Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Estetizace ošklivosti ve vztahu k psychologii vnímání diváka 2. Praktická část: Dokumentární film: Lovefool, délka min. 20 min., režie
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Estetizace ošklivosti ve vztahu k psychologii vnímání diváka.
2. Praktická část: Dokumentární film: Lovefool, délka min. 20 min., režie
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Aestheticization of Ugliness in Relation to the Psychology of the Audience 2. Practical part: Lovefool, minimum footage 20 minutes, directing
Název dle studenta
1. Teoretická část: Estetizace ošklivosti ve vztahu k psychologii vnímání diváka 2. Praktická část: Dokumentární film: Lovefool, délka min. 20 min., režie
Dejiny umenia sa vždy spájali so sledovaním podôb krásy, sú zrkadlom povahy a schopností človeka. Práca popisuje umenie a ľudstvo z pohľadu zobrazovania škaredosti. Skúma spoločenský a psychologický vývoj podľa pozorovaní umenia počas jednotlivých umeleckých období, za použitia štyroch presne určených symbolov škaredosti. Symbol škandálu, násilia, monštra a symbol sexuality, ktorých podoba v 20. storočí vyvrcholí filmovým umením.
Anotace v angličtině
The history of art has always been associated with the monitoring of the forms of beauty, which are a reflection of the human character and the human abilities.
This thesis describes the art history and the mankind based on imaging the ugliness. It examines the social and psychological development due to observations of the arts during the different artistic periods by using four precisely defined symbols of ugliness. Symbol of scandal, violence, monster and a symbol of sexuality, whose form in the 20th century, culminates the film arts.
Dejiny umenia sa vždy spájali so sledovaním podôb krásy, sú zrkadlom povahy a schopností človeka. Práca popisuje umenie a ľudstvo z pohľadu zobrazovania škaredosti. Skúma spoločenský a psychologický vývoj podľa pozorovaní umenia počas jednotlivých umeleckých období, za použitia štyroch presne určených symbolov škaredosti. Symbol škandálu, násilia, monštra a symbol sexuality, ktorých podoba v 20. storočí vyvrcholí filmovým umením.
Anotace v angličtině
The history of art has always been associated with the monitoring of the forms of beauty, which are a reflection of the human character and the human abilities.
This thesis describes the art history and the mankind based on imaging the ugliness. It examines the social and psychological development due to observations of the arts during the different artistic periods by using four precisely defined symbols of ugliness. Symbol of scandal, violence, monster and a symbol of sexuality, whose form in the 20th century, culminates the film arts.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě a jeden výtisk dialogové listiny.
Všechny odevzdané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě a jeden výtisk dialogové listiny.
Všechny odevzdané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samotném nosiči CD-R odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, DAVID: Dějiny filmu, Akademie múzických umění, Nakladatelství Lidové noviny, 2011
MONACO, JAMES: Jak číst film, Albatros, 2006
FIELD, SYD: Jak napsat dobrý scénář, Rybka Publishers, 2007
FISCHER, ROBERT: Lynch - Temné stránky duše, Jota, 2006
PIJOAN, JOSÉ: Dějiny umění 6, Balios, Knižní klub, 2000
PIJOAN, JOSÉ: Dějiny umění 7, Balios, Knižní klub, 2000
SCHNEIDER STEVEN JAY: 1001 filmů, které musíte vidět než umřete, Volvox Globator, 2012
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, DAVID: Dějiny filmu, Akademie múzických umění, Nakladatelství Lidové noviny, 2011
MONACO, JAMES: Jak číst film, Albatros, 2006
FIELD, SYD: Jak napsat dobrý scénář, Rybka Publishers, 2007
FISCHER, ROBERT: Lynch - Temné stránky duše, Jota, 2006
PIJOAN, JOSÉ: Dějiny umění 6, Balios, Knižní klub, 2000
PIJOAN, JOSÉ: Dějiny umění 7, Balios, Knižní klub, 2000
SCHNEIDER STEVEN JAY: 1001 filmů, které musíte vidět než umřete, Volvox Globator, 2012
Přílohy volně vložené
DVD s krátkometrážnym dokumentárnym filmom The Story of Mollie Rose, ktorý je praktickou časťou magisterskej práce.
The Story of Mollie Rose, autor: Juraj Klaudíny. 2014, 26min
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zodpověděl otázky položené v posudcích na velmi dobré úrovni.