Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. Praktická část: Kauza perník - počítačová animace
1. Theoretical Part: Documentation of the Preparation and Realization of Master's Thesis and Research 2. Practical part: The Gingerbread Case - computer animation
Název dle studenta
1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. Praktická část: Kauza perník - počítačová animace
V diplomové práci analyzuji výrobní proces svého závěrečného projektu s názvem Kauza perník. Popisuji veškeré fáze výrobního procesu, problémy spojené s tvorbou a jejich řešení. Začátkem se věnuji synopsi příběhu a vracím se také k inspiraci, která dala podnět k tvorbě. Dále popisuji technologii užité animace a důvod její volby. Také analyzuji výtvarnou stránku filmu, vysvětluji proces výroby technického scénáře, animatiku, pozadí a složení výsledné kompozice za využití příslušných počítačových programů. Hovořím zde také o zvukové složce filmu (zvukové efekty, hudba) a dalších postprodukčních úkonech. Svou práci zakončuji reflexí a poučením, kterého se mi dostalo v průběhu výrobního procesu.
Anotace v angličtině
In my dissertation, I analyse the process of making my final film project named The Gingerbread Case. I describe the whole filming process including all the production stages, dificulties encountered and problems solved. First I give the synopsis of the story and the inspiration behind it. Then I explain animation technique used and the reason for my choice. I also analyse the artwork design and explain the process of creating the storyboard, the animatic, the background and making of the final composition by the appropriate computer programs. I talk about the sound aspects of the film (sound effects, music) and the other postproduction acts. I conclude my paper with a reflection on what I have achieved in my work and the lessons I have learned in the process.
Drawn animation, cut-out animation, tablet, animation movie, documentary, animated documetary, fairy-tale, John and Mary
Rozsah průvodní práce
45 s., přílohy 25 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci analyzuji výrobní proces svého závěrečného projektu s názvem Kauza perník. Popisuji veškeré fáze výrobního procesu, problémy spojené s tvorbou a jejich řešení. Začátkem se věnuji synopsi příběhu a vracím se také k inspiraci, která dala podnět k tvorbě. Dále popisuji technologii užité animace a důvod její volby. Také analyzuji výtvarnou stránku filmu, vysvětluji proces výroby technického scénáře, animatiku, pozadí a složení výsledné kompozice za využití příslušných počítačových programů. Hovořím zde také o zvukové složce filmu (zvukové efekty, hudba) a dalších postprodukčních úkonech. Svou práci zakončuji reflexí a poučením, kterého se mi dostalo v průběhu výrobního procesu.
Anotace v angličtině
In my dissertation, I analyse the process of making my final film project named The Gingerbread Case. I describe the whole filming process including all the production stages, dificulties encountered and problems solved. First I give the synopsis of the story and the inspiration behind it. Then I explain animation technique used and the reason for my choice. I also analyse the artwork design and explain the process of creating the storyboard, the animatic, the background and making of the final composition by the appropriate computer programs. I talk about the sound aspects of the film (sound effects, music) and the other postproduction acts. I conclude my paper with a reflection on what I have achieved in my work and the lessons I have learned in the process.
Drawn animation, cut-out animation, tablet, animation movie, documentary, animated documetary, fairy-tale, John and Mary
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizaci, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 35 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 1 ks v kroužkové vazbě (čb).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1280 x 720 HDV 720p, poměr stran 16:9, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 44100 kHz, 16Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (format 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina, soubor s anotací filmu. V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Práci odevzdávejte také v 1ks ve formátu DVD pro stolní DVD přehrávač.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizaci, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 35 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 1 ks v kroužkové vazbě (čb).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1280 x 720 HDV 720p, poměr stran 16:9, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 44100 kHz, 16Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (format 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina, soubor s anotací filmu. V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Práci odevzdávejte také v 1ks ve formátu DVD pro stolní DVD přehrávač.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
WILLIAMS, Richard. The Animator´s Survival Kit. 1. vydání. Londýn: Faber and Faber Ltd. 2001, 342 s. ISBN: 0-5712-0228-4
WHITAKER, Harold; HALLAS, John; SITO, Tom. Timing for Animation. 2. vydání. Burlington, USA: Elsevier Ltd. 2009, 157 s. ISBN: 978-0-240-52160-2
GRIMM, Jacob Ludwig Karl; GRIMM, Wilhelm Karl. Pohádky Bratří Grimmů, 1. Vydání, Praha: SUN, s.r.o. 2007, 231 s. ISBN 978-80-86965-28-4
NICHOLS, Bill. Introduction to Documentary. 2. vydání. Indiana University Press 2010, 341 s. ISBN 978-0-253-22260-2
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace, 1. vydání, Akademie múzických umění 2004, 160 s. ISBN 80-7331-012-0
MEYER, Trish; MEYER Cris. Adobe After Effects. 1. vydání. Computer Press a.s. 2009, 416 s. ISBN 978-80-251-2500-7
Seznam doporučené literatury
WILLIAMS, Richard. The Animator´s Survival Kit. 1. vydání. Londýn: Faber and Faber Ltd. 2001, 342 s. ISBN: 0-5712-0228-4
WHITAKER, Harold; HALLAS, John; SITO, Tom. Timing for Animation. 2. vydání. Burlington, USA: Elsevier Ltd. 2009, 157 s. ISBN: 978-0-240-52160-2
GRIMM, Jacob Ludwig Karl; GRIMM, Wilhelm Karl. Pohádky Bratří Grimmů, 1. Vydání, Praha: SUN, s.r.o. 2007, 231 s. ISBN 978-80-86965-28-4
NICHOLS, Bill. Introduction to Documentary. 2. vydání. Indiana University Press 2010, 341 s. ISBN 978-0-253-22260-2
DUTKA, Edgar. Minimum z dějin světové animace, 1. vydání, Akademie múzických umění 2004, 160 s. ISBN 80-7331-012-0
MEYER, Trish; MEYER Cris. Adobe After Effects. 1. vydání. Computer Press a.s. 2009, 416 s. ISBN 978-80-251-2500-7
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: A
Hodnocení oponent praktická: B