Diplomová práce s názvem Aktivizační a motivační výukové metody je zaměřena na studijní technologii, která studentům usnadňuje učení. Vzdělávání se tak stává efektivním a vede studenty k tomu, jak se mají učit. Teoretická část je zaměřena na alternativní vzdělávání a seznamuje s organizací školy Basic, která používá tuto studijní technologii ke vzdělávání dětí v České republice.
Praktická část je zpracována formou případových studií věnovaných studentům, kteří přešli z běžné státní základní školy na soukromou základní školu Basic. Popisuje z pohledu dětí a jejich rodičů, jaký je rozdíl mezi státní školou a školou Basic, z pohledu dětí a rodičů.
Anotace v angličtině
The thesis titled active and motivational teaching method focuses on learning technology, which facilitates the students learning, education becomes effective and teaches students how to learn. The theoretical part focuses on alternative education and introduces Basic organization which uses this technology to study the education of children in the Czech Republic.
The practical part is in the form of case studies dedicated to language learners who have switched from the normal state primary school to a private elementary school Basic. Describes the perspective of children and their parents, what is the difference between primary school and the school Basic.
Klíčová slova
Alternativní vzdělávání, vzdělávání, škola, L. R. Hubbard, Basic,
doučování, základní škola, scientologie, dianetika.
Klíčová slova v angličtině
Alternative education, education, school, L. R. Hubbard, Basic, tutoring,
elementary school, Scientology, Dianetics.
Rozsah průvodní práce
70 s. (16 707 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Aktivizační a motivační výukové metody je zaměřena na studijní technologii, která studentům usnadňuje učení. Vzdělávání se tak stává efektivním a vede studenty k tomu, jak se mají učit. Teoretická část je zaměřena na alternativní vzdělávání a seznamuje s organizací školy Basic, která používá tuto studijní technologii ke vzdělávání dětí v České republice.
Praktická část je zpracována formou případových studií věnovaných studentům, kteří přešli z běžné státní základní školy na soukromou základní školu Basic. Popisuje z pohledu dětí a jejich rodičů, jaký je rozdíl mezi státní školou a školou Basic, z pohledu dětí a rodičů.
Anotace v angličtině
The thesis titled active and motivational teaching method focuses on learning technology, which facilitates the students learning, education becomes effective and teaches students how to learn. The theoretical part focuses on alternative education and introduces Basic organization which uses this technology to study the education of children in the Czech Republic.
The practical part is in the form of case studies dedicated to language learners who have switched from the normal state primary school to a private elementary school Basic. Describes the perspective of children and their parents, what is the difference between primary school and the school Basic.
Klíčová slova
Alternativní vzdělávání, vzdělávání, škola, L. R. Hubbard, Basic,
doučování, základní škola, scientologie, dianetika.
Klíčová slova v angličtině
Alternative education, education, school, L. R. Hubbard, Basic, tutoring,
elementary school, Scientology, Dianetics.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na studijní technologii L. R. Hubbarda
- na organizace, které tuto technologii používají
- na pana L. Rona Hubbarda
- na aplikovanou scholastiku
Součástí bude kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění toho, jak dětem studijní technologie pomohla v učení a jaký se u nich objevil výsledek.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na studijní technologii L. R. Hubbarda
- na organizace, které tuto technologii používají
- na pana L. Rona Hubbarda
- na aplikovanou scholastiku
Součástí bude kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění toho, jak dětem studijní technologie pomohla v učení a jaký se u nich objevil výsledek.
Seznam doporučené literatury
Hubbard, L. Ron. Učení jak se učit. Copenhagen: New Era Publications International ApS, 1997.
Hubbard, L. Ron. Základní studijní příručka. Copenhagen: New Era Publications International ApS, 2004.
Persson, Bertil. Applied Scholastics, Klíč k efektivnímu vzdělávání. Pardubice: Tiskařské středisko Univerzity Pardubice, 2012.
Vojtíšek, Z. Encyklopedie náboženských směrů a hnutí v České republice: náboženství, církve, sekty, duchovní společenství. Praha: Portál, 2004.
Vojtíšek, Z. Netradiční náboženství u nás. Praha: Dingir, 1998.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Hubbard, L. Ron. Učení jak se učit. Copenhagen: New Era Publications International ApS, 1997.
Hubbard, L. Ron. Základní studijní příručka. Copenhagen: New Era Publications International ApS, 2004.
Persson, Bertil. Applied Scholastics, Klíč k efektivnímu vzdělávání. Pardubice: Tiskařské středisko Univerzity Pardubice, 2012.
Vojtíšek, Z. Encyklopedie náboženských směrů a hnutí v České republice: náboženství, církve, sekty, duchovní společenství. Praha: Portál, 2004.
Vojtíšek, Z. Netradiční náboženství u nás. Praha: Dingir, 1998.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)}
odpověděla dobře
3
Mgr. Dalajka - Kterými metodami jste se konkrétně zabývala? - odpověděla částečně
Mgr. Tannenbergerová - Jaký je rozdíl mezi výukou na státních školách a na BSIC? - odpověděla dobře
PhDr. Plšková - S kolika žáky pracujete v jedné třídě? - odpověděla dobře