07-914-6888-7.
PŁAŻEWSKI, Jerzy. Filmová řeč. 1. vyd. Praha : Orbis, 1967. 461 s. : il.
ASCHER, Steven a Edward PINCUS. a comprehensive guide for the digital age. 3rd ed., 2008 ed. /. New York. ISBN 04-522-8678-6.
Seznam doporučené literatury
TARKOVSKY, Andrey a Translated from the Russian by Kitty HUNTER-BLAIR. Sculpting in time: reflections on the cinema. 1st University of Texas Press ed. Austin, TX: University of Texas Press, 1989, 735 s. Albatros Plus. ISBN 978-029-2776-241.
EVANS, Russell. Practical DV filmmaking. 2nd ed. London: Elsevier Focal Press, c2006, xiv, 408 p. ISBN 02-408-0738-3.
SMITH, Greg M. Film structure and the emotion system. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2003, v, 221 p. ISBN 05-218-1758-7.
MCELHANEY, Joe. The death of classical cinema: Hitchcock, Lang, Minnelli. 2nd ed. Albany: State University of New York Press, c2006, xiv, 255 p. ISBN 07-914-6888-7.
PŁAŻEWSKI, Jerzy. Filmová řeč. 1. vyd. Praha : Orbis, 1967. 461 s. : il.
ASCHER, Steven a Edward PINCUS. a comprehensive guide for the digital age. 3rd ed., 2008 ed. /. New York. ISBN 04-522-8678-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: B
Hodnocení oponent praktická: B
Obhajoba průměrná, práce lepší.